Herregud.. Takker...Bare å bruke iTunes det, herr Greve![]()
Jeg konverterer til .ape (lossless) for bruk til backup.Ser at de fleste ripper til flac format. Vil påstå at en god rip til 192kbs mp3 låter like bra! God lyd + mer plass.
Noen som har samme erfaring?
Jeg ser egentlig ikke helt poenget med dette annet enn å sponse harddisk-produsentene.For å hoppe over i en helt annen gate, jeg har just nå rippet Eva Cassidy Songbird med DBPowerAmp ukomprimert, og konvertert denne filen til 24/96. Dette blir enorme filer, 4600 kbps for en sang og 1,13 GB for hele albummet !
Spiller dette trådløst via SB3....
Skal sammenlikne litt for moro skyld i kveld med en vanlig AppleLossless 850 kbps fil....
Ser ikke poenget med å gå opp til 96kHz for SB. DAC'en klarer kun 48kHz, dermed dropper den bare annethvert sample før konvertering uansett. Dette kan føre til rariteter dersom det er mye informasjon i høye frekvenser.For å hoppe over i en helt annen gate, jeg har just nå rippet Eva Cassidy Songbird med DBPowerAmp ukomprimert, og konvertert denne filen til 24/96. Dette blir enorme filer, 4600 kbps for en sang og 1,13 GB for hele albummet !
Spiller dette trådløst via SB3....
Skal sammenlikne litt for moro skyld i kveld med en vanlig AppleLossless 850 kbps fil....