Støv

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Det er mye støv inni en bærbar PC som ikke har blitt vasket på 3,5 år.

Nå bråker den ikke noe særlig heller.. Merkelige greier..

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Snart gjør den ikke noe særlig heller, tenker jeg. Støv gjør at ting blir varmt, og varme dreper, spesielt laptoper. Blås rent med trykkluft, og aller helst bør du ta av litt deksler for å komme bedre til.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Rhesus skrev:
Snart gjør den ikke noe særlig heller, tenker jeg. Støv gjør at ting blir varmt, og varme dreper, spesielt laptoper. Blås rent med trykkluft, og aller helst bør du ta av litt deksler for å komme bedre til.
Jeg har tatt av deksler og pustet og pest, skrapt og fikset. Så nå er det ca 2 kg mindre støv. Jeg har litt lyst på ny PC, så det var kanskje litt dumt å ta bort støvet?

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.769
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Stasjonære PCer som står på gulvet, bilr også så deilig fulle av skitt og støv...

Jeg driver et lite datafirma, og jeg ser mye nedstøvete PCer... Jeg har en liten kompressor for å forsyne meg med trykkluft (isteden for å kjøpe komprimert luft på boks til sinnsyke priser), og den er flittig i bruk. Jeg bruker å gi alle PCene som kommer innom en "blowjob". ;D

Det kan være lurt å tenke på hvor du plasserer PCen. Setter du den oppå bordet, blir det mye mindre skitt en om den står på gulvet.

PS - TVer er enda mere utsatt for støv enn PCer. Her må en bruke støvsuger og en liten børste. Børsten brukes for å få løs støvet, som ellers sitter fast pga statisk elektrisitet. Koble fra TVen (vha kontakten i veggen), og la den stå noen timer frakoblet - helst over natten, så tar du ikke livet av deg med høyspenten inni. Dekslet bakpå må av.

Johan-Kr

Topp Bunn