Mobiltelefon og lesebrett Skype på iPad

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
En bønn om hjelp fra de datakyndige her på HFS

Et av våre barnebarn fikk iPad til jul. Til sin store glede, selvsagt.

I går ville han gjerne snakke med mormor på Skype. Begge kunne høre hverandre, og mormor kunne se ham på skjermen, men han kunne ikke se mormor!:(
Og da var jo noe av gleden borte.

Min første tanke var at problemet ligger i iPaden, kanskje noe med innstilling eller noe slikt. Men dette vet jeg fælt lite om, og derfor spør jeg her om det er noen som har peiling på hva dette kan være for noe.

Vi har ikke opplevd dette med noen andre som kona snakker med Skype.

Jeg har ikke fått spurt ham om han opplever dette når han skyper med andre, men jeg tenkte jeg skulle prøve å være litt føre var, i tilfelle dette er en vanlig problem som er enkelt å løse.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
har sikkert ikke trykket på videosamtaleknappen i skype.

alternativt hvis begge har trykket riktig og problemet vedvarer. Har selv opplevd små hangups med skype, og da har en ut/innlogging på skype vært nok til å få det på stell igjen.

Sist redigert:

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Tenker det er som Eros sier, at den ene har trykket på feil knapp. Alternativt kan det være problem med båndbredde, Skype kan kutte video hvis det er for lite av den.

V

vredensgnag

Gjest
Det kan være båndbredde, men jeg har selv stundom problemer med at min mor ikke setter i gang sitt videokamera, og tror at noe er galt med iPad'en. Siden guttens mormor kunne se ham, er det i orden i din ende - men mormor må læres opp i å aktivere video ...

Topp Bunn