Slette gjeld

K

kathrine

Gjest
Hei!

Jo da, dette er sikkert en god og samfunnsnyttig ting, men jeg kjenner personer med familie som jobber og sliter og får det bare IKKE til og gå rundt.....

De har hvert på dette "sosialkontoret" og fått klar beskjed , ikke betal regningene dine ,så klarer dere dere greit.
Hos oss får dere ingenting!

Tja, det er jo et fantastiskt godt råd og gi.......?

http://www.nrk.no/nyheter/1.5139346

Vh

S

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
9.811
Sted
Holmestrand
Så vidt jeg har skjønt er det svært ofte narkogjeld det handler om, og den synes absolutt staten skal ta seg av. Da får vi jo virkelig statsnarko!

G

Gjestemedlem

Gjest
Stikken skrev:
Hei!

Jo da, dette er sikkert en god og samfunnsnyttig ting, men jeg kjenner personer med familie som jobber og sliter og får det bare IKKE til og gå rundt.....

De har hvert på dette "sosialkontoret" og fått klar beskjed , ikke betal regningene dine ,så klarer dere dere greit.
Hos oss får dere ingenting!

Tja, det er jo et fantastiskt godt råd og gi.......?

http://www.nrk.no/nyheter/1.5139346

Vh

S

Når det gjelder ettergivelse eller nedskriving av gjeld generelt er dette ofte noe man kan oppnå hvis man går i dialog med kreditor. Hvis man kan vise til at man ikke har mulighet til å betjene gjelden eller noen reelle fremtidsutsikter til dette så er kriditor ofte villig til å finne en løsning som gjør at de iallefall får dekket deler av sine utestående fordringer. Det gjelder banker, private finansiinstitusjoner, inkassobyråer, SI, osv.

Når det kommet til om kriminelle som står i så stort erstatningsansvar etter sine handlinger at de aldri noensinne vil kunne nedbetale dette, vil dette fort føre til at det ikke er noen vits for dem å skaffe seg en lovlydig jobb eller prøve å tjene lovlige hvite penger noensinne. Å sette folk i en slik situasjon uten noen vei ut noensinne, er en dårlig løsning hvis man fil tilbakeføre dem til samfunnet.

La de få sin straff, la de betale for sine skader, men ikke sette denne summen så høyt at det ikke er mulig å inndrive den eller for forbryteren å bli ferdig med straffen sin noensinne og komme seg videre her i livet. Det er hverken hensiktsmessig for samfunnet eller for noen av dem partene som er involvert ellers.

G

Gjestemedlem

Gjest
xerxes skrev:
Så vidt jeg har skjønt er det svært ofte narkogjeld det handler om, og den synes absolutt staten skal ta seg av. Da får vi jo virkelig statsnarko!
Da har du ikke skjønt så veldig mye er jeg redd. Det er mange som opparbeider seg narkogjeld både i og utenfor fengslene. Men her snakker vi om gjeld som følge av pådømt økonomisk ansvar som følge av egne handlinger eller egen ubetenksomhet.

Ingen skal slippe unna sitt ansvar, men alle skal kunne se en vei ut av dette en gang i fremtiden også. Tar man alt håp i fra noen, motiverer dette kun til videre kriminalitet. Hvis de aldri noensinne blir kvitt erstatningsansvart og evt. renter på dette er det ingen grunn for dem enn å satse på kriminelle eller svarte måter å overleve på.

Topp Bunn