Spørsmål om oppgradering fra Yamaha DSP-z9 til Arcam AVP-700

tveraa

Medlem
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
0
Sted
Eivenstuen Gjerdrum
Heisann! Jer er relativ amatør når det gjelder hi-fi selv om jeg har eid masse gode produkter i mange år. Så hvis mine spørsmål virker dumme, så gir jeg faen i det ;D
Har i dag Yamaha dsp-Z9, en eldre men god receiver. Lurte på om det vil være en liten oppgradering fra denne til feks Arcam AVP-700 og Arcam P1000? Høytalere er jeg ikke sikker på ennå. I dag har jeg JM Focal Electra 936, men dette er høytalere som er lånt, det til butikken "min" har skaffet meg Monitor Audio PL-300. Disse tenkte jeg kanskje og selge, har lagt de ut på forumet. Ser at det ikke er lett å selge så jeg beholder dem kanskje. Så utgangspunktet er PL-300. Viktigste for meg er musikk i to kanaler og Arcam'en må kunne forbedre dette i forhold til Z9 betraktelig. Noen tanker om dette dere som har litt mer erfaring rundt området?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.060
Torget vurderinger
1
Arcam AVP-700 og Arcam P1000 har vel gått ut av produksjon. Det er noen nyere modeller som kanskje er mer interessante, men de lagerføres ikke av importøren.

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Hvis du får den billig er AVP700 grei på to kanaler. Men koster ikke disse høyttalerene dine skjorta og litt til?
Jeg har nettopp tatt ut min AVP700 fra anlegget. Brukte en Blu-ray med analog 7.1 ut. Fikk da "HD"-lyden på prosessoren, og det funket bra til kino.
Arcam klinger mot det mørke, er litt snill og mangler nok litt deltaljering i toppen.
Men bevares, AVP700 kostet 20K for få år siden, så den er ok.
Kjenner ikke effekten, men det ligger vel en test av settet på nett et sted.

tveraa

Medlem
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
0
Sted
Eivenstuen Gjerdrum
bjornh skrev:
Arcam AVP-700 og Arcam P1000 har vel gått ut av produksjon. Det er noen nyere modeller som kanskje er mer interessante, men de lagerføres ikke av importøren.
Joda, vet at de har gått ut av produksjon. Men det jeg lurer på om det er en oppgradering av lyden i 2 kanaler.

tveraa

Medlem
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
0
Sted
Eivenstuen Gjerdrum
belia skrev:
Hvis du får den billig er AVP700 grei på to kanaler. Men koster ikke disse høyttalerene dine skjorta og litt til?
Jeg har nettopp tatt ut min AVP700 fra anlegget. Brukte en Blu-ray med analog 7.1 ut. Fikk da "HD"-lyden på prosessoren, og det funket bra til kino.
Arcam klinger mot det mørke, er litt snill og mangler nok litt deltaljering i toppen.
Hvis det klinger mot det mørke blir vel komboen med PL-300 ikke det beste tenker jeg. PL-300 har jo en mørk lydsignatur de og

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Antall liker
672
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
anm-sk@online.no skrev:
belia skrev:
Hvis det klinger mot det mørke blir vel komboen med PL-300 ikke det beste tenker jeg. PL-300 har jo en mørk lydsignatur de og
Jeg har hørt motsatt. Men har ikke hørt de selv.

Geir Arne

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
anm-sk@online.no skrev:
belia skrev:
PL-300 kan lett svinge mot det LYSE og er ikke mørktklingende.

tveraa

Medlem
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
0
Sted
Eivenstuen Gjerdrum
LydMekk skrev:
anm-sk@online.no skrev:
belia skrev:
PL-300 kan lett svinge mot det LYSE og er ikke mørktklingende.
Ja, der kan du se hvor mye greie jeg har på dette. Men får beholde Z9 og høre om det er noe grunn til å skifte. Som sagt er ikke hjemmekino 1.pri. Musikken kommer først. Åssen forsterker er det som kan passe til disse høytalerene og som ikke koster skjorta? Over 20.000 gidder jeg ikke å bruke. Hegel H-200, er det en bra kombo? Tenkte da kanskje å kjøpe en nyere, litt billigere hjemmekino som jeg da kan koble opp på forsterkeren og bruke forsterkeren som pre. Tror det er mulig med Hegel sin H-200

belia

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.12.2005
Antall liker
13
Jeg har gått for en ok preamp med kino-bypass. Da kan du trykke inn en knapp og ha en billig ny receiver med HD-formatene når du ser film.
To anlegg i ett mao:)

Topp Bunn