- Ble medlem
- 10.02.2002
- Antall liker
- 128
http://soundstage.com/index.php?opt...ticle&id=364:vivid-audio-giya-g2-loudspeakers

Står 01 feb øverst der 2012... snodigt.. feilpost, litt tidlig?
Konklusjonen på testen er... kanskje grunnen for fremskytingen? Den er iallefall en overaskelse!!!
Dette er en sensasjon, intet mindre...
Videoen var av Giya G1, men poenget var det om hvorfor er Giya serien så hinsides bra i bassen... Syntes det var
viktig info, relatert til testen av Giya G2, man kan lese i øverste link i posten.
86.5db er følsomheten til denne. Kan drives av nær sagt hva som helt fra en tja... 30-50watt og oppover.
Så for de ekstreme volumene må man opp endel i wattstyrke,etter hva jeg har lest i testen, og de poster ellers
D Schneider har postet i 2011/2012 overgangen.
Jeg bare googlet jeg og whoop'(s ?? ) så fant jeg linken!
I 2010 postet jeg bl.a dette:

Om enn, det tok 2 år til før det skjeddde da, det hadde jeg ikke trudd, egentlig.
Jeg er sikker på att min hang til å følge med på hva konstruktørene gjør, fremfor hva for firma, eller hva for en leder ett firma har, er smart, bl.a i valg av komponenter.
Dette er ikke en absolutt sannhet, mer en rettsnor. Men jeg finner den meget bra å følge, for meg.
Så meg om dette...
mvh
Står 01 feb øverst der 2012... snodigt.. feilpost, litt tidlig?
Konklusjonen på testen er... kanskje grunnen for fremskytingen? Den er iallefall en overaskelse!!!
Dette er en sensasjon, intet mindre...
viktig info, relatert til testen av Giya G2, man kan lese i øverste link i posten.
86.5db er følsomheten til denne. Kan drives av nær sagt hva som helt fra en tja... 30-50watt og oppover.
Så for de ekstreme volumene må man opp endel i wattstyrke,etter hva jeg har lest i testen, og de poster ellers
D Schneider har postet i 2011/2012 overgangen.
Jeg bare googlet jeg og whoop'(s ?? ) så fant jeg linken!
I 2010 postet jeg bl.a dette:
Was I on to something, or was I on to something...Imperial skrev:Og det er rart...Man skrev:Etter det jeg har lest er det ingen av B&W sine høyttalere som oppfører seg stempelaktig (er det riktig ord?) og uten oppbrytning i deres passband. Bortsett fra fra Nautilus. Som er nettop Laurence Dickie sin "baby".Imperial skrev:![]()
Nåja, Skulle det være slik at 801D er gått ut av sortemanget, så er det kanskje på tide å kalle tilbake
Laurence Dickie igjen, og be han igjen skape ett kunstverk.
Her er'n med Vivid Audio Giya G2. (Smurf's up for the summer....)
Så vidt jeg skjønner blir denne speck'sa rett rundt 801D sine tall, frekvensmessig og slik.
Jeg håper fremdeles at B&W prøver seg på Field coil.
801 er fremdeles den høyttaleren fra firmaet jeg liker best.
Jeg liker ikke tanken, på at den (kanskje) er borte, basselsker som jeg er...
2010 tror jeg kommer til å handle om nettopp Laurence Dickie. G1 var for stor, få kunne teste den. G2 er smack dab!
Den nye Giya G2 kommer til å gjøre rent bord, alle magasin, alle tester... RENT BORD!
OG B&W valgte bort 801D akkurat i år. Det skulle de IKKE gjordt!!!
Vent å se, de kommer til å måtte lage den igjen! Det tror jeg!
Om enn, det tok 2 år til før det skjeddde da, det hadde jeg ikke trudd, egentlig.
Jeg er sikker på att min hang til å følge med på hva konstruktørene gjør, fremfor hva for firma, eller hva for en leder ett firma har, er smart, bl.a i valg av komponenter.
Dette er ikke en absolutt sannhet, mer en rettsnor. Men jeg finner den meget bra å følge, for meg.
Så meg om dette...
mvh