Verktøy Sliping av verktøy i Oslo

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg holder å pigge bort flisen på verandaen. Meiselen har etterhvert blitt så sløv at jeg ikke klarer å få godt resultat lenger. Noen som vet hvor man kan få denslags slipt?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ødelegger det ikke herdinga? Ikke noe problem å få den skarp igjen, men hvor lenge holder det?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.438
Du må bare være litt forsiktig slik at stålet ikke blir for varmt når du sliper.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.176
Så lenge du passer på så den ikke blir blå så går det nok fint.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Da tar jeg med til Roy i helga. Kanskje jeg har et påskudd for å svinge innom Slukoteket en gang neste uke?

:D

Sist redigert av en moderator:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Da tar jeg med til Roy i helga. Kanskje jeg har et påskudd for å svinge innom Slukoteket en gang neste uke?

:D
Jeg har profft piggutstyr - tanken var å komme innom en tur og hjelpe deg med selve pigginga! Meisel er bare sååå 30-åra.... Slå på tråden.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
33.576
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Har noen store Hilti piggisar her på jobbet som er mulig og låne også vid passende tilfelle! Om det ikke løser seg.
20150618_075404.jpg

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Antall liker
15.393
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
15
Ser ut som gott tvärsnitt på den kabelbunten nede i vänstra hörnet! Piggis och nya HT-kablar Zomby? ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Aaahh... Sånn å forstå. Jeg har denne Black&Decker-saken til låns, og det rekker egentlig i lange baner så lenge meiselen er skarp.

325674d1434020452-dungeon-despair-dscn8403.jpg

Nesten ferdig også. Venter egentlig mest på at det skal passe å starte opp igjen. Kombinasjonen lånt verktøy, egen jobb, og drakoniske regler for stilletid i borettslaget.... Det tar gjerne en stund.

Det er bare tre rader igjen av flisene, går fort som bare det. Så er det å pirke vekk gammelt fliselim, og det fant jeg ut går mye fortere og blir mye penere med skarp meisel på drillen.

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Antall liker
2.854
Sted
Bærum
Samle opp alt bråkearbeidet til een laaang kveld. Det blir kun en enkelt klage fra naboene og styret ut av det uansett. Neppe utkastelsesgrunn.

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Antall liker
15.393
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
15
Vet inte om du hörde det från din sida av åsen, men de bygger ju nya hus rätt över mig på Toppåsen och i vartfall en månad höll de på och sprängde och piggde med grävmaskin fram till kl 19.30. Varje dag:rolleyes: Kan sägas att det hördes rätt bra tvärs över dalen! Höll på å bli gal, så om de klagar över litt verandapigging några timmar har de inte hört the big stuff! :cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg er ikke mye plaget med naboklager, altså. Sist var da jeg skulle flytte en kontakt på kjøkkenet og skar ut en meter trekkrør fra murveggen. Vinkelsliper og diamantblad rett i murveggen blir lagt merke til....

Ellers er jeg stor fan av en lang økt, ferdig med det, og så tilbake til et verdig liv. Det blir forhåpentligvis en økt til med pigging, så litt kapping av heller, så ferdig.

Har ved et par anledninger irritert meg over naboer som bruker kvelden på å henge opp et bilde.

Bzzt... Bzzt... Bzzt... Bzzt... Bzzt... Bzzt...

Bzzt... Bzzt... Bzzt... Og så videre.

Drillen på halv fart, setter den mot veggen før de klemmer kort og forsiktig på, 2mm i slengen. Dere skjønner. :D

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
836
Hvorfor i all verden vil du bytte ut de nydelige flisene?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Kan du si. Har forresten snart to IKEA handlenett fulle. Litt røfft brukt, men like lekre. Gi bud! :cool:

Topp Bunn