Spyfylla

3

322_911

Gjest
Jeg drakk et dovent askebeger, så et stort glass whiskey med doven pils, deretter var jeg å finne på plenen spinnende i ringer mens spyet rant og sprutet om hverandre.

Blir rett nostalgisk av slik.

Når var dere sist på spyfylla?

Viktigere survey har denne plassen neppe sett...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Når var dere sist på spyfylla?
Rett etter at jeg ble konfirmert hadde jeg noen slike eksperimenter.
Det var ingen god erfaring, så det har jeg sluttet med. ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det begynner å bli en evighet siden sist.
to-tre uker, tror jeg.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Mener det var i '97. Men det er mulig jeg var syk samtidig. Nei, nå lyver jeg. Det har faktisk skjedd en gang etter også. Ca fire uker siden. Svar oppgitt.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Spyfylla?
Svaret er: Aldri!
Jeg må være blandt de få som skjønner konseptet om alkoholenheter og tid...

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nå er det jaggu mye tomgang her på hfs, når jeg må skrive et innlegg.......... ::) :)

Ved nærmere ettertanke.....nei, dere skal bli skånet for mine erfaringer fra ungdommen :)

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Jeg har slutta med spyinga. Det er jeg fornøyd med. Forrige gang var vel da jeg skulle shotte tequila og hikka samtidig, sånn at alt forsvant ned i "feil rør". Det var ikke helt bra.

Det var vel uka etter jeg spiste en stor snus. Snus bør ikke spises, forresten. Så da vet dere det.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.429
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Ikke akkurat spyfylla, men ble matforgiftet (Nesbru kebab) i forigårs.

Spydde/brakk meg omtrent sammenhengende i et par timer.

Da føler man at man lever.... :-/

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg skjønner ikke at folk frivillig spiser kebab.
Kjøtt som har stått oppvarmet i dagevis, er ikke egnet for menneskemat. Der er det mer bakterier enn kjøtt.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Kjøtt som har stått oppvarmet i dagevis, er ikke egnet for menneskemat. Der er det mer bakterier enn kjøtt.
Det er greit å få renset opp litt i systemet innimellom.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.057
Torget vurderinger
1
Alkiser. Jeg trener kondisjon til jeg spyr.

Raw Meat, maddafac..

G

Gjestemedlem

Gjest
Og så er de jo fingret på av en av disse ekle unorske hottentottene da :eek:

Bedre med den norske nasjonalretten da, trailergrill med rekesalat fra nermeste Hydro Texaco stasjon. ... :p

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Og så er de jo fingret på av en av disse ekle unorske hottentottene da  :eek:

Bedre med den norske nasjonalretten da, trailergrill med rekesalat fra nermeste Hydro Texaco stasjon. ...  :p
Hottentotter? Det var da veldig uerbødig.
Jeg mener å vite at kebab som står i timesvis 50-60 graders varme på spindelen, er så fullt av bakterier, at det ligger i grenseland for hva som er tilrådelig å spise.
Er kjøttet i utgangspunktet litt tvilsomt, blir resultatet ren gift. Jeg er også blitt forgiftet av noe som skulle være Stavangers beste kebab.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Spyfylla sa du? Hadde ei kule for et par måneder siden, og den var ikke god.. Skjer ca en gang i året:)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Jeg mener å vite at kebab som står i timesvis 50-60 graders varme på spindelen, er så fullt av bakterier, at det ligger i grenseland for hva som er tilrådelig å spise.
Er kjøttet i utgangspunktet litt tvilsomt, blir resultatet ren gift.
I tillegg er som regel serveringen stengt når denne retten er konsumert, så motgift kan vise seg vanskelig å oppdrive.
:p

Den hottentott-bemerkningen leste jeg forresten i ironiens lys. Han gjorde vel bare et poeng av at det finnes ganske mye surt i hyllene på våre døgnåpne næringssentraler. Som forøvrig selger drivstoff også.
:)

Edit: Har et meget ambivalent forhold til kebabvogner. Det ene øyeblikket sverger jeg ALDRI mer, i neste står jeg i kø som en siklende hund. Lettlurt har jeg alltid vært.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hottentotter? Det var da veldig uerbødig.
Er kjøttet i utgangspunktet litt tvilsomt, blir resultatet ren gift. Jeg er også blitt forgiftet av noe som skulle være Stavangers beste kebab.
Kebab kommer i mange varianter og betyr stort sett bare grillet kjøtt. Döner kebab, som jeg antar du tenker på, er de store roterende spydene som man skjærer biter av. Andre varianter er pinner med kjøttbiter av lam eller storfe som blir grillet over kull eller stekt på en plate. Kebab er forøvrig mye mer enn gatekjøkkenmat. Som med all servering av mat er det viktig med god hygiene og ferske varer. Mat som har stått for lenge er alltid unønsket, enter det er kebab, grillpølser eller hummer.

Riktig laget er en kebab mye bedre mat enn det meste annet som fulle mennsker dytter i trynet kl 02:30.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Kebab kommer i mange varianter og betyr stort sett bare grillet kjøtt. Döner kebab, som jeg antar du tenker på, er de store roterende spydene som man skjærer biter av. Andre varianter er pinner med kjøttbiter av lam eller storfe som blir grillet over kull eller stekt på en plate. Kebab er forøvrig mye mer enn gatekjøkkenmat. Som med all servering av mat er det viktig med god hygiene og ferske varer. Mat som har stått for lenge er alltid unønsket, enter det er kebab, grillpølser eller hummer.

Riktig laget er en kebab mye bedre mat enn det meste annet som fulle mennsker dytter i trynet kl 02:30.

Det er riktig dette Deph, men det som er problemet er jo nettopp manglende hygiene og matkunnskap.

En kokk som tilbereder hummer på en restaurant kan jo dette, og er sitt ansvar bevisst, siden det dreier seg om risikomat. Jeg er mer i tvil om kunnskapsnivået hos nattskiftet på kebabsjappa på hjørnet.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Kan ikke huske sist jeg spøy, ei har jeg problemer med skallebank og fyllesyke, uansett mengde og blanding. Faktisk så digger jeg å være litt "bakpå", dagen derpå   ;D

Når det gjelder kebab og hygiene. Hvorfor så negativ? Er det fordi det som oftest står muslimske kebabkonger bak?

Korriger meg hvis jeg tar feil. Er det ikke en sannhet at mattilsynet gang på gang stenger all slags restaurantvirksomhet her i landet, også såkalte finere norske med michelinstjerner?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
1975.

Muslim-argumentasjonen lurer seg inn. Innvandrerene har skylda for alt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Når det gjelder kebab og hygiene. Hvorfor så negativ? Er det fordi det som oftest står muslimske kebabkonger bak?

Korriger meg hvis jeg tar feil. Er det ikke en sannhet at mattilsynet gang på gang stenger all slags restaurantvirksomhet her i landet, også såkalte finere norske med michelinstjerner?
Hygiene er hygiene, uansett. Det er ingen her, bortsett fra Gjestemedlem og du som har nevnt innvandrere (hottentotter).

Men siden du nevner det, kunne det jo være interessant å se hvilke restauranter som er blitt stengt av mattilsynet, og i hvor stor grad de er drevet av innvandrere. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Og så er de jo fingret på av en av disse ekle unorske hottentottene da :eek:
Ikke for å ødelegge muligheten til å vri også denne debatten til en innvandrings/muslimdebatt men jeg vil bare gi et stk saklig opplysning.

Det eneste mennesket jeg kjenner som er "en Hottentot" er faktisk norsk, lys i huden og allting, og har det som familienavn !

I den grad det har noe med saken å gjøre er hun et veldig hyggelig menneske ! ;) :D :D :D

Edit: Tyrkleifer ( som ikke må oppfattes som en negativ bemerkning rettet mot tyrkere som heter Leif ;D )

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hygiene er hygiene, uansett. Det er ingen her, bortsett fra Gjestemedlem og du som har nevnt innvandrere (hottentotter).

Men siden du nevner det, kunne det jo være interessant å se hvilke restauranter som er blitt stengt av mattilsynet, og i hvor stor grad de er drevet av innvandrere.  ;D
Nei og nei Oddgeir. Først vil jeg beklage Gjestemedlem's bruk av begrepet "hottentott". Det var vel mest ment som et forsøk på å bringe diskusjonen til et nivå så alle, inkludert du forstår.
At det ligger en viss forutinntatthet her, er vel kanskje ikke så rart. Spesielt med tanke på argumentasjonsteknikk og syn på de "andre", under andre OT-tråder.
Ikke kjenner jeg til nordmenn eller andre europeeere for den saks skyld som tilbereder og serverer kebab her i hovedstaden, for du bor jo her du også ikke sant? Så (forhastede?) konklusjoner er jo ikke så vanskelig å trekke, eller?? Jeg spiser en kebab med glede, langt heller å foretrekke enn en kjip tørr Mac'er. Favoritten er Charlie's på Torshov.

At det er en stor overvekt av innvandrere som står bak restauranter som blir stengt av Mattilsynet finner jeg overhodet ikke så merkelig. Hvor mange helnorske entrepenører finnes i bransjen?? Det er ikke mange, det lover jeg deg. Såfremt du ikke har din egen definisjon av hva(hvem) en innvandrer da?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nei og nei Oddgeir. Først vil jeg beklage Gjestemedlem's bruk av begrepet "hottentott". Det var vel mest ment som et forsøk på å bringe diskusjonen til et nivå så alle, inkludert du forstår.
At det ligger en viss forutinntatthet her, er vel kanskje ikke så rart. Spesielt med tanke på argumentasjonsteknikk og syn på de "andre", under andre OT-tråder.
Ikke kjenner jeg til nordmenn eller andre europeeere for den saks skyld som tilbereder og serverer kebab her i hovedstaden, for du bor jo her du også ikke sant? Så (forhastede?) konklusjoner er jo ikke så vanskelig å trekke, eller?? Jeg spiser en kebab med glede, langt heller å foretrekke enn en kjip tørr Mac'er. Favoritten er Charlie's på Torshov.

At det er en stor overvekt av innvandrere som står bak restauranter som blir stengt av Mattilsynet finner jeg overhodet ikke så merkelig. Hvor mange helnorske entrepenører finnes i bransjen?? Det er ikke mange, det lover jeg deg. Såfremt du ikke har din egen definisjon av hva(hvem) en innvandrer da?
Dette er ikke en innvandringsdebatt.

Jeg har simpelthen påpekt at kebab er en rett som er svært sårbar (som skalldyr) i møte med dårlig hygiene og dårlig kvalitet på råvarene.

Jeg tviler ikke på at an får svært velsmakende kebab rundt omkring, og skulle jeg spise det, ville jeg foretrukket å spise det på en restaurant, fremfor et gatekjøkken kl 0230 om natten. Det har kun med matkunnskap og hygiene og gjøre, ikke hudfarge eller religion. OK?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
................enn en kjip tørr Mac'er.
Pussig, jeg liker heller ikke Mac'er, men jeg synes de er for vassne og dvaske ! Kebabene jeg spiser lager jeg som oftest selv, ikke ofte jeg spiser slikt ute på byen.

.... Såfremt du ikke har din egen definisjon av hva(hvem) en innvandrer da?
Det var enklere i "gamle dager" da man kunne annonsere "Hybel ledig. NB, IKKE Nordlandsjente ! " Den gangen innvandrere var nordlendinger eller til nød "degos" fra Spania eller Italia !

Jaja verden går framover !?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Dette er ikke en innvandringsdebatt.

Jeg har simpelthen påpekt at kebab er en rett som er svært sårbar (som skalldyr) i møte med dårlig hygiene og dårlig kvalitet på råvarene.

Jeg tviler ikke på at an får svært velsmakende kebab rundt omkring, og skulle jeg spise det, ville jeg foretrukket å spise det på en restaurant, fremfor et gatekjøkken kl 0230 om natten. Det har kun med matkunnskap og hygiene og gjøre, ikke hudfarge eller religion. OK?

Peace!
Så sier vi det. Selv har jeg større betenkeligheter med å fortære en sur grillpølse på benzern.
Ellers er jeg av den oppfatning av at det er bedre med å herde magen på hjemmebane (les:Norge) før en reiser ut i den store verden. Whisky funker forresten fint som mageregulerde når uhellet først er ute.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Tilbake til topic. Har generelt hatt ekstremt få episoder, konsum tatt i betrakting. Husker dog en med gru, ikke var det mye alkohol i prosent innblandet, men effekten var helt sinnsyk.
Noen som kjenner til "huckert". En halvliter fatøl med 4cl Campari, blandingen blir tilnærmet blodrød. I en alder av 18, ga 6 sånne en helt for jævlig reaksjon, aldri har vel undertegnede spydd noe så inni helvete mye.

J

Jurassic

Gjest
Absinth sier jeg. Aldri spydd så mye noengang som etter at jeg drakk meg drita på det.

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
214
Prøvd en gang med dansk kirsebærvin, aldri mere. følte jeg ble vrengt ut inn,. ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.429
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Prøvd en gang med dansk kirsebærvin, aldri mere. følte jeg ble vrengt ut inn,. ;D

En bekjent av meg pleier å spise kebaben på hjørnet, rett borti veien her når han skal rense tarmsystemet. Funker hver gang. ;D

Edit: leif

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
spydde en gang i 2004, må ha vært en feiltagelse.
Når innvollene vrenger seg minner det mer om en selvransakelse. :-/
Kjøttransakelse om man er klimaparanoid.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
For mange årsiden når jeg jobbet i bar veddet jeg med en litt tørst servitør at han skulle få drikke gratis hvis han klarte å tømme en 50cl flaske med Bols peppermyntelikør. Jeg har aldri sett noen bli så dårlig av alkohol, han spøy grønt og det var etter bare å ha drukket ca. 2/3 av flasken. jaja vi ble ihvertfall kvitt den flaska med peppermyntelikør ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Tilbake til topic. Har generelt hatt ekstremt få episoder, konsum tatt i betrakting. Husker dog en med gru, ikke var det mye alkohol i prosent innblandet, men effekten var helt sinnsyk.
Noen som kjenner til "huckert". En halvliter fatøl med 4cl Campari, blandingen blir tilnærmet blodrød. I en alder av 18, ga 6 sånne en helt for jævlig reaksjon, aldri har vel undertegnede spydd noe så inni helvete mye.
Hehe sånn gjorde vi ofte når jeg jobbet i bar ;D Vi anbefalte bråkjekke drittsekker skikkelig jævlige shots slik at de hold kjeft resten av kvelden.
Jeg husker spesielt braindamage; 3cl grenadin og 1cl baileys floatet på toppen 8) Fy faen det var ekkelt.

Topp Bunn