Splitte pre-out signal til effekttrinn

thogew

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2019
Innlegg
121
Antall liker
21
Har kjøpt meg en Primare A30.5. Denne har 5 kanaler, men jeg trenger i utgangspunktet bare til center og fronter. Lurte derfor på om jeg skulle kjøre en splitt av pre out signalet til frontene, ta av jumpere på fronter og benytte 4 av kanalene til front. 2 på hf og 2 på lf.

Noen ulemper ved å gjøre det på denne måten?
 

cb_600

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.02.2011
Innlegg
413
Antall liker
352
Sted
Stokke
Torget vurderinger
12
Ingen ulemper, bare å gjøre. Noen vil hevde at det ikke gir noen merkbare forskjeller i lyd, mens andre vil si at det gir en bedre kontroll over diskant/bass i høyttalerne. Men det må du nok bare prøve deg frem til og avgjøre selv. Personlig så har jeg gjort dette ved flere høyttalere, og forsterkere, med stort hell når det er snakk om effektforsterkere. Men når jeg har bi-ampet receivere kan jeg ikke si at jeg har hørt noe merkbare forskjeller.

Så, igjen, bare å teste ut. Er vel verdt å prøve. Lykke til!
 

thogew

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.02.2019
Innlegg
121
Antall liker
21
Ingen ulemper, bare å gjøre. Noen vil hevde at det ikke gir noen merkbare forskjeller i lyd, mens andre vil si at det gir en bedre kontroll over diskant/bass i høyttalerne. Men det må du nok bare prøve deg frem til og avgjøre selv. Personlig så har jeg gjort dette ved flere høyttalere, og forsterkere, med stort hell når det er snakk om effektforsterkere. Men når jeg har bi-ampet receivere kan jeg ikke si at jeg har hørt noe merkbare forskjeller.

Så, igjen, bare å teste ut. Er vel verdt å prøve. Lykke til!
Takk for svar!
Ja, siden denne er delt inn i 5 separate blokker burde man få hentet ut mer ved å gjøre det slik tenker jeg.
 

cb_600

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.02.2011
Innlegg
413
Antall liker
352
Sted
Stokke
Torget vurderinger
12
Etter min mening bør du få en hørbar forskjell i høyttalerne.
 
Topp Bunn