SqueezeCenter problemer

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
Jeg får ikke startet squeezecenter lengre på min PC. Symbolet står bare og blinker nede i hjørnet og prøver å åpne. Får ingen feilmeldinger. Har hatt problemet en stund, men en restart på PC'en har vært nok til at SC startet, men nå hjelper ikke det lengre heller. Reinstallerte SC i gå uten at det hjalp. Har siste versjon SC på en XP pc. Musikken ligger på en tilknyttet Qnap NAS. Noen ideer om hav som er galt?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.039
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kjører du Norman antivirus?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
breuer skrev:
Valentino skrev:
Jepp. Hørtes lovende ut når du gikk så rett på sak. :)
Hos meg er 7.3.2 versjonen av SqueezeCenter helt umulig å få i gang - p.g.a. Norman. Jeg måtte avinstallere 7.3.2 og gå tilbake til 7.2.1 versjonen. Å kutte ut Norman har ikke vært aktuelt her - har ingen lyst til å bli uvenner med datamannen vår på joben.

Jeg fikk følgende link til 7.2.1 i Squeezeboxtråden: http://downloads.slimdevices.com/SqueezeCenter_v7.2.1/

Men gode tips til å løse problemet mottas med takk - også i denne tråden.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
Ulf-B skrev:
breuer skrev:
Valentino skrev:
Hos meg er 7.3.2 versjonen av SqueezeCenter helt umulig å få i gang - p.g.a. Norman. Jeg måtte avinstallere 7.3.2 og gå tilbake til 7.2.1 versjonen. Å kutte ut Norman har ikke vært aktuelt her - har ingen lyst til å bli uvenner med datamannen vår på joben.

Jeg fikk følgende link til 7.2.1 i Squeezeboxtråden: http://downloads.slimdevices.com/SqueezeCenter_v7.2.1/
Takk for det Ulf-B. Får prøve meg frem her da. Har 7.2.1 24 bit? Når kom den endringen?

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
Ulf-B skrev:
breuer skrev:
Valentino skrev:

Tusen takk, Ulf-B

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det er det som er så ergerlig - og som gjør at jeg følger håpefullt med her. 24 bit kommer først med 7.3.2.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.039
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg gjettet på Norman fordi jeg kjenner Ulf-Bs problem, og fordi SC oppfører seg snodig på en annen maskin med Norman.

Norman er synderen og burde forvises. Si til datamannen å jobben at du ikke vil ha antivirussoftware som hindrer velfungerende software i å fungere, Ulf-B.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
Jeg har en gammel maskin som har stått med Norman i årevis. Ellers bruker jeg ikke denne vederstyggeligheten. På alle mine egne, og andres jeg setter opp går det nå i Avast, som jeg er særs fornøyd med.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Ulf-B skrev:
Det er det som er så ergerlig - og som gjør at jeg følger håpefullt med her. 24 bit kommer først med 7.3.2.
SB3 takler 24 bit for alle gamle versjoner av SC, det har fungert i årevis.

Det som er nytt fra 7.3.2 er korrekt nedsampling av 88.2, 96 og 192 kHz materiale til 48 kHz.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.039
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
88.2 tas ned til 44.1 vel?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Veggen skrev:
Ulf-B skrev:
SB3 takler 24 bit for alle gamle versjoner av SC, det har fungert i årevis.

Det som er nytt fra 7.3.2 er korrekt nedsampling av 88.2, 96 og 192 kHz materiale til 48 kHz.
24/192 var det jeg mente. Eldstemann hadde meg seg noe spennende musikk hjem til meg i 24/192 som han lastet over på harddisken min - men som jeg altså ikke fikk spilt av. Uken etter var jeg hjemme hos ham og fikk lytte litt - og det låt aldeles praktfullt. Men inntil videre er det altså knute på tråden mellom SqueezeCenter og Norman.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Mens du venter kan du jo lage deg en 48 kHz nedsamplet versjon selv.
dBpoweramp converter gjør jobben greit:
http://www.dbpoweramp.com/
Kommer til å låte like bra som SC's innbygde nedsampling.

Topp Bunn