Sonos - oppkoblingsproblemer

tralltrall

Medlem
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
15
Hei

Kjøpte meg et Sonos system, men jeg får ikke satt det opp. Så håper på litt hjelp.
Kjøpte en Zonebridge, har innstalert porgramvaren, oppdatert den.

Da setter jeg igang med Sonos Setup Assistant. Men der kommer jeg ikke lenger enn til Connect to Zoneplayer or ZoneBridge, trykker inn knappene som det blir beskrevet men får opp feilmld:

The conntroller could not detect a ZoneBridge........osv.

Det står også noe om at jeg muligens må configure your firewall, men er ikke koblet til noen brannmur.

Vet noen hva som skal til for å løse dette.
Jeg bruker Mac.

Mvh

Tormod

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.496
Torget vurderinger
4
Har du kabel fra Macen til ZoneBridge?
(Koble til denne midlertidig dersom du har alt trådløst, dvs kabel fra router til Bridge og så til Mac)
Velg ”Add a Zone...” fra Zones menyen i Sonos SW og trykk på ”-><- ” på ZoneBridge , prøv å trekke ut strømledingen i ZoneBridge for så å trykke på ”-><- ” , dersom systemet ikke finner Bridgen den første gangen du prøver.
Legg så til Zonespilleren på samme måte.

Minutten

tralltrall

Medlem
Ble medlem
17.01.2006
Antall liker
15
Tusen takk Minutten,
Nå funka det. Genialt..:)

Jeg kjøpte meg en NAS harddisk, og en "vanlig" HD, vil den vanlige HD kunne kobles direkte til Bridge'en også blir den aktiv når den trengs, eller må jeg bruke NAS disken når jeg ikke vil ha en datamaskin som står på?

NAS disken er ikke helt samarbeidsvillig den heller.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.496
Torget vurderinger
4
Dersom du med "vanlig" mener ekstern usb/Firewire disk, så vil ikke den fungere uten Pc/Mac.
Se her for info om NAS:
https://sonos.custhelp.com/cgi-bin/sonos.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=79&p_created=1084464929&p_sid=uTBPy4nj&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD0yMzImcF9wcm9kcz0mcF9jYXRzPSZwX3B2PSZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0x&p_li=&p_topview=1

Topp Bunn