Støtter Squeezebox routet nett?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Kan jeg koble squeezeboksen til en slimserver på et annet nett, eller må slimserveren sitte på mitt LAN?

Jeg har satt opp en stoor server i kjelleren, og tenkte å dele den med opphavet, som likte konseptet. De skal ikke legge inn musikk, bare streame, og da fra MP3 tenker jeg. De bor noen mil unna, så VPN blir nok løsningen her. Er det forresten greit å streame over internet, eller blir det bare problemer.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Ja det funker som pokker.
Sitter ofte på pc'en på jobben og hører på musikk streamet som mp3 fra slimserver hjemme.
Streamen kan høres på alle avspillere som kan ta i mot en mp3 stream, selv bruker jeg winamp som regel. Kontrolleres gjennom webinterfacet til slimserver slik som på hjemmemaskinen.
Du kan også installere softsqueeze som emulerer en SB på skjermen. Dette gjøres fra webinterfacet til din slimserver.
Du trenger ikke installere slimserver på den eksterne maskinen.
Alle formater blir automatisk omgjort til mp3 i den bitraten du selv spesifiserer før streaming. Jeg streamer som 192 kbps og har utfart på 400 kbps, har aldri opplevd noe problemer med bufring etc, men det forutsetter nok stabile nettlinjer i begge ender.
Du må legge inn lame.exe mp3 kodeken i \SlimServer\server\Bin\MSWin32-x86-multi-thread mappa di.
Også må du sette opp brannveggen hjemme til å tillate trafkken selvfølgelig.
Når noen er koblet opp med en stream dukker det opp i slimserver som en egen spiller som du kan gi et navn og justere player settings som om det var en SB.

Oppsettet er beskrevet på Slim Wiki:
http://wiki.slimdevices.com/index.cgi?RemoteStreaming

Edit: Du finner også endel info om Remote streaming og Softsqueeze under Help menyen i Slimserver.

Topp Bunn