Spiser Netcom batterier?

G

Gjestemedlem

Gjest
Når jeg er en plass med god dekning i utlandet varer batteriet på mobilen min gjerne en uke hvis jeg ikke snakker noe særlig, her oppe med Netcoms elendige dekning så ser det ut til at betteriene renner ut etter en dag eller to. Er det slik at med Netcom så må telefonen sende på høyere styrke og dermed bruke opp alt batteriet på slikt tull istedet for å ligge på lur til noen finner på å ringe? Og hvor stor er i så fall forskjellen på Netcom og Telenor her hjemme? Telenor har jo mye bedre dekning utenfor Torgalmenningen.

Så er det slik at valg av nett er viktigere enn vang av telefon når det kommer til batteritid?

Slikt lurer jeg på i dag.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.223
Det stemmer det at med dårlig dekning så mauler telefonen batterier. Reklamen som sier ørten hundre timer batteritid på telefonen er målt rett under en sendermast i godvær.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.581
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Et kort tips uansett. Skru av blåtann når du ikke trenger det. Bruker muchos støt.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Med dårlig dekning søker mobilen etter nærmeste radiomast nesten hele tiden, og bruker derfor mye mer batteri.

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
Enda viktigere enn blåtann, er muligheten for å slå av 3G. Her i landet er 3G dekningen helt håpløst dårlig, og ærlig talt, hvem av dere der ute er det som bruker 3G til noe annet enn evt. å koble en bærbar-pc på nett? Slå av 3G'n først som sist. Den suger tommt batteriet fortere enn ei "$5-hooker" På min SE w890i utgjør forskjellen med og uten 3G, to dager eller ei uke batteritid... altså en vesentlig forskjell.

G

Gjestemedlem

Gjest
novgarod skrev:
Enda viktigere enn blåtann, er muligheten for å slå av 3G. Her i landet er 3G dekningen helt håpløst dårlig, og ærlig talt, hvem av dere der ute er det som bruker 3G til noe annet enn evt. å koble en bærbar-pc på nett? Slå av 3G'n først som sist. Den suger tommt batteriet fortere enn ei "$5-hooker" På min SE w890i utgjør forskjellen med og uten 3G, to dager eller ei uke batteritid... altså en vesentlig forskjell.
Høres saklig ut, skal prøve å se om det hjelper.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Kanskje prøve å slå av automatisk nettsøk?

Topp Bunn