Slå sammen Norge og Sverige!!!

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Litt inspirert av volvotråden, men nesten alvorlig ment: Hvorfor ikke ta dette sammenslåings- og effektiviseringskjøret helt ut: Slå sammen Norge og Sverige. 1905 var en missforståelse. Da hadde vi fått en nasjon med et visst nivå på flere felt: råvarer, industri, kunnskapsproduksjon osv. Det er bare dill at vi skal putle på i oljekuvøsen vår. Vi trenger en mer robust plattform her i nord.

Mvh
Sniff

S

Slubbert

Gjest
Ta med Finland og Danmark også så begynner vi å snakke.

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:
Jepps, og Island, Færøyene og Grønnland i samme slengen så har vi en herlig økonomisk sone i det kalde vannet i nord også.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Finland kan munligens få være med. De lager kule høytalere og jeg er ikke den som sier nei til godt kantelespill. Men de er veldig rare, det blir veldig mange språk og råneballansen kan bli skummel. Danmark er uaktuelle. Danmark er et land å reise til, for så å forlate. De bør fortsette som et lite eksotisk prospektkort eller bli en del av Tyskland.

Det er langt til Island. Island bør bli et privat turistanlegg og eller en industripark. Her kan Norge/Sverige gå inn med tunge eierposter, men ikke bedrive regjereri osv. Igjen: Det blir for mange språk og for mye kulturell ulikhet til at vi kan få på beina et effektivt styre og strømlinjeformet tjenesteproduksjon osv.

Færøyene du liksom. De har sild og sau og klarer seg selv. Skal de være representert her og ivaretas der blir det bare ståk.

Nei, det ideelle er en funsjon av Norge/Sverige.

Mvh
Sniff

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.766
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg skal ikke fusjonere med hun fine nye svenske ingeniøren på jobben, bare så det er sagt.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Gjestemedlem skrev:
Slubbert skrev:
Jepps, og Island, Færøyene og Grønnland i samme slengen så har vi en herlig økonomisk sone i det kalde vannet i nord også.
Jeg tror det går denne veien i fremtiden, folk vil flytte til byene og landegrensene vil bli av mindre betydning.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.933
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
wotg skrev:
Gjestemedlem skrev:
Slubbert skrev:
Jeg tror det går denne veien i fremtiden, folk vil flytte til byene og landegrensene vil bli av mindre betydning.
Det kan godt være, men hva folket synes om landegrenser er totalt forskjellig fra hva staten burde synes. De nordiske landene er laaaangt fra hverandre politisk og økonomisk.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Den svenske industrien, den finske skolen og den danske regjeringen kunne jeg leve med. 8)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.766
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ferdig med det som kunne likne julebord. Jättebra, stappfullt av fulle svensker, nordmenn, engelskmenn, elgende tyskere og fisk og Mackøll. Fusjon er ikke aktuelt. Men hun er jævla søt, det skal hun ha.

Jeg sluttet forøvrig å røyke i 1993.

Den svenske bilindustrien ligger med brukket rygg og en haug usolgte SUVer. Til pass for dem.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.343
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Slubbert skrev:
Now we're talking!! :D

Finland skal vi ikke undervurdere. De har vært dyktige på omstillingen i industrien, har meget gode skoler og har sunn holdning til sitt forsvar, som er langt mer befestet i kulturen, enn den er i de norske og svenske "pasifist-landene".

Bjørn

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
OK, så sier vi det. Men da vil jeg ha euro fra dag en. Den valutaberg-og dalbanen vi har nå gjør meg litt svimmel.

Topp Bunn