Spellemann 2009

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
donnerwetter skrev:
ganske sært. ;D

nå hva tycks allmuen om Spellemann 2009 til nå. Mye husbråk og samlivsbrudd for at felegnikkern foreløpig ikke har tatt noen pris?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Riktige vinnere etter min mening. Så langt i alle fall.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Fint at Tore vant country-prisen. Den fortjente han virkelig.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ludo skrev:
fordi det er trist for oss som har en viss musikkinteresse at norsk musikkliv skal bli overskygget av de aller yngste fjortisene utstyrt med mamma og pappas mobil, og som stemmer frem den "å så sjarmerende og kjekke" fiddlern i en amatørkonkurranse som MGP. Beklageligvis er også media med og hauser opp denne middelmådigheten.
Mangel på musikalsk barneoppdragelse og et levende kulturelt hjem, barnevernet burde vært koblet inn for lengst.

sorry mac! O poeng fra meg.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Hater og si "henger meg på den" men det gjør jeg nå!!!

Jahn Teigen!

Stemme
gode tekster
og en hella of a man!!!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.705
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det som er virkelig ille med Rybak er at han har musikkutdannelse. Nei, takke meg til Alarm Clocks.

Teigen er minst like rar nå som på Beach Club på nittitallet.

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
fordi det er trist for oss som har en viss musikkinteresse at norsk musikkliv skal bli overskygget av de aller yngste fjortisene utstyrt med mamma og pappas mobil, og som stemmer frem den "å så sjarmerende og kjekke" fiddlern i en amatørkonkurranse som MGP.
Heia Ambitions & Fairytale !!! [size=20pt]12 poeng til meg[/size]

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Jahn Teigen er noe av det mest genuint ekte hyggelige mennesket jeg har møtt i artistnorge og det sier ikke lite.
Mange ser på karen som en gjøgler, men steike ta, han er en fantastisk musiker når han vil.
Kjenner at kvelden ble berga inn med denne æresprisen.

U

utgatt60135

Gjest
ErosLoveking skrev:
Jahn Teigen er noe av det mest genuint ekte hyggelige mennesket jeg har møtt i artistnorge og det sier ikke lite.
X2

Som musiker? Øhh.... kremt ..

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Lyngen skrev:
ErosLoveking skrev:
X2

Som musiker? Øhh.... kremt ..
jo faktisk, er vært flue på veggen under øving, og der kan det skje litt av hvert...................

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
som endel av mitt "anger management", skal jeg nå legge denne tegneseriefiguren "Rybak" død.
Livet kan jo gå i svart av mindre.

U

utgatt60135

Gjest
Lytter til Donkeboy og Caught In a Life. Uten singlene og Linnea Dale er plata tynn som en pannekake. Ambitions har jeg faktisk enda ikke blitt lei av. Ikke ofte jeg henger meg opp i hits, men akkurat den er suveren.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Lyngen skrev:
Lytter til Donkeboy og Caught In a Life. Uten singlene og Linnea Dale er plata tynn som en pannekake. Ambitions har jeg faktisk enda ikke blitt lei av. Ikke ofte jeg henger meg opp i hits, men akkurat den er suveren.
det holdt med en biltur oslo - trondheim - oslo med radioen på, så merket jeg bilsyken kom snikende. Har ikke vært bilsyk siden jeg var 7. Ser så absolutt hit og salgspotensialet, men kjenner at kvalmen kommer inn fra høyre.
Den h&%$&%#$&% overdrevne A-listinga til Moslet/NRK kan noen tørke seg bak med.

Skjønner jeg også må ta en alvorsprat med Håkon snart.......

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Årets spellemann ja... ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
ErosLoveking skrev:
Skal jeg velge mellom pest eller kolera, og noen gullkorn innimellom blir min liste som følger:

Popgruppe: Datarock - Liker de godt live. Selvsagt burde Digital Waveform Gatherings vært nominert og tatt prisen her.

Rock: Skambankt - Til nøds John Olav. Men jeg holder en knapp på langt mer sympatiske og kulere Skambankt som banker John Olav som bare banker dama. :-X

Samtid: blank stemme. Her er jeg virkelig blank

Kvinnelig Artist: Noora Noor- Grøss å gru hvis det blir noe annet. Ane Brun vil være tilnærmet skandale. Noor- skiva er en av fjorårets beste norske utgivelser.

Mannlige Artist: Martin Hagfors - her var det ikke mye kuk og baller nei. Holder en knapp på Hagfors evt. Lerche. Skulle Rybak ta pris, er det ikke snakk om skandale engang. Bare en dyp personlig tragedie for jury og det norske folk

Årets Nykommer: John Olav Nilsen & Gjengen - de skal få den selv om kjipingfaktoren er der. Pris til Rybak er på linje med kollektivt selvmord for hele Spellemann-opplegget

Elektronika: Mungolian Jetset - bare pågrunn av navnet

Blues: blank - nok et mørkt kapittel i min musikkinteresse. Blues er den svarte manns musikk. Kan ikke se at det er noen negre nominert her.

Country: Jonas Fjeld & the Chatham County Line - Jonas Fjeld gjør ikke bort seg, og jeg får akutt skabb, bare jeg ser tv-reklamen for denne Steff Nevers.

Metal: Cumshots - Må jo selvsagt heie på kjentfolk, og alle med D O R tatovert på arma er mine venner.

Hip Hop: ja dere må tro............

Folkemusikk/Gammaldans: blank

Danseorkester: Ole Ivars - de skal ha for å ha holdt på siden 1964

Jazz: Solveig Slettahjell - Hallo? min gamle sambygning og gammelnabo til en barndomskompis. Ekstra pluss i boka, siden faren hennes som er prest, døpte meg. Og så er´a bestandig så blid. :)

Klassisk Musikk: nei

Viser: Stein Torleif Bjella - Etter å ha overvært mannen på Dippern idag, og spilt skiva tre ganger etter det, er jeg ikke i tvil. Knallplate.

Åpen Klasse: Knut Reiersrud - etter å ha overvært utdelingen av Årets Bilde i år som startet med en seanse med Reiersrud på gitar, USA-fotos av Lars Eivind Bones og beat-tekster med og av Tom Stalsberg er jeg ikke i tvil. Knut er min mann.

Barneplater: utrolig nok blank, selv om jeg burde være i segmentet Her i heimen har vi hoppet over barneplatene og gått rett på godrocken i form av "Ramones for Kids" og mer avanserte greier.

Tekstforfatter: Stein Torleif Bjella - selvsagt

Populærkomponist: Cato Sundberg/Kent Sundberg – Donkeyboy - Hater det big time, men de skal ha for å skrive ei plagsom låt som blir a-lista og plager vettet av folk. Ser absolutt det kommersielle blinkskuddet.

Samtidskomponist: eeeeeeeek!

her ble det jo ikke mange treff ::), men så var det jo en ønskeliste, og ikke en velfundert og åpenbar oversikt over hva jeg faktisk trodde.

Synd med Bjella :-\, har hørt på skiva hans et par ganger i dag tidlig også, og den er virkelig bra. Kommer nok til i ligge på min private A-liste en stund fremover.

Veldig glad for at Noora Noor stakk av med kvinneprisen, det finnes fortsatt en rettferdighet. :)

Programmet som sådan gadd jeg ikke å ha lyden på, med et unntak, opptredenen til John Olav Nilsen & Gjengen. Synd med krykkene for det hemmer jo selvsagt den agressivt utaggerende frontfigur John Olav. Ikke påtatt, men ekte manisk vare. Skjønner ikke hvorfor ikke jeg har kjøpt skiva, for det her er bra. :)

Donkeyboy blir for meg altfor overeksponert på radio, og gir ihvertfall meg stor musikktretthet. Den eksponeringen de nå er utsatt for, kan lett slå tilbake. Neste skive blir nok vanskelig. Det her er et skjørt byggverk, som fort kan bli avslørt som et luftslott.
Som Lyngen sier, uten Linnae Dale, er dette tynne greier til tider :-\

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Var på Rickie Lee Jones-konsert i går, så jeg så ikke prisutdelingen/showet. Verdt å se på reprisen nå? Noen skandaler, gode takketaler eller fantastiske opptredener jeg må få med meg?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Jahn Teigen?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Var det spellemannspris i helgen? Nyhetene kommer sent til kjelleren i Kopervik...

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tor Nado skrev:
ErosLoveking skrev:
Yup, og her er essensen. "....at Spellemann-heder først og fremst handler om skulderklapp fra menigheten."

At noen gidder å bruke en kveld på dette mølet er litt trist egentlig.
Big surprise. Spelemannsprisen er en bransjepris i likhet med Oscar, Amanda, Grammy og så videre. Det er bransjens egen hylling av sine egne medlemmer. En klapp på skulderen er det meningen at det skal være, men sålenge folket finner det underholdende så får de være med på kalaset.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Men i motsetning til en annen stor musikktilstelning på TV, har tydeligvis spellemannsprisen langt mindre interesse her på HFS. Det til tross for at sjansen og muligheten for å bli eksponert for skapelig musikk er langt mer til stede i det norske bransjetreffet. ::)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
Men i motsetning til en annen stor musikktilstelning på TV, har tydeligvis spellemannsprisen langt mindre interesse her på HFS. Det til tross for at sjansen og muligheten for å bli eksponert for skapelig musikk er langt mer til stede i det norske bransjetreffet. ::)
Nok et bevis på at å høre musikk bare er en uheldig bivirkning av å lytte til hifi? ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Da regner vi med at deltagere i tråden er innforstått med at Hifisentralens regel 1 også omhandler språkbruk og ordvalg. Ukvemsord mm. hører ikke til her.

bjornh, moderator

Topp Bunn