Softis sesongen 2008!

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jadda!!! :p Gleder meg alt!!!
Snart skal jeg ha meg årets første softis!!!

;D

Hahaha!!!

mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Soft Ice er vel stort sett sukret og frossent kylligfett?

Her er jordbærsesongen i gang for alvor. Skal en tur nedom markedet etterå å kjøpe meg en kilo. Koster rundt 8 kr/kg her. Kanskje litt is i tillegg hadde smakt også. Samt en god kopp sjokolade. :D

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Der sa du noe!!!
Joda, jordbær er også slafsbare de vettu!

;D

mvh

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.240
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Her er jordbærsesongen i gang for alvor. Skal en tur nedom markedet etterå å kjøpe meg en kilo. Koster rundt 8 kr/kg her. Kanskje litt is i tillegg hadde smakt også. Samt en god kopp sjokolade. :D
Spyttproduksjonen i munnhulen tok seg kraftig opp nå. Du må ikke friste oss med slike detaljer...

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Etter 10 dager i Italia blir softis ikke det samme som det var. Italienere kan mye, men isen de har er bare helt fantastisk. Har hørt der er en sjappe i Oslo som selger skikkelig italiensk is. Skal finne denne å legge igjen masse penger :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Ja jeg har aldri spist bedre is enn den jeg har fått i Roma. endel av stedene og barene der lager sin egen is, og den er det klasse over.

Spesielt endel av de hjemmelagede sjokoladevariantene er uforglemmelige.

Den er litt mindre fettete enn den norske isen, og har 4 ganger så mye smak.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Softis - utviklet for å inneholde mye mer luft enn vanlig iskrem, for å spare råvarer. Laget av vann, fett, sukker og tilsatt smak, og inneholder ofte alt for mye bakterier.

Er det rart vi spiser i bøtter og spann?
;D

T

Thomas1

Gjest
Soft Ice er vel stort sett sukret og frossent kylligfett?
på Mcdonald bruker de animalsk fett i fremstillingen av soft ice. Det er ting som skiller animalsk fett fra soya og det er :
Graden av kjølighet i isen. Animalsk fett blir mye kaldere og den blir gul når temperaturen faller.
Så til dere som spiser mcflurry o.l....Kos dere i sommer. :-X

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Godt er det, okke som :D

Topp Bunn