Skyting utenfor Mullah Krekars bolig

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.761
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
What goes around comes around.

Live by the sword..............

F

fjellvåk

Gjest
Enig; ikke noe å tenke for mye på, vi bryr oss generelt sett altfor mye når folk skyter på andre folk.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.761
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Forsvarer på ingen måte handlingen, men når du sprenger kvinner og barn i luften må du kunne regne med at det samme kan skje deg.

Hadde den norske stat satt Krekar i forvaring hadde ikke dette skjedd.

G

Gjestemedlem

Gjest
A Boy Named Sue skrev:
.. javisst, det er et greit prinsipp å kunne fengsle folk "for sin egen sikkerhet", selv om de ikke har brutt noen norske lover. Velprøvd system i mange land. :-\

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Sikker bare CIA som leker seg.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.127
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
synd de bomma!
mvh
Leif

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Kanskje det var svigersønnen som var målet.
Kanskje det var ment som et skremmeskudd.
Kanskje det var en sniper som ikke kan faget.
Hadde en proff villet avlive Krekar hadde nok dette fått et annet utfall.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.761
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
A Boy Named Sue skrev:
.. javisst, det er et greit prinsipp å kunne fengsle folk "for sin egen sikkerhet", selv om de ikke har brutt noen norske lover. Velprøvd system i mange land. :-\
Er ikke så veldig bekymret for Krekars sikkerhet, men kanskje du skifter mening hvis det går av en bilbombe utenfor mosken hans og tar livet av flere en målet. Håper ingen av mine, eller dine, er i nærheten hvis det skulle skje.

S

Slubbert

Gjest
A Boy Named Sue skrev:
Gjestemedlem skrev:
A Boy Named Sue skrev:
Er ikke så veldig bekymret for Krekars sikkerhet, men kanskje du skifter mening hvis det går av en bilbombe utenfor mosken hans og tar livet av flere en målet. Håper ingen av mine, eller dine, er i nærheten hvis det skulle skje.
Det er selvsagt ingen som vil være i nærheten når en bombe går av, men heller det enn å uthule rettsstatsprinsippene og menneskerettighetene.

"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety." - Benjamin Franklin.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.761
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Slubbert skrev:
A Boy Named Sue skrev:
Gjestemedlem skrev:
A Boy Named Sue skrev:
Det er selvsagt ingen som vil være i nærheten når en bombe går av, men heller det enn å uthule rettsstatsprinsippene og menneskerettighetene.

"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety." - Benjamin Franklin.
La oss da slippe inn alle terrorister til Norge, så kan vi sitte å være politisk korrekte mens det smeller rundt ørene våre

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.761
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Krekar er definert som en trussel mot rikets sikkerhet, så jeg kan ikke forstå at noen mener at han skal bli beskyttet av norsk lov som om han var en helt vanlig person.

Det resonnementet får jeg bare ikke til å henge på greip

Mvh
A Boy Named Sue

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Vi er jo så bekymret over trygdeutgifter, sykepenger etc. Krekar mottar jo trygd og et av de mer kreative forslag jeg har sett i dag går på at den/de som skjøt burde fått skytetrening betalt av NAV, så kanskje de treffer neste gang!

Men selv om dette legger opp til mye artig harselas bør det jo være et tankekors at Krekars tilstedeværelse representerer en trussel for hans naboer og øvrige familie. Familien hans bekymrer meg nok ikke så meget, men sakesløse naboer som risikerer å bli truffet av kuler på vidvanke eller bomber burde jo ha krav på en noe bedre beskyttelse fra storsamfunnet!

Sett mannen i fengsel før han utleveres til USA eller sendes hjem til Irak ! Han har jo flere ganger kommet med trusler/utsagn som vitner om en forkastelig holdning til det land/sytem som faktisk beskytter ham. Han er ikke invitert, vi ønsker ham ikke her og selv ønsker han å omforme dette landet til å bli hans eget muslimske paradis. Er han ikke fornøyd med det norske samfunnet av i dag får han som er gjest her se til Hælvete å hute seg avgårde!

Jeg kommer ikke til å felle en tåre over mullaen om noen skyter ham, men jeg kommer til å bli forbannet fordi han bidrar til at fredlige gater i Oslo forvandles til skytebane!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.650
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vi vet ikke om det var Krekar selv som var målet. Det er rufsete tilstander i Oslos Lille-Kurdistan.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Tror ikke dette var den vanlige Tøyen-sprayinga....

Men på den annen side, det var nok ikke CIA heller. Profesjonalitet som gir grunn til bekymring, du liksom.

S

Slubbert

Gjest
A Boy Named Sue skrev:
Krekar er definert som en trussel mot rikets sikkerhet, så jeg kan ikke forstå at noen mener at han skal bli beskyttet av norsk lov som om han var en helt vanlig person.

Det resonnementet får jeg bare ikke til å henge på greip.
Neivel, da mangler du vel bare respekt for de helt fundamentale og grunnleggende prinsippene i det moderne demokratiet da, så som ytringsfrihet og rettssikkerhet for alle. De som gjør det, og det virker dessverre som om det er ganske mange, utgjør en uendelig mye større samfunnstrussel enn noen "terrorist".

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Pokker, nå blir det en ny runde i Krekar sirkuset som kommer til å koste oss dyrt.
I tillegg blir det nok det enda vanskeligere å sende han tilbake.
Hvilke idioter stod bak dette?

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
Veggen skrev:
Pokker, nå blir det en ny runde i Krekar sirkuset som kommer til å koste oss dyrt.
I tillegg blir det nok det enda vanskeligere å sende han tilbake.
Hvilke idioter stod bak dette?
hmmm.... stille fra BBking i dag, er han på rømmen ? ;D

S

Slubbert

Gjest
Spiralis skrev:
Krekar mottar jo trygd...
Nei det gjør han ikke.

Han har jo flere ganger kommet med trusler/utsagn som vitner om en forkastelig holdning til det land/sytem som faktisk beskytter ham.
Og hva så? Vi har ytringsfrihet har vi ikke? Eller "skal ha" eller noe sånt. Da er utsagn man kommer med og hvilken "holdning disse vitner om" fullstendig irrelevant ift. rettighetene man har krav på vis-a-vis Staten.

Er han ikke fornøyd med det norske samfunnet av i dag får han som er gjest her se til Hælvete å hute seg avgårde!
Ah, man skal underkaste seg det vedtatte sosialdemokratiske konsensus eller bli lyst fredløs? "Hyll den skandinaviske samfunnsmodellen og velferdsstaten som alt overlegent og tilbe den, eller bli bannlyst fra riket som den kjetteren du er"...dette er bare en ny religion hvor Staten erstatter Gud.

jeg kommer til å bli forbannet fordi han bidrar til at fredlige gater i Oslo forvandles til skytebane!
De som skyter bærer 100% av ansvaret for konsekvensene av skytingen.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Hakke Grønland sitt eget lille Moralpoliti da? Kan da ikke tillate slik skyting i øst og vest - politistasjonen ligger jo flere meter unna - kill'em all, med og uten skjegg - sorte, som hvite får :eek:

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.071
Sted
Holmestrand
Jeg blir mer bekymret over å lese Stutumkommentarene her enn over Krekar.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg syns Krekar kunne flyttet til Frogner - DET hadde blitt action det ;D

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Faen gutter - det skytes rundt hushjørnene til alle døgnets tider i denne bydelen, men denne gang hadde altså "offeret" skjegg...
Jeg har bodd på Tøyen, jeg vet hva det handler om ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hadde fem skyteepisoder i løpet av et år innenfor en radius på 400 meter for noen år tilbake.
Dessverre fikk jeg ikke med meg skudda i natt, selv om jeg var oppe og våken. Damn!!! :mad:

Slapp av, området er ikke så farlig.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.761
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Slubbert skrev:
A Boy Named Sue skrev:

Det resonnementet får jeg bare ikke til å henge på greip.
Neivel, da mangler du vel bare respekt for de helt fundamentale og grunnleggende prinsippene i det moderne demokratiet da, så som ytringsfrihet og rettssikkerhet for alle. De som gjør det, og det virker dessverre som om det er ganske mange, utgjør en uendelig mye større samfunnstrussel enn noen "terrorist".
Du må gjerne opptre som en nyttig idiot for anti-demokratiske krefter. Det liberale Europa er jo uansett på vei rett ned i dass. Over hele Europa ser vi nå en kraftig radikalisering mot høyre. Du har vel fått med deg stemningendringen i Nederland etter drapet på Theo Van Gogh? Danmark har også strøket den liberale fane og heist noen filler med mistenkelige brunfarger. Venstresiden har funnet seg en ny totalitær styreform å gjøre knefall for.

Hvis ikke Europas liberale snart våkner opp kan de fort finne seg selv som groteske karikaturer av Neville Chamberlein i skyggen av ekstremistenes barrikader. WAKE UP AND SMELL THE FISH!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Aner vi en Raga Rockers tekstlinje der?
Fisk kan forresten lukte godt, så hvorfor ikke?

Slubbert skal ha for at han er konsekvent og har min støtte

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.548
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
BT skrev:
Kanskje det var svigersønnen som var målet.
Kanskje det var ment som et skremmeskudd.
Kanskje det var en sniper som ikke kan faget.
Hadde en proff villet avlive Krekar hadde nok dette fått et annet utfall.
Kanskje var det en Krekar-sympatisør som var leid inn for å skape god PR, men som var litt uheldig med kulebanen?
(Neida, jeg tror ingenting på det, men i dette gamet skal man aldri si aldri)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Jeg tviler nå på at det var naboen Charlotte Thorstvedt som skjøt... ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
BT skrev:
Jeg tviler nå på at det var naboen Charlotte Thorstvedt som skjøt... ;D
det var faren, for å beskytte dattera.

ville gitt noen fete overskrifter.

F

fjellvåk

Gjest
Med ref. til trådtittel så var det vel ikke skyting UTENFOR Krekars bolig, det var vel mer skyting rett INN i Krekars bolig? Forøvrig en bolig der det var levende mennesker inni, men hvis jeg skjønner noen av deltakerene i tråden rett så er disse faktisk ikke mye verdt så det hadde visstnok ikke gjort noe hvis kulene gikk rett igjennom skallen på disse. Heldige dere.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
fjellvåk skrev:
Med ref. til trådtittel så var det vel ikke skyting UTENFOR Krekars bolig, det var vel mer skyting rett INN i Krekars bolig? Forøvrig en bolig der det var levende mennesker inni, men hvis jeg skjønner noen av deltakerene i tråden rett så er disse faktisk ikke mye verdt så det hadde visstnok ikke gjort noe hvis kulene gikk rett igjennom skallen på disse. Heldige dere.
ganske greit oppsummert ja.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.761
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Aner vi en Raga Rockers tekstlinje der?
Fisk kan forresten lukte godt, så hvorfor ikke?

Slubbert skal ha for at han er konsekvent og har min støtte
Er nok Raga Rockers ja :)
smell the fish - som i somethig fishy.

Det er bra at dere er to, for det kan dessverre bli ensomt å være sentrumliberal og skal kjempe for den friheten og det demokratiet som man i sin iveren etter å være politisk korrekt har gitt på båten.

Jeg er inneforstått med at man være villige til å ofre mye, kanskje livet selv, for å forsvare friheten. Dette også i "fredstid". Men jeg er ikke villig til kjempe for noen som vil ta den samme friheten fra meg.

Å forvare en internasjonalt ettersøkt terrorist og selverklært jihadist ved å hevde ytringsfriheten er mildt sakt betenkelig.

Ytringsfriheten er hellig og uangripelig, men ytringsfrihet er ikke det samme som handlingsfrihet.

Det var jo nesten morsomt å høre ytterste venstre mane til væpnet-revolusjon all den tid man viste at hvis det var fler en to kommunister i samme rom vil det ganske raskt føre til fraksjonering og indre kamp. Men historien har vist oss at religiøse fanatikere og ekstremister på ytterste høyrefløy har vært skremmende flinke til å gå i takt.

Jeg er ikke bekymret for egen sikkerhet på kort sikt som det ble insinuert tidligere i denne tråden. Det som bekymrer meg er at folk skal miste troen på at demokrati og frihet er det beste. Hvis slike holdninger får fotfeste i befolkningen er vi virkelig i trøbbel. Da går veien rett til helvete selv om den er brolagt med gode forsett.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
fjellvåk skrev:
Det kan virke som frittgående terrorister har relativt lite sympati på sentralen, ja.

Jeg for min del håper alt går bra med han svigersønnen, og at gjerningspersonen(e) får sin straff.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Det er jo enkelt da - syns du det blir kjedelig med Fjordland og flatskjerm, flytt til Tøyen/Grønland. Ikke sant Loveking?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
decibelius skrev:
Det er jo enkelt da - syns du det blir kjedelig med Fjordland og flatskjerm, flytt til Tøyen/Grønland. Ikke sant Loveking?
Foretrekker hjemmelaget, godt krydret mat, flatskjerm er greit, men film på lerretet er best.

forøvrig trives jeg langt bedre med rikt folkeliv, enn øde frognergater.

Topp Bunn