Nei. Jeg bruker fortsatt gamle hubben til Futurehome, men bruker den kun til lysstyring. Jeg har derfor planer om å bytte ut alt til Philips HUE. Dette er svært mye bedre, enklere, mer muligheter og jeg har allerede har flere soner med dette. Hoveproblemet er at jeg ikke har funnet noen god integrasjon som gjør akkurat det jeg ønsker via Google Home. Spesifikt ønsker jeg en bryter som endrer status på Google Home og trigger en endring i Philips HUE (Har en del Nest kameraer som jeg ønsker å automatisk skru av når noen er hjemme og lyset slås på). Jeg har imidlertid ikke funnet noen modusbryter for Google Home.
Har selv kommet til at Philips Hue er litt som Gilette barberblader. Skulle gjerne valgt produkter med noe lavere dekningsbidrag. Men samtidig kjenner jeg på at jeg ikke lenger verken har tid eller interesse av å sette meg inn i alskens og muligens billigere alternativer. For egen del var det som da jeg motstrebende tok skrittet fra PC til Apple, og spranget fra å være interessert i å fikle med hvordan alle ting fungerte, til primært å være interessert i at alle ting funker til en hver tid.
Har Philips Hue stort sett i alle rom, ute som inne, der det gir mening. Fra 12-pære kandelaber i stuen hvor jeg har fem meter under taket, til ganger, garasje, oppkjørsel og for dekorativ belysning ellers i hagen. Intuitiv og grei automatisering med utelys som automatisk slås på ved solnedgang, og av ved solnedgang. Også i kombinasjon med mine nye Arlo Ultra2 kameraer, og videodørklokke. Forøvrig veldig imponert over disse små Arlo kameraene. Bud som leverer pakker blir ofte forvirret over at vår hovedinngang ikke er samme sted som port for oppkjørsel. Fikk før ofte melding om at de hadde prøvd å levere uten resultat, og jeg dermed måtte kjøre for å plukke opp pakken på utleveringssted. Nå får jeg opp melding på telefonen når noen står ved porten og kan kommunisere direkte med dem gjennom mikrofon/høyttaler i kameraet selv om det er montert to meter fra porten. Brillefint.
Har litt det samme når det kommer til hagen. Sikkert både bedre og billigere produkter der ute, men som med Philips Hue, så har jeg holdt meg til Gardena og deres smarte og automatiserte vanningssystemer og robotklipper i en årrekke. Fordi det har funket for meg.
Neste prosjekt for min del er å bytte ut låsene på hovedinngang samt dør til for og bakhage. Ikke så mye på grunn av sikkerhetsmessige hensyn som at jeg tror investeringen kjapt kommer til å bli spart inn på å unngå at jeg flere ganger på helgetur må snu rundt etter en times kjøring fordi madammen ikke er heeelt sikker på om hun låste alle dører eller ei.