Møbler og underlag Soundcare Spikes på Empire RC-24 høyttalerstativ?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Har et sett Empire RC-24 høyttalerstativ som jeg gjerne skulle utstyrt med Soundcare Spikes, men jeg vet ikke dimensjonen på gjengene i bunnplata og forhandleren bryr seg heller ikke om å få avklart dette.

Jeg har en anelse om at pakken med 1/4" spikes + gjengekonverter til 3/8" kunne ha passet, men skulle gjerne visst dette med sikkerhet før bestilling.

Er det kanskje noen her inne med samme stativer som vet?

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Var oppe å målte på mine og var sikker på at det var m8, helt til jeg så det var flere størrelser i nærheten. Men om du har en m8 størrelse bolt liggende så er det jo en smal sak å sjekke

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Antall liker
882
Torget vurderinger
5
Jeg har prøvd, og jeg er redd for at jeg har mislyktes, med å finne en soundcareløsning til de høyttalerstativene.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Var oppe å målte på mine og var sikker på at det var m8, helt til jeg så det var flere størrelser i nærheten. Men om du har en m8 størrelse bolt liggende så er det jo en smal sak å sjekke
Spikesboltene virker å være i overkant av 9 mm, så 8 mm vil nok ikke passe.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Jeg har prøvd, og jeg er redd for at jeg har mislyktes, med å finne en soundcareløsning til de høyttalerstativene.
Prøvde du pakken med ovennevnte 1/4 " spikes med 3/8" gjengekonvertere?

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Kan du ikke bare ta med en festemutter til spiksene/topp mutter til biltema/clasohlson eller lignende, da finner du jo rett, byggmakker o.l. har jo bolter i løsvekt.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Kan du ikke bare ta med en festemutter til spiksene/topp mutter til biltema/clasohlson eller lignende, da finner du jo rett, byggmakker o.l. har jo bolter i løsvekt.
Kanskje en god ide. Takker.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Da er det veldig sannsynlig at det skal være 3/8". Soundcare har 3/8" med 16 gjenger pr. tomme - altså 3/8" UNC - i sortimentet sitt. Har du en tommestokk, kan du jo telle antall gjenger pr. tomme - kommer du til 16, bør du kunne være ganske sikker.

Audirvana

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.09.2012
Antall liker
882
Torget vurderinger
5
Da er det veldig sannsynlig at det skal være 3/8". Soundcare har 3/8" med 16 gjenger pr. tomme - altså 3/8" UNC - i sortimentet sitt. Har du en tommestokk, kan du jo telle antall gjenger pr. tomme - kommer du til 16, bør du kunne være ganske sikker.
Jeg har, som sagt, vært gjennom dette før, med akkurat de samme stativene. Jeg kontaktet både Soundcare og Empire, og testet gjengekonverterne de har. Ingen av de passet.

Og Empire kunne ikke svare på hva slags gjenging det er snakk om. Men mye tyder på at det ikke er metrisk.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg har, som sagt, vært gjennom dette før, med akkurat de samme stativene. Jeg kontaktet både Soundcare og Empire, og testet gjengekonverterne de har. Ingen av de passet.

Og Empire kunne ikke svare på hva slags gjenging det er snakk om. Men mye tyder på at det ikke er metrisk.
Jeg skjønner....

Det er helt sikkert ikke mm-gjenger - det kan det ikke være hvis det han har, er "litt over 9mm" - men hvis trådstarter tar med seg det han har, til en forretning hvor de selge gjenger, kan han teste på 3/8" UNC i butikken. Alternativt kan han kjøpe 1 stk. 3/8" UNC mutter og teste hjemme. Noe annet er det ikke noe vits i å teste, for hvis det ikke er 3/8" UNC, kan ikke Soundcare levere det.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.657
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Soundcare er ingen høydare. Jeg har hatt spikes med mer markant forbedring.
Jeg bruker dem faktisk selv i mangel av andre løsninger. :confused: Hos meg og på mine høyttalere ble nedre mellomtone noe magrere. Ellers ble ikke diskanten noe bedre. Derimot fungerte dem "bedre" på mine OB bassløsninger. Der fikk jeg mindre resonanser og trolig bedre definisjon. Altså ikke så veldig effektive"

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Ohc selger jo disse. Er vel en enkel sak for dem å sjekke? Ser ut som jeg også har disse stativene. Har alltid gått utifra det var target jeg hadde:). Mine står på filt fra ikea.

Topp Bunn