Billig er et relativt begrep. Nypris i 98 er jeg blitt fortalt, var cirka 20.000,- og det uten fjernkontroll. Inni er den visst kun proppet full av godsaker som MIT-kondiser osv. Kvaliteten på brytere, hjul og kontakter er definitivt solide saker. Ikke noe slark her i gården nei
Har prøvd den noen dager nå sammen med en Tact SDA 2175, og etter en del justering av høyttalerplasseringen! i går har lydbildet, som jeg tidligere har oppfattet som noe hardt, rotete og trangt, nå plutselig sluppet høyttalerne
Jeg opplever forforsterkeren, som er en hybridkonstruksjon (rør, mosfet), som forholdsvis nøytral i klangen og meget kontant i anslagene når kildematerialet tillater det. Plasseringen av instrumenter er presis på en sort bakgrunn, og det er luft og en forsiktig tendens til noe "rør"organisk rundt stemmer og instrumenter.
Jeg synes kombinasjonen er gjennomsiktig, men kanskje litt kaldere - men ikke steril, enn jeg hadde ventet av en rørhybrid fra Sonic Frontiers.
Forøvrig er det veldig enkelt å oppdage små endringer i oppsettet, som f.eks. rekkefølgen av signalkabler i verdikjeden.
Det tar jeg som et godt tegn