Slipsholder?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
Regner med at det er flere slipsbrukere/samlere her inne. Har vel kommet opp i en femti-seksti stykker etter hvert, som nå har fyllt ut de to jeg kjøpte fra Tie Rack plus alle de som dingler fra vanlige kleshengere. Noen som vet om gode systemer som tar liten plass men allikevel gjør at jeg lett kan organisere og velge i en samling av nevnte og økende størrelse?

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.766
Torget vurderinger
1
Jeg hadde en slik batteridreven slipsholder med lys og greier! Kjøpt på Sharper Image i Houston på begynnelsen av 90-tallet. Bråkte for mye og roterte for sakte. Gikk raskere å finne fram slipset manuelt. Nå bruker jeg ikke slips lenger, det er det aller raskeste.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
Tenker jeg hopper over slike eletroniske slipssnurrere, har ikke sett noen slike som virket å fungere særlig bra i praksis. Ikke hadde jeg tenkt å innstallere strøm i skapet heller.

I mitt hode ser jeg for meg hvordan en tilnærmet perfektløsning ville være; nemlig noe a la dem som Tie Rack selger, altså med "hemper" man trer slipsene gjennom, men med mye større kapasitet og koblet til en skinne i enten garderobeskap eller -vegg, slik at man kan trekke hele samlingen ut av skap og inn i lyset for oversikt og valg.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.766
Torget vurderinger
1
noruego skrev:
Tenker jeg hopper over slike eletroniske slipssnurrere, har ikke sett noen slike som virket å fungere særlig bra i praksis. Ikke hadde jeg tenkt å innstallere strøm i skapet heller.

I mitt hode ser jeg for meg hvordan en tilnærmet perfektløsning ville være; nemlig noe a la dem som Tie Rack selger, altså med "hemper" man trer slipsene gjennom, men med mye større kapasitet og koblet til en skinne i enten garderobeskap eller -vegg, slik at man kan trekke hele samlingen ut av skap og inn i lyset for oversikt og valg.
Kjøp 2 standard TieRack holdere. De har vel plass til ca 20 slips hver?
På det ene henger du de gamle utgåtte slipsene som du praktisk talt aldri bruker, samt det ene sorte.
Da har du god plass på det andre til de få pene slipsene du eier og som du bruker regelmessig.
Det enkleste er ofte det beste.
;D

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.865
pedal skrev:
noruego skrev:

Kjøp 2 standard TieRack holdere. De har vel plass til ca 20 slips hver?
På det ene henger du de gamle utgåtte slipsene som du praktisk talt aldri bruker, samt det ene sorte.
Da har du god plass på det andre til de få pene slipsene du eier og som du bruker regelmessig.
Det enkleste er ofte det beste.
;D
Jeg har allerede to fulle TieRack holdere; det er de femti-seksti andre slipsene jeg må få gjort noe med. De få pene slipsene jeg eier, du liksom! Høh, det er jo som å fremstille seg selv som Dylan Dog med bare Unplugged i samlingen;)

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.766
Torget vurderinger
1
Når du stadig vekk blir observert med hodet inne i garderobeskapet, kanskje de andre tenker "What is he building in there?"

Nei, det med mange utgåtte slips var faktisk en selverkjennelse noen år tilbake. Slipsmoten varierer ganske mye, så til slutt var de fleste utdatert og bare noen få var tidsriktige.

G

Gjestemedlem

Gjest
Et rør med teleskopfunksjon eller en list på en skinne e.l. inne i klesskapet som kan trekkes ut når døren er åpen.

Lange strimler av tøy eller tau festet til denne.

Slike til å feste slips til strimlene:

Vedlegg

Topp Bunn