Spille av musikk fra HTPC trådløst

Lillegutt*

Medlem
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
6
Sted
Oslo
For tiden har jeg et oppsett som innbærer at jeg har en HTPC koblet til forsterkeren, og bruker tven som display til denne. Så bruker jeg mus og tastatur for å navigere i Spotify.. Dette er jo fint og flott, men jeg kunne gjerne tenke meg å slippe å bruke mus, tastur og 50" skjerm. Og heller ha alt på en pad eller android og streame musikken direkte til forsterkeren.

Spørsmålet mitt er hvilke alternativer jeg har til å få til en streaming, med så høy kvalitet som mulig. Og er det da mulig å få tilgang til filene jeg har i foobar på htpcen og spille av disse lossless?

Hvilke oppsett er det folk her bruker?

Beklager om spørsmålet mitt er litt tungt stilt, men dere skjønner nok hva jeg er ute etter :)

Baldiman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.06.2009
Antall liker
18
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Bruk xbmc og styr med en av de mange gratis-appene til den.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.061
Sted
Bergen
Både Spotify og Foobar har gode fjernkontroll apper på Android. Jeg bruker Spotimote og FoobarCon. Finnes sikkert tilsvarende til iOS.

Jeg savner imidlertid dedikert fjernkontroll apper til WIMP. Her er alternativene jeg bruker en remote desktop app eller å sette opp en Squeezebox server og bruke Softsqueeze. Da kan man bruke en Squeezebox fjernkontroll app. Med den siste løsningen kan man styre Spotify, Wimp og lokal musikk med en app.

OskarIII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2012
Antall liker
75
Sted
Nyköping
Använder en Samsung Note 8 som musikspelare.

PowerAmp pro med add-on skin.jpg

Samsung (N5110) Note8 och musikspelarprogrammet PowerAmp pro med ett add-on skin.

Kopplar den till vardagsrumsförstärkaren via en Logitech Wireless Speaker Adapter for Bluetooth Audio (m.a.o. Stationär blåtandsmottagare).
Räckvidden här hemma är ganska exakt de 10 metrarna som Logitech anger som max räckvidd.
Logitech Wireless Speaker Adapter for Bluetooth Audio Devices specs - Teknisk Informasjon

Note8+Logitech audioadapter.jpg

Bluetooth mottagaren kopplad till Nettbrettet Note8

Spelar all musik från Note8:ans minneskort men strömmar all film från hemnätverkets NAS. Så vet inte om PowerAmp Pro klarar att strömma musik från NAS.
Använder däremot filhanteraren Root Explorer (Note8:an är inte "rootad") för att skicka och hämta musikfiler från NAS.

Topp Bunn