Spikes

Taggen

Medlem
Ble medlem
16.12.2007
Antall liker
0
Jeg ser stadig vekk at folk har spikes under forsterkere og cd spillere osv.
Hva er fordelen med det?
Så mener jeg at jeg leste et sted at hvist man bor i et trehus, så var ikke spikes no særlig å bruke undre høytalera.
For da forplantet lyden seg i hele huset. Det var bedre å bruke dempe matter el no sånt.
Det fulgte med noen gummi knotter til høytalerne jeg kjøpte, B&W683
De skrus inn der spiksen skal stå. Har jeg lest riktig eller er jeg helt på jordet nå?

For vist det stemmer, så er det best for meg å bruke gummiknottene. Jeg bor i trehus...

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Taggen skrev:
Jeg ser stadig vekk at folk har spikes under forsterkere og cd spillere osv.
Hva er fordelen med det?
Så mener jeg at jeg leste et sted at hvist man bor i et trehus, så var ikke spikes no særlig å bruke undre høytalera.
For da forplantet lyden seg i hele huset. Det var bedre å bruke dempe matter el no sånt.
Det fulgte med noen gummi knotter til høytalerne jeg kjøpte, B&W683
De skrus inn der spiksen skal stå. Har jeg lest riktig eller er jeg helt på jordet nå?

For vist det stemmer, så er det best for meg å bruke gummiknottene. Jeg bor i trehus...
Hvorfor noen bruker spikes,treklosser o.l. under elektronikk,kabler og høytalere er ett evig diskusjonstema .Hos noen så har det en virkning,andre ikke.Dette er det vel ingen fasit på,så her er det bare å prøve seg fram og finne ut hva som fungerer hos en selv.Dette gjelder alle typer gulv,rack,elektronikk osv.

For å si det slik;det som fungerer hos meg,trenger ikke å fungere hos deg.

mvh

O

OldBoy

Gjest
Jeg mener å ha hørt at spikes opprinnelig ble introdusert til bruk på vegg-til-vegg-tepper, den gang slike var populære "overalt". Dels for å unngå at teppene fikk stygge avtrykk etter tunge høyttalere, og dels for at høyttalerne skulle stå loddrett og støtt. Ekstremt langflossede tepper er kanskje ikke det tryggeste underlaget.

Topp Bunn