Støvsuger/rengjøringssystem

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.714
Flytter snart inn i et større hus med hund og katt, og ser for meg at jeg trenger en oppgradering på støvsugerfronten. Gulvene er trestavparkett samt fliser på bad, kjøkken og i kjeller/hobbyrom.

Har hørt at Rainbow skal være bra greier, noen med erfaring med disse eller andre løsninger med vannfiltrering?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ikke med vannfiltrering. Men er helt på nett med tanken om at det er himmelvid forskjell på støvsugere. Vi har ikke katt, dog stort hus med en hund som røyter nok, og ellers takk, det blir hårete så det holder ja.

For oss lå saliggjøringen i en Miele toppmodell konvensjonell støvsuger. Med teppehode som ekstrautstyr. En helt annen verden enn "vanlige" støvsugere vi har brukt. Jeg har vanskelig for å se for meg mer effektiv, enkel, komfortabel, lettvint, lydløs, lett tilgjengelig støvsuging med topp resultat.

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
214
Hadde gått for sentralstøvsuger..

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg har alltid lurt litt på hvordan de der egentlig brukes: Man trer på og så spyler man, ikke sant?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Med den plasseringen og vinkelen på kanonen så bør herrer kanskje utvise en anelse aktsomhet mht initialt vanntrykk og/eller temperatur idet man bretter ut og skrur på vannet :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
totte skrev:
Jeg har alltid lurt litt på hvordan de der egentlig brukes: Man trer på og så spyler man, ikke sant?
Kanskje ikke så brutalt som å sodomisere seg selv med en vannsprutende Steely Dan med skarpe kanter... Jeg anbefaler nok helst at du bruker den på en mindre ekstrem måte, men hver sine lyster.

Det er en propp i det karet, slik at det kan brukes som et lite badekar plassert under stumpen. Dessuten så er det ikke mest min egen hygiene jeg bryr meg. Det er nok enda mer den jeg måtte dele seng med jeg tenker mest på, og til dags dato har de ikke hatt genitalia som ligner på mine. Og siden det ser ut til å fortsette på samme måte så er jo dette en praktisk innretning.

Du avslutter selvfølgelig med å spyle.

Men dette handlet vel helst om støvsugere, så jeg får beklage over at jeg brakte tråden OT.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.642
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Jeg må vel innrømme at jeg er svak for sentralstøvsugere jeg da.

Da får du alt finstøvet ut av huset, de suger bra, de er stille og ikke minst hvis du har et relativt kvadratisk hus og et uttak i midten så slipper du å dra rundt på en støvsuger!

Mvh
OMF

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
En slik kanskje?

Ser ut som et romskip men skal være noen av markedets beste støvsugere.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.590
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg har en Kirby, komplett med tepperenser. Bra støvsuger, men unødvendig hvis du ikke har mye tepper, egentlig.

Sentralstøvsuger er kanskje tingen for deg?

Johan-Kr

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.345
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
OMF skrev:
Jeg må vel innrømme at jeg er svak for sentralstøvsugere jeg da.

Da får du alt finstøvet ut av huset, de suger bra, de er stille og ikke minst hvis du har et relativt kvadratisk hus og et uttak i midten så slipper du å dra rundt på en støvsuger!

Mvh
OMF
Som om jeg skulle ha sagt det selv. Det er ingen over eller ved siden.

Mvh.
Steinar.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Tror jeg ville gått for noe i denne duren:

Selvgående robotstøvsuger! :D

Vi er da gutter, er vi ikke ? Selvgående, automatisk, batteridrevet eller fjernstyrt er da digg uansett !? ;D ;D ;D

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.714
Takker for innspill, folkens, men sentralstøvsuger utgår nok siden jeg leier huset, og det vel ikke finnes trappegående vaskeroboter (?)

En toppklasse konvensjonell støvsuger gjør sikkert susen for tregulvene, men da jeg har sikkert over hundre kvadrat med fliser fordelt på bad, kjøkken, kjeller og vinterhage så hadde vel en eller annen slags løsning med dampvask vært tingen der?

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.590
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Tja - dampvask og dampvask. Dampvasker funker veldig bra, og kan benyttes til en del andre ting også. Moderen bruker dampvaskeren til å fjerne is fra betongtrappa med skiferheller... De er suverene til å vaske vinduer også.

Jeg har funnet ut at tørrmoppen er suveren til å ta støv og dyrehår, ihvertfall. Dette er imidlertid ikke spesielt billig.

Johan-Kr

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg har støvsuger fra Dyson. Tøfft design, bra effekt, poseløs og kommer med hepa filter, hode for glatte gulv og hode for tepper.
Koster noen kroner, men når du ser hva støvsugerposer koster så sparer du kjappt inn prisdifferansen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.563
Torget vurderinger
24
Dersom sentralstøvsuger er ute av betraktningen så kjøp en rainbow. Fungerer utrolig m.h.t. katte/hundehår etc. Du vil bli forbauset hvordan vannet ser ut etter en omgang. Hadde en god venn som brukte Rainbow'en i tillegg til sentralstøvsuger. Helt perfekt. Koster litt, ja men verdt det.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
464
Sted
Bergen
Jeg har en gammel AEG vampyr med HEPA filter. Nyere poser er nesten som et HEPA filter i seg selv og resultatet er meget bra. Min anbefaling er å kjøpe en god, konvensjonell sak og styr heller unna disse Tupperware-sakene a la Rainbow. Det var en test fra allergiforbundet hvor nettopp slike kom svært dårlig ut (Rainbow var versting i testen), mens en fornuftig priset AEG (eller Electrolux?) kom best ut.

Edit: jeg fant en link her: http://inneklima.bayonette.no/index.asp?document=203&context=&print=yes

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Jeg la opp sentralstøvsuger (Flexit CV 300), men jeg har to katter som røyter, og sentralstøvsugeren er ufattelig dårlig på hår og tepper. Den fungerer bra på harde overflater, men tepper er et sant helvete da sugekraften ikke er god nok. Etter 2 mnd. så gikk jeg over på en manuell Miele til cirka kr. 3000, og det er en ny verden med tanke på sugeevne.

Egentlig skikkelig irriterende da det kostet ganske mye å legge opp til senstralstøvsuger.

Tunghørt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2017
Antall liker
165
Sted
Bodø
Noen som har erfaring med støvsugere fra Dyson,kvalitet ? Lurer på rive i en V15 eller V12.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.714
Noen som har erfaring med støvsugere fra Dyson,kvalitet ? Lurer på rive i en V15 eller V12.
Oj, det var en gammel tråd som ble vekket til live igjen.

For egen del anser jeg investeringen i en Dyson V15 i fjor som en av våre bedre.

Tunghørt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2017
Antall liker
165
Sted
Bodø
Oj, det var en gammel tråd som ble vekket til live igjen.

For egen del anser jeg investeringen i en Dyson V15 i fjor som en av våre bedre.
Søkte etter Dyson, og da dukket denne tråden opp så da var det likeså greit bruke den :) vi tenger vel ikke flere støvsugere tråder :p Og din V15 har funket problemfritt ? Var innom elkjøp fikla litt på en v15 virker som en grei maskin,kommer jo godt ut i tester. Har vist brukt 4-5 timer på lest og sett støvsuger snutter på youtube.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.714
Er særdeles fornøyd med V15, og den har funket 100% problemfritt siden vi fikk den i hus.

Hadde en (gammeldags med ledning) toppmodell fra Miele før (grunnet hår fra hund og katt) men med laserlyset på fra Dyson var det opplagt hvor mye den gamle ikke fikk med seg. Med unger som er smått allergiske mot støv så har Dysonen utgjort stor forskjell.

Virker som flinke ingeniører har vært i sving for den har gjennomtenkte løsninger av god kvalitet, inklusive oppheng med ladeløsning. At man får med stort sett det man trenger av tilkoblinger er også et pluss, funker også utmerket for å rengjøre bilen innvendig.

Varm anbefaling herfra, i alle fall, med oppfordring til å kjøpe med et ekstra filter (så er man alltid klar når det andre står til tørk) samt forlenger for å ta støv og spindelvev oppe under taket om man har mer enn de standard 240cm som jeg har.

Tunghørt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2017
Antall liker
165
Sted
Bodø
Er særdeles fornøyd med V15, og den har funket 100% problemfritt siden vi fikk den i hus.

Hadde en (gammeldags med ledning) toppmodell fra Miele før (grunnet hår fra hund og katt) men med laserlyset på fra Dyson var det opplagt hvor mye den gamle ikke fikk med seg. Med unger som er smått allergiske mot støv så har Dysonen utgjort stor forskjell.

Virker som flinke ingeniører har vært i sving for den har gjennomtenkte løsninger av god kvalitet, inklusive oppheng med ladeløsning. At man får med stort sett det man trenger av tilkoblinger er også et pluss, funker også utmerket for å rengjøre bilen innvendig.

Varm anbefaling herfra, i alle fall, med oppfordring til å kjøpe med et ekstra filter (så er man alltid klar når det andre står til tørk) samt forlenger for å ta støv og spindelvev oppe under taket om man har mer enn de standard 240cm som jeg har.
Takk for svar,tenkte å erstatt en eldre nilfisk og stangstøvsuger fra elektrolux. Har innekatt hjemme som strør litt sand og hybelkaniner som formere seg hver uke. Skal ta med et ekstra filter når jeg bestiller,takk for tips.

morbid

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2018
Antall liker
3.097
Støvsuging tar roboten seg av, de er blitt så gode nå at man skal være spesielt interessert for å gjøre jobben sjæl

Topp Bunn