Spis fiber, få bedre bass

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.530
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Utvalget av smileys på Hifisentralen inneholder ikke noe som er i nærheten av å uttrykke reaksjonen på det prosjektet. :eek: blir altfor mildt. Hvordan har noen kommet på det der, og ikke minst, hvorfor er det ikke et portrett av råvareprodusenten, kua?

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.149
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg sitter også med mange spørsmål her. Er det drittmusikk som egner seg best på disse? Eller blir det slik at alt låter dritt? Min datter på 3 vil bli henrykt når hun får se *hva* som egentlig diskuteres her :)

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Dette var vel ikke ment som diskusjon eller berikelse for barn, men å synliggjøre ide-mangfoldet derute.
En nyhet som gikk verden rundt var ørepynt av størknet og lakkerte kuler fra ekskrementer fra elg. Kumøkk brukes som bindemateriale ved hyttebygging i u-land.
Disse elementene vil sikkert lage u-låt..

Ellers er ikke prosessen så ulik hvordan man på barneskoler og pleiehjem lager papir: Fiber og bindemiddel samles på en tynn sil og tørkes.

Hvordan membraner kan lages er et emne som kan fylle flere bokverk.
En patent fra Statene gikk ut på å bruke fiber fra tekstiler: Her er en blanding av syntetiske fibre og naturfibre. Et opprevet tekstil (eks ei skjorte) spres over i en kon-formet varmepresse. Syntetiske fibre smelter og binder naturfibrene.
Noen dansker brukte polyurethane-skum i en lignende form (artikkel i High Fidelity).
Laminater av balsa av karbon er en annen variant.

Vedlegg

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Hehe i sånne tilfeller er det synd tysken min er for dårlig til å egentlig få med seg galskapen. Men ser jo unektelig noe spesielt ut da.

Topp Bunn