Tror de fleste ville ha blitt svært overrasket etter å ha hatt de i hus. De fungerer f.eks glimrende med Cyrus CD/DAC Xpre/X Power og med Naim CDX2/202/200. Ingen av de har mer enn 70-80W, men "krefter" i forstand stabilitet og og evne til å levere strøm hurtig mangler det ikke hos de. De har derimot akkurat riktig klangtype; denne typiske lydkvaliteten som Spendor-høyttalere til alle tider har likt å bli foret med for å våkne virkelig opp.
Dette er veldig mangesidige høyttalere, og det er imo rett og slett en grov overforenkling at de trenger mye watt; ikke for det; det er det da heller ingen som har hevdet heldigvis. Dette er ikke høyttalere for høye SPL i store rom, men for en glimrende fullklang i moderate rom. Dette er høyttalere som jeg koser meg med hver gang jeg hører de hos venner, og jeg skulle gladelig kunne ha levd lykkelig med de i et moderat rom.
Det skulle ikke forbause meg om dette kunne ha vært høyttaleren som mange på HFS egentlig søker, iallefall mange av de som er lei av tynn og blodfattig hifilyd fra små høyttalere. Men god og velegnet elektronikk skal den ha, derom er det liten tvil i mitt sinn.
Mvh Vidar P