soundstyle rack

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

har et soundstyle x 105 hifi-rack som jeg er godt fornøyd med. (bilde)

men reagerer litt på markedsføringen til hifi-klubben.de oppgir prisen til 2498 kr. UTEN hyller ! skal man ha de matchende glass-hyllene ( 5 stk. ) må man bla opp med 1998 kr eksta. det blir omtrent som å kjøpe en rimelig bil som tilfeldigvis mangler motor.

mvh. s,

A

Akle

Gjest
Det er vel ett rammeverk en kan bruke, dessuten er det mye lettere å lage noen plater selv enn en motor. Når det er sagt så ser jeg poenget ditt.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.011
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hvor mye skal en glassmester ha for å kutte til noen glassplater som passer?

Jeg har hatt i tankene dette racket som utgangspk.
Det vil koste ca 2k å få 5mm aluminiums plater ferdig kuttet til dette racket.
Tanken er å legge 2 lag med med demping mellom.

Er dette en god ide` dere som kan dere på slikt?

B

brand-x

Gjest
johna !

GENIALT...og det beste du kan gjøre for å eliminere akustikk problemer og tilbakekoblingsproblemer... til bruk under drivverk kan du benytte 3mm hvis spilleren har lav vekt.. spennet i materialet har innvirkning på absorberingsevnen...

mvh
brand-x

K

krille_krokodille

Gjest
Hvor mye skal en glassmester ha for å kutte til noen glassplater som passer?

Jeg har hatt i tankene dette racket som utgangspk.
Det vil koste ca 2k å få 5mm aluminiums plater ferdig kuttet til dette racket.
Tanken er å legge 2 lag med med demping mellom.

Er dette en god ide` dere som kan dere på slikt?
Oi, det hørtes billig ut. Min erfaring er at aluminium er steindyrt.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.011
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ta deg en telefon til foreks. Norsk Stål og hør hvilket tilbud de kan gi deg.
Vet at de kun leverer hele plater. Eks 1x2m

K

krille_krokodille

Gjest
Jeg har vært litt borti det før, og en plate på 5x1000x2000 mm tror jeg hadde kommet på omtrent det dobbelte med dagens kilopris, kanskje mer også ferdig kappet. Derfor jeg reagerte, det hørtes så usannsynlig billig ut i forhold.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.011
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
For 5mm fikk jeg et tilbud på 70kr/kg.
En slik plate veier ca 28kg fikk jeg opplyst.

K

krille_krokodille

Gjest
Vekta stemmer nok bra. Men jeg tror du har vært ganske heldig med prisen.

B

brand-x

Gjest
johna !

Blikkenslager verksted bruker ta kilopris for det du trenger.. Trenger du en 6mm på 50x55 betaler du kun for den og ikke hele platen.. Hvis du går opp til f.eks 10mm bør du få denne skjært for å unngå å få stygge kanter... Men normalt klippes slike plater opp til nevnte str.... Ta kontakt med en blikkenslager, der betaler du for det du trenger og ikke noe mer.. Når du har fått platene sliper du ned kanten med sandpapir 250 skal du ha runde hjørner tar du en ti-kroning og merker buen med en tusj og slper til med en metallfil.. For finish drar du innom ett lakeringsverksted og får syregrunning for alu og få dem til å legge farve i hvis den er transperent.. Før syregrunning vasker du den i rødsprit med papir.. Aluen oksiderer kontinuerlig ubehandlet, så papiret blir sort uansett hvor lenge du vasker.. Du kan også matte platen ned med sandpapir før du vasker og grunner den.. finish anbefaler jeg deg å bruke silkematt emaljelakk som du legger med rull.. Bruker du spraylakk blir det veldig dyrt og det er vanskelig å unngå glansforskjell selv om det skulle være matt lakk.. har du tilgang til lakksprøyte er det selvfølgelig det beste... lakkverksted tar ganske drøye priser for en hylle, regn med opp til 1500,- inkl. moms..

Spør i vei hvis det er noe jeg kan bidra med..

mvh
Brand-x

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.011
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Brand-x.
Takker for fyldig tips :)

Har bekjentskaper som tar seg av det praktiske med skjæring av alu.

Men etterbehandlingen er det godt å få gode råd om. :)

Jeg har en poweramp på 30kg, preamp på 15 og cd spiller på 14.
Hvilken tykkelse alu bør jeg gå for og bør de event. brukes dobbelt med noe mellom?

B

brand-x

Gjest
johna !

Til effekt hadde jeg valgt 5-6mm og 3mm til pre og cd da som topphylle og 5-6mm i bunn.. med utgangspunkt att du bruker en form for sandwich konstruksjon.. For å legge i mellom kan du jo bruke sitteunderlag-foam og lim den fast mellom platene med kontaktlim.. Slik foam har en fantastisk absorberingsevne pga. mye luft i materialet..

mvh
brand-x

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.011
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takk.
Da skal vi se om dette blir noe av etterhvert :)

Først har jeg noen andre prosjekter på gang i rommet mitt....

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.011
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Da er aluplater bestillt.

Får laget til 8stk 41x35cm
Koster meg den nette sum av kr700 ::)

Tenker på materiale å legge mellom aluplatene....
Kan Depron være noe å satse på?

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
hei !

har et soundstyle x 105 hifi-rack som jeg er godt fornøyd med. (bilde)

men reagerer litt på markedsføringen til hifi-klubben.de oppgir prisen til 2498 kr. UTEN hyller ! skal man ha de matchende glass-hyllene ( 5 stk. ) må man bla opp med 1998 kr eksta. det blir omtrent som å kjøpe en rimelig bil som tilfeldigvis mangler motor.

mvh. s,
Jeg har liggende ca 20 stk originale glassplater til Soundstyle i sotet glass. Jeg kan selge fem stk for en hundrings pr stk.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg har liggende ca 20 stk originale glassplater til Soundstyle i sotet glass. Jeg kan selge fem stk for en hundrings pr stk.  
Jeg tar 4. Bringer du dem til Trondheim?

Topp Bunn