Sleeve

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Hei

Eg har nettopp mottatt inner og outer sleeves frå audiophilecandy kun for å oppdage at outer sleeves´a er 10-14mm for lange, litt varierande etter tjukkelse på coveret. Tips om gode outer sleeves og evt nettbutikk mottas med takk. Dersom nokre skulle vere intr i mine ubrukte outer sleeves, er det berre å ta kontakt. Nypris er 1.20 pund pr pakke (10 stk).

Bestilte forøvrig Nagaoka innersleeves som foreløpig ser ut til å fungere bra.

Mvh. Karl

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.122
Torget vurderinger
28
Hei Karl. Skal de ikke være det da? Hvis de passer akkurat passer de jo ikke like godt på coveret. Bortimot alle mine er litt for lange.

Men, jeg kan jo ta en titt når jeg er på Sørlandet igjen, kanskje jeg kunne bruke dem?

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Jeg har 60 stk innersleeves på vei fra www.turntablebasics.com. Ser at de også har ytterposer til svært gode priser. Det står oppgitt mål der, så kan kanskje lese litt på siden.?

Jeg bestillte altså 50 innercover i papir og 10 med papir/plast og betalte 116,- med frakt...Syns ikke det var så halvgærnt!

Han(Tim) sender kjapt og har god service!

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Hei Karl. Skal de ikke være det da? Hvis de passer akkurat passer de jo ikke like godt på coveret.
Ja, dei bør nok vere litt større enn coveret, men syntest dette var litt i overkant. Har andre cover som stikk ut ca 3-4 mm, det er fint. Men med så mykje som det er på desse nye vil plasten fort anten krølla seg mot bakveggen av platehylla og/eller stikka så mykje på utsida av coveret at artist-/albumtittel blir vanskeleg å lesa. Luksusproblem, sjølvsagt ;)

Jeg har 60 stk innersleeves på vei fra www.turntablebasics.com. Ser at de også har ytterposer til svært gode priser. Det står oppgitt mål der, så kan kanskje lese litt på siden.?
Har ikkje sett inne på denne nettbutikken før. Ser meget lovande ut! Desse outer sleeves´a ser ut til å vere ca 9mm "kortare" enn mine, slik at dei er ca 1-5mm lenger enn coveret alt etter str på dette (varierer litt). Lite å seie på prisane óg ja. Spørs om eg ikkje prøver desse. Takk for tipset, JH!

Mvh. Karl

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.122
Torget vurderinger
28
Jeg var nok litt borte vekk her Karl, dette er jo for langt, det bør være som du nevner, 1-5 mm utenfor.

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Jeg var nok litt borte vekk her Karl, dette er jo for langt, det bør være som du nevner, 1-5 mm utenfor.
Ja, det var heftig dette hehe. Syns flg påstand var litt drøy forsåvidt, ref www.audiophilecandy.com: "The best record outer sleeves money can buy." Nuvel.

Mvh. Karl

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Bare hyggelig!

Som du ser er det litt annet brukbart der også og mer kommer har jeg fått beskjed om som platestrammere etc

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.122
Torget vurderinger
28
Men du får mer yttercover for pengene Karl :)

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Men du får mer yttercover for pengene Karl :)
Så sant så sant, £1.20 pr 10 stk er lite peng. Ser at dei frå turntablebasics er ca 80 øre dyrare pr stk (correct me if I´m wrong), men det syns eg det er verdt dersom dei passar vesentleg betre. Kun det beste er godt nok for mine plater ;)

Mvh. kresne Karl

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Et par tips til:

http://www.sleevetown.com/
http://www.bagsunlimited.com/

Jeg har også en del av de litt matte og glatte ytterposene og de er litt for store som du beskriver. Dette gjør meg ingenting da jeg arkiverer platene med åpningen på posen opp.

På Japanske utgivelser bruker jeg typen med limbar klaff ("resealable outer sleeves").

mvh,
OS

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Jeg har også en del av de litt matte og glatte ytterposene og de er litt for store som du beskriver.
Hei

Takk for tilbakemelding. Ut frå det du skriv er nok ikkje dette eit problem hjå deg nei. Iom at eg set LPane inn i kassane med opninga på ytterposane fyrst, blir det veldig fort krøll om posen er for stor. Veit du korleis Ultimate LP Outer 5.0 er? Er dei også litt store (for all del, posane skal vere litt større enn albumet, men ikkje meir enn nokre få milimeter etter mi meining)?

Mvh. Karl

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg likar godt Nagaoka, spesielt til plater der du gjerne vil ta vare på tekstar og anna info på innercoveret. Nagaoka kan smettast inni desse. Det krev eit visst handlag, men når du har lært det, er det fint.
Oppdaga at bruk av Mobile Fidelity sine innercover faktisk forbetra platestøyen når eg brukte dei på andre plater, så då desse vart tilgjengelege i lausvekt, tok eg til å skifte ut mesteparten av dei viktigaste platene mine til desse. Men Nagaoka har nesten like god effekt.
Er ytterkanten på MobileFidelity-innercovera for store? Det har eg ikkje hatt problem med, men då er det kanskje berre å bruke saksa litt?

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Hei, Arve

Neida, det er ikkje inner-sleeves eg har problem med. Det er dei utanpå coveret som var for store. Er litt nysgjerrig på Ultimate LP Outer 5.0 frå www.sleevetown.com Er forøvrig óg godt nøgd med Nagaoka innersleeves - brukar dette på samtlege plater.

Mvh. Karl

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.265
Torget vurderinger
1
Så vidt jeg kan se er det kun Covers33 som har gatefold (utbrettcover) poser. Slike er et must etter min mening.
Jeg akkurat bestil 60 gatefold PVC cover + 100 innerposer fra Covers33. Får beskjed at de skal ha over £60 i frakt! Dette er fra England. De sender visstnok med noen andre enn posten. Hvem fan trenger hurtig dør til dør levering av plastcover? Jeg har sent forspørsel om de sender som overflatepost med postverket. Hvist ikke, er ikke disse særlig gunstig økonomisk sett.

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Ja, såg det der. Hadde vore kjekt å funne noko bra her til lands.. Spørs om eg ikkje må sjekka med nokre av vinylsjappene i tigerstaden i anledning neste hifi- og musikktur austover.

Mvh. Karl

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.122
Torget vurderinger
28
Dobbeltcover hadde de tidligere hos Rock&Rolls, men har ikke sett disse på lenge nå....

Topp Bunn