Skulle egentlig sove men...

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg har hatt en lang kveld med musikk...og vin...

Så fant jeg Chris Whitleys Soft Dangerous Shores...en skive jeg knapt kan huske å ha kjøpt, men det har jeg jo...satte den på, og ble umiddelbart tatt av både melodier, tekster og arrangementer. Et utrolig krevende lydbilde, ikke "god" lyd - men hardt, og "poetisk" støyende, samtidig som det er noe mer der...helt klart artist at work..en merkelig blanding av tilstedeværelse og avstand...kan ikke si jeg har hørt noen gjøre dette før. Og klarer ikke å beskrive det godt heller..ihvertfall ikke nå ;D

Jeg drikker litt mer vin og undres over hvorfor jeg ikke har hørt på dette før, begynner å forske litt - og finner ut at fyren døde 20 november i fjor!
Og det er jo selvsagt trist, han ble 45...

Noen her som har et forhold til Whitley? Og kan anbefale andre utgivelser evt?
Jeg har jo selvsagt sporet opp full diskografi, men interessant å få det fra folk her...

Burde vel køye snart nå...;)

O.

Sailor

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
10
Jeg har hatt en lang kveld med musikk...og vin...

Så fant jeg Chris Whitleys Soft Dangerous Shores...en skive jeg knapt kan huske å ha kjøpt, men det har jeg jo...satte den på, og ble umiddelbart tatt av både melodier, tekster og arrangementer. Et utrolig krevende lydbilde, ikke "god" lyd - men hardt, og "poetisk" støyende, samtidig som det er noe mer der...helt klart artist at work..en merkelig blanding av tilstedeværelse og avstand...kan ikke si jeg har hørt noen gjøre dette før. Og klarer ikke å beskrive det godt heller..ihvertfall ikke nå ;D

Jeg drikker litt mer vin og undres over hvorfor jeg ikke har hørt på dette før, begynner å forske litt - og finner ut at fyren døde 20 november i fjor!
Og det er jo selvsagt trist, han ble 45...

Noen her som har et forhold til Whitley? Og kan anbefale andre utgivelser evt?
Jeg har jo selvsagt sporet opp full diskografi, men interessant å få det fra folk her...

Burde vel køye snart nå...;)

O.
Så C.W på en bule i Oslo for rundt 8 år siden.
Han var knalltøff der han trampa takten med beinet mens han trakterte stemmen og gitaren. Utrolig energi denne fyren hadde. Visste ikke at han hadde "tatt kvelden"!!!
Trist....... :-[

Hmmm..... må sjekke ham opp igjen......jeg vet jeg har noen skiver av ham som er blitt hyllevarmere...

Takker Dog.

Topp Bunn