Støtter sotm USB xmos 2.0?

pHryed

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
94
Antall liker
27
Sted
Lillehammer
Har kjøpt meg en lm audio 502ca dac. Den låter knall bra. Og var en god oppgradering fra min arcam rdac. Eneste problemet jeg har er, USB fra PC. PCen kjenner igjen USB xmos. Men kommer ikke signal til dacen. Når jeg kjører feilsøking fikk jeg tilslutt opp at den mangler driver. spørsmålet mitt er om sotm sms 200 støtter USB xmos 2.0? Evt om noen vet om rimelige og gode overganger fra USB til spdif. Vurderer en sotm som roon endpoint.
 

pHryed

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
94
Antall liker
27
Sted
Lillehammer
Supert da har jeg en mulighet i bakhånd. Vil den degradere klokke signalet fra sotm'en?
 

pHryed

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
94
Antall liker
27
Sted
Lillehammer
Det jeg finner av artikler sier mest om hvordan dette fungerer mellom pc og dac. hvordan dette fungerer mellom dedikert streamer og dac finner jeg lite om. Derfor jeg lurer på om evt. dårligere klokke eller annet i omformer kan ødelegge orginal klokking/signal
 

Bolinder

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.08.2008
Innlegg
608
Antall liker
261
Torget vurderinger
1
Har kjøpt meg en lm audio 502ca dac. Den låter knall bra. Og var en god oppgradering fra min arcam rdac. Eneste problemet jeg har er, USB fra PC. PCen kjenner igjen USB xmos. Men kommer ikke signal til dacen. Når jeg kjører feilsøking fikk jeg tilslutt opp at den mangler driver. spørsmålet mitt er om sotm sms 200 støtter USB xmos 2.0? Evt om noen vet om rimelige og gode overganger fra USB til spdif. Vurderer en sotm som roon endpoint.
Kva type operativsystem har du? Om det er Linux treng du ikkje å installera drivar, men for Windows kan det vera at du lyt det.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Har kjøpt meg en lm audio 502ca dac. Den låter knall bra. Og var en god oppgradering fra min arcam rdac. Eneste problemet jeg har er, USB fra PC. PCen kjenner igjen USB xmos. Men kommer ikke signal til dacen. Når jeg kjører feilsøking fikk jeg tilslutt opp at den mangler driver. spørsmålet mitt er om sotm sms 200 støtter USB xmos 2.0? Evt om noen vet om rimelige og gode overganger fra USB til spdif. Vurderer en sotm som roon endpoint.
Kva type operativsystem har du? Om det er Linux treng du ikkje å installera drivar, men for Windows kan det vera at du lyt det.
Windows 10 har støttet UAC 2.0 siden 2017, og skal støtte dac’en fullt ut mht. samplefrekvens uten at du trenger en ekstra driver. Tom. Windows XP skal støtte, men i UAC 1.0-modus, og kun opptil 96khz.

En sms200 støtter både UAC 1.0 og 2.0 og trenger heller ikke driver til denne dac’en. Det er mulig du må velge dacen som utgangsenhet i innstillingene.
 

pHryed

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
94
Antall liker
27
Sted
Lillehammer
jeg har windows 10 men får ingen av de 2 pc jeg prøver til å virke. velger xmos som utgang men virker ikke som dacen motar signal. coax ingangen virker helt fint.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Last ned xmos fra deres egen side. Så virka da nok
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
jeg har windows 10 men får ingen av de 2 pc jeg prøver til å virke. velger xmos som utgang men virker ikke som dacen motar signal. coax ingangen virker helt fint.
Hvis ikke SMS200, samt 2 PC'er med Windows 10 ikke fungerer, så er det nærliggende å tro at feilen ligger i DAC'en.
 

Bolinder

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.08.2008
Innlegg
608
Antall liker
261
Torget vurderinger
1
Om du kjenner nokon som har ei Linux-maskin kan du prøva den. Ting er enklare å få til i Linux.
 

pHryed

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.12.2016
Innlegg
94
Antall liker
27
Sted
Lillehammer
Sotm er bygget rundt Linux så kanskje det fungerer. Regner med at streameren kommer i morgen, håper det funker.
 
Topp Bunn