Smurfemetallica?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Jeg fikk idag en trippel Lp med Metallicas Garage Inc. fra Platekompaniet. Alt var såre vel unntatt side 2 på Lp nr 2 som hørtes ut som den ble avspilt på 45 rpm i stedet for 33 1/3. Låtene gikk alt for fort og hadde et umiskjennelig smurfepreg over seg. Er det noen som har vært borti noe lignende, og hva pokker kan dette skyldes?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
563
Sted
Stockholm
Kanskje du har fått deg et unikt eksemplar, verdt noen tusen på ebay...... ;D ;D ;D

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Hørest litt rart ut ja,har du sjekket om det faktisk ikke er 45 rpm den skal gå på? Fikk Ride the lightning og Kill`em all forrige dag fra the garden og de skal jo gå på 45 rpm...men det hadde vært rart om plutselig en side skulle ha 45... ???

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.698
Torget vurderinger
28
draapen skrev:
Hørest litt rart ut ja,har du sjekket om det faktisk ikke er 45 rpm den skal gå på? Fikk Ride the lightning og Kill`em all forrige dag fra the garden og de skal jo gå på 45 rpm...men det hadde vært rart om plutselig en side skulle ha 45... ???
Hvis du spiller noe som skal gå på 45 med 33 1/3 hastighet så går den for sent, da låter det hele litt mørkere, og tregere.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
draapen skrev:
Om den i tillegg skal gå på 45 blir nok bare Hetfield enda mer smurfete av seg. :D

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Tubesnake skrev:
Jeg fikk idag en trippel Lp med Metallicas Garage Inc. fra Platekompaniet. Alt var såre vel unntatt side 2 på Lp nr 2 som hørtes ut som den ble avspilt på 45 rpm i stedet for 33 1/3. Låtene gikk alt for fort og hadde et umiskjennelig smurfepreg over seg. Er det noen som har vært borti noe lignende, og hva pokker kan dette skyldes?
Noe mer info? Er det samme matrixnummer i vinylen som på de øvrige sidene? Er det Elektra..? Nyutgivelse?

Du spiller alle sidene på 33 1/3, og alt høres normalt ut, men side 2 på lp 2 gir inntrykk av å bli spilt av for fort når den snurrer 33 1/3? I såfall er det bare rart... ::) Den plata fikk jeg lyst på siden jeg samler rariteter... ;D

Akapaz

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Antall liker
196
Sted
Sørreisa
Torget vurderinger
1
Du får vel bare kontakte Platekompaniet og forlange et nytt sett plater. Funker det ikke da så har de vel masseprodusert en feilinnspilling ;)

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Jeg har "forsket" litt på dette nå, og det viser seg at andreopplaget har denne feilen på nesten alle platene.

Akapaz

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2008
Antall liker
196
Sted
Sørreisa
Torget vurderinger
1
Så da har de som har produsert andreopplaget tapt en god del penger kan jeg tenke meg. Blir vel produsert i litt større kvanta enn til det lokale mannskoret ;D

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Joda, det ankom ny plate fra Platekompaniet prompte. Samme feilen her også. Så her er det nok en eller annen som har noe å svare for.
Ta f.eks. Helpless, første låta på side 4, denne skal være på 6:38 men her går den unna på 5.13. Ikke rart James Hetfield er i fistel. ;D

Topp Bunn