Størrelse på lytterom til B&W 803\804 s og Dia.

HelgeR

Fersking
Ble medlem
04.01.2012
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
Hei!

Er på utkikk etter nye høyttalere og teste 804 dia hjemme,men syns de kanskje låt litt tynt i stua. Stua er på ca 5*6 meter så det er ikke all verden. Har ikke testet 803 i stua og lurer på hvor stort lytterom som anbefales disse. De er da vel ikke såå mye større og dypere i bassen at det ikke går an,eller ?
Har plasser høyttalerne ca 65 cm ut fra veggen nå. Og bruker Hegel H20+HD20 og Cdp2a av elektronikk til høyttalerne.

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
897
Hvis du kobler HD20 rett i H20 kan kanskje forklaringen til at det låter litt tynt ligge der. Jeg ville prøvd med en preamp imellom for å høre om det utgjør noen forskjell. I tillegg er jeg rimelig sikker på at en strømkabel med skikkelig tverrsnitt ville fått H20 til å låte fyldigere. PS Audio sin PerfectWave AC12 hadde definitivt den virkningen på min H4SE.

Når det gjelder 803D så er de en god del større enn 804D, men et rom på 30 kvadrat burde ikke være noe problem i så måte.

HelgeR

Fersking
Ble medlem
04.01.2012
Antall liker
0
Torget vurderinger
3
Jeg bruker nå BW 803 matrix og de spiller med mye mer fylde og dypbass virker det som,så egentlig tror jeg det var høyttalerne,selv om bassen i 804 dia var strammere og mer kontant da. Kjøpte strømkabel fra Nordost. Blue heaven og det ble enda mer ro og enda mer luftig enn tidligere,så akkurat den kabelen løftet anlegget enda noen hakk:) Skulle kanskje prøvd PerfectwaveAC12 også for å testet ut forskjellen evt.

Skal høre om det går an å prøve 803dia her nå. Gleder meg som en unge. Det gjør derimot ikke pengeboka..hehe:)

Topp Bunn