Springerbakken HiFi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    907
    Antall liker
    267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Den gøyttaleren der vekker kjøpelysten!

    Nydelig treverk/finish, den ser ut som en høyttaler og elementene oser av kvalitet.

    Slitan, som vi sier i Bergen!
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Enig med Peter her. Ser ut som en ht skal se ut og ser nydelig ut i finishen. (y)

    Har lyst å høre denne en gang.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    På turen i forrige uke hadde jeg faktisk greidd å dobbelbooke. Jeg har alltid vært nyskjerrig på Snell og hadde sett meg ut et par som stod for salg i Kristiansand.
    I dag klarte jeg å holde meg lengre og koblet dem opp.
    Snell J/IV :
    IMG_0559.jpeg

    Dette må være et ypperlig eksempel på at hifi ikke behøver å koste skjorta! Ypperlig soundstage, tonalitet og timing. Høyttalerene forsvinner helt og er oppløst uten å være påtrengende.
    Bunnen går ikke kjellerdypt, men man føler likevel ikke at man mangler noe.
    Veldig gøy 👍
    Mvh
     
    Sist redigert:

    janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    653
    Antall liker
    310
    Torget vurderinger
    11
    De snellene var fine. Er det byttet bass elementer i dem eller byttet til gummi oppheng? Trodde disse pleide å være litt grålige?
     
    • Liker
    Reaksjoner: bia

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Takker, de skal være rekonet. Ser ut til å være en veldig fin jobb. Det er grått skumoppheng på dem, men bildene lyver litt. Jeg har ikke sjekket selve elementene om det er originale - håper det...
    De spiller uansett veldig bra. Virkelig glad jeg tok sjansen. Det vil si sjanse og sjanse, selger mente jeg måtte høre dem før jeg bestemte meg - det tok ca 10 sekunder.
    Selger var en skikkelig Snell entusiast som hadde mye stående. Slik er alltid morro, skulle bare hatt bedre tid 🙂
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Vi var på konsert i går med en lokal helt fra nabobydgda Haua. Frank Tønnesen og Erlend Aasland spilte for en fullsatt sal på Spira i Flekkefjord.
    Jeg har hørt Tønes i på diverse konserter siden starten på nittitallet, men det er en god stund siden forrige gang nå.
    I første omgang tenker man at man skal få god humoristisk visesang, men gårsdagens konsert bød på så mye mer enn det.
    For meg var det en utrolig variert konsert, med først og fremst to dyktige musikere som var utrolig samstemte.
    Stemningen varierte fra latter til tårer, noen låter beveget seg over i instrumental og et par ganger tenkte jeg for meg selv at det ikke bare var musikk, men gikk over til kunst og lyrikk.
    Veldig bra!
    IMG_0562.jpeg

    Mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Sista natta med gjengen, posten neste 🥲

    IMG_0650.jpeg


    Har vært utrolig fornøyd med Pontus, så det er med blandede følelser den avgjørelsen ble tatt.
    Mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Du også. Ta det piano 😎
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Tenker jeg må se om jeg kan få råd til Venus. Jeg har vært kjempefornøyd med både Ares og Pontus, og med de nye høyttalerene tenker jeg kanskje at Venus kan passe godt.
    Der er nok mange andre dacer som også er gode, men for meg føles Denafrips veldig trygt.
    Skal man høre på de lærde er det ikke forskjell på dacer uansett 😂
    - Hvis de er gode nok da vel og merke, dét nåløyet kommer nok ikke disse gjennom uansett 😄
    Jaja, det var dagen dissing…
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.813
    Antall liker
    38.462
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Spennende tider Lund men hvordan ble du fornøyd med de nye talerne? Helt ukjent for meg men høres bra ut når en leser om de :)

    mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Foreløpig er jeg veldig fornøyd. De hadde nok vært enda bedre på stativene men de er på størrelse med et kjøkkenskap så det kommer ikke på tale.
    Føler de responderer veldig på forsterkere, ekstrem kontroll hvis du har strøm nok. Likevel liker jeg dem best med 12w single ended klasse a. Tonalt var Altec det første jeg tenkte på når jeg fikk lyd i dem her hjemme. veldig bra mellomtone. Bunnen er litt tung med plasseringen min, men ikke mer enn at det bare skaper litt ekstra romfølelse. Skumproppene som følger med til bassportene liker jeg ikke lyden av. Jeg synes alltid at slikt gjør bassen anstrengt og unaturlig. Mellombassen kunne gitt litt mer spark i brystet, men det er begrenset hva man kan forvente av 12w også.
    Hos meg spiller de all musikk, de spiller bra veldig lavt volum og de er veldig oppløste uten å være harde.
    Etter hele den reglen er det kanskje vanskelig å tro på at man ikke tenker på hifiparametere, men slik er det. Spiller bare musikk.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Går opp og ned her i verden 😄
    Men for å være helt seriøs så har jeg forståelse for at noen mener dac er en dårlig investering. Utrolig hvor bra en innstegsmodell kan bli.
    Det kommer imidlertid ikke til å stoppe meg i å handle ny dac til mange ganger prisen.
    IMG_0660.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Da er F6 klar for langtur. Første gang jeg selger til Kina. Sier litt om den norske Pesetasen…
    Greit å kunne sende noe tilbake også 😄

    IMG_0875.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Går opp og ned her i verden 😄
    Men for å være helt seriøs så har jeg forståelse for at noen mener dac er en dårlig investering. Utrolig hvor bra en innstegsmodell kan bli.
    Det kommer imidlertid ikke til å stoppe meg i å handle ny dac til mange ganger prisen.
    Vis vedlegget 1009163
    Feiger ut og skriver poster her istedet for stange hodet i veggen i andre tråder :)
    Om dette er utrolig mye for pengene vokser ikke treet inn i himmlen. Etter å ha hatt den i drift her et par uker nå er åpenbart at den har sine begrensinger.
    Generell oppløsning er ok, men ikke mer. I motsetning til D90SE er lydbildet flatt og flyter ut, i tillegg er det lite nyansert - Det gjelder fra bunn til topp. Heller mer og mer til at kilden er vel så viktig som noe annet.
    Skal bli spennende å se om spillegleden kommer tilbake med ny dac, eller om gjeipen fortsetter å henge :rolleyes:
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Rykende fersk/is kald.
    6 dager fra bestilling til levering på døren 👍

    Litt merkelig å pakke ut en ny komponent som ser prikk lik ut som forgjengeren. Vi får se hvordan det fungerer når den har fått lunk.

    IMG_0890.jpeg
    IMG_0891.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    3.474
    Torget vurderinger
    8
    Enda litt tildlig å skrive noe, men tenkte jeg kunne ta førsteinntrykket mens det enda var ferskt.

    Å selge Pontusen var et rent innfall da jeg svarte på en ønskes kjøpt annonse. Umiddelbart angret jeg da jeg har vært veldig fornøyd med Pontus. Det gikk også opp for meg at det innebar en betydelig ekstrakostnad å oppgradere til Venus. Leser man på nettet er det stort sett anbefalt å hoppe rett på Terminator. Med plassen og lommboken jeg har til rådighet er ikke Terminator noe tema.

    Førsteinntrykket av Venus kontra Pontus er at det er relativt "store" forskjeller. Dvs. jeg opplever forskjellene som mye større når jeg bruker Aleph J kontra XA30.5. For å komme til saken; Venus oppleves som vesentlig mer oppløst, lyden er mer transparent og alle instrumenter og artister er bedre definert i lydbildet. Lydbildet er også mye dypere når opptaket tillater det.

    I forhold til Pontus oppleves Venus som mer nøytral, Pontus er etter mitt skjønn litt farget i bunnen. Venus tar det igjen på litt mer hurtighet og smekk lengre oppe.
    Når jeg skriver nøytra og transparent betyr ikke det at den er kald og klinisk, den har en naturlig varme, men den har kanskje ikke den fylden som Pontus har.
    Hoppet fra Ares2 til Pontus2 er større enn Fra Pontus til Venus, likevel føles det som en naturlig progresjon, men det er jo også snakk om smak og behag. Venus har lite imponatorfakter, både i bunn og topp, men karer likevel å fenge.

    Når det gjelder musikksjanger synes jeg den klarer seg like godt eller bedre enn Pontus. Jeg vært innom mye kjedelig Hifi-messe musikk og kjente opptak, men sitter nå og hører på andre Backstreet Girls albumet på rappen, og klarer ikke helt og komme igang med dagen.

    IMG_0898.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn