Hi-Fi magasin Skryt til dere i Watt

Bjørnegutt

Fersking
Ble medlem
09.03.2013
Antall liker
0
Norge er landet med utrolig mange hi-fi blader sett i forhold til antall innbyggere. På den annen side er vi et land fullt av folk med kjøpekraft.

Ingen i Norden - absolutt INGEN - slår svenske HiFi & Musik på omtaler/tester av utstyr.
Dette mener jeg fordi de tester produkter hvor det alltid er flere av journalistene som kommer med innspill om det som testes, samtidig som de javnfører det som testes med tidligere testede produkter. For uten det siste mener jeg en test av et produkt er nesten meningsløst, spesielt de journalister som kappes om flest mulige annerledes ord & superlativer om noe de har prøvd hjemme i stua si, uten å vise til noe annet enn sin lille subjektive mening... For meg er faktisk dette en av verdens beste blader i sin sjanger!

Masse skryt til dere i Watt, både fordi dere giddeer lage et blad i disse "ikke-blad" tider, og fordi dere begynner å blir så grisebra!
Min eneste kritikk til dere som lager Watt, er at dere burde bestrebe dere på å bli enda bedre til det jeg sier HiFi & musik er så bra på. Og slå dere gjerne sammen med svenskene, gjerne også med gutta fra Fidelity, så har dere resepten på Nordens desidert beste hi-fi magasin. Mulig jeg er treg, men jeg oppdaget forleden www.wattmagazine.no og dette bør dere jo kunne videreutvikle til noe grisebra - det også!

Skryt også til dere i Fidelity, selvføgelig!
...Men se også dere hva jeg skriver om svenskene, og slutt med endeløse omtaler av enkelte produkter og få i stedet øynene opp for alt annet dere burde tatt tak i. Men, se ikke på dette som kjeft, da dere, for vi er alle glade for at dere gidder. Dere også!

Lyd & Bilde leser jeg (nå kun) hver gang jeg lurer på noe om et spesielt produkt jeg er nysgjerrig på.
Vel, litt avhengig av hvem person som har skrevet det jeg lurer på... Og Lyd & Bilde da, som for noe år siden var så bra. Jaja, dem om det...

M

MORNING STAR

Gjest
Hei
Enig i at svenske Hi Fi och Musik er bra, de tester mye utstyr som de fleste har råd til.
Kjøper det når jeg har sjansen.

Fidelity kjøper jeg ikke lengre, hadde det vært et bilblad så har bilene i testene hett Lamborghini, Ferrari og Bugatti.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.452
Sted
Nøtterøy
Veldig bra HAY. Helt enig med deg. Kjøper helst hi fi och musik eller wat. Gidder ikke å kjøpe Fidelity lenger.

Sist redigert:

Bidevind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2011
Antall liker
249
Sted
Bohuslän, Sverige
Torget vurderinger
2
Ingen i Norden - absolutt INGEN - slår svenske HiFi & Musik på omtaler/tester av utstyr.
Dette mener jeg fordi de tester produkter hvor det alltid er flere av journalistene som kommer med innspill om det som testes, samtidig som de javnfører det som testes med tidligere testede produkter. For uten det siste mener jeg en test av et produkt er nesten meningsløst, spesielt de journalister som kappes om flest mulige annerledes ord & superlativer om noe de har prøvd hjemme i stua si, uten å vise til noe annet enn sin lille subjektive mening... For meg er faktisk dette en av verdens beste blader i sin sjanger!

...

Skryt også til dere i Fidelity, selvføgelig!
...Men se også dere hva jeg skriver om svenskene, og slutt med endeløse omtaler av enkelte produkter og få i stedet øynene opp for alt annet dere burde tatt tak i. Men, se ikke på dette som kjeft, da dere, for vi er alle glade for at dere gidder. Dere også!

...QUOTE]

Veldig bra sagt. Har byttet fra Fidelity til HiFi & Musik av samme grunner som du nevner her.
Du skrev det jeg selv har tenkt.

Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Største tingen er at med samtesting av diverse produkter f.eks. forsterkere av busjett, så har de f.eks 5 forsterkere.
En koster 2000,- en koster 2900,- en koster 5000,- og en koster 8000,-
Hallo?? her har vi samtesting av produkt som koster 4 ganger prisen av en annen..
Går det ikke an å bli litt mer seriøs og finne noen som koster det samme??
Testene er totalt uintresange sånn det er.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Liker også Watt svært godt.
Fidelity er fortsatt bra, men det har blitt litt lengre mellom høydepunktene der desverre.

ogla

Prepare to be baffeled!
Ble medlem
18.08.2010
Antall liker
742
Sted
Sola
Torget vurderinger
18
Jeg abonnerer på Watt, har gjort det fra begynnelsen da alle HFS medlemmer fikk tilbud om et årsabonnement til redusert pris.
Synes bladet er greit og lettleselig, men jeg personlig er mere opptatt av det som omhandler lyd, ikke så mye av stoffet om bilde.

Hva Fidelity angår så tester de jo mye kostbart utstyr ja, men etter som årene har gått har dyre ting blitt tilgjengelige på bruktmarkedet til en greiere pris. Så da kan jeg laste ned eldre utgaver i pdf og lese meget inngående og informative anmeldelser av mitt eget utstyr.

Folka i Fidelity har en formidlingsevne som gjør at produktene blir veldig godt speilet samt at de går dem skikkelig i sømmene.

Men tommel opp til både Watt og Fidelity.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg abonnerer på Watt selv og synes det er et spennende blad, men jeg er enig med de som skryter av det svenske Hifi & musik og setter det hakket høyere. Edruelige omtaler av hifi og glimrende omtaler av musikk. Mer enn det trenger ikke jeg.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Watt er faktisk det bladet jeg koser meg mest og lengst med.

Elsker testene de har hatt på Mcintosh i det siste.

Men har et ønske at når de anmelder Tv'er så hadde det vært fint om de nevner om det er aktiv 3D eller ikke.

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Antall liker
3.205
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
32
Jeg kjøper både Fidelity og Hifi & Musik og synes de fyller hverandre ut.
Hadde det vært flere musikkanmeldelser i Fidelity og gjerne med ternikast både for lyd og fremførelse, ville jeg kun holdt meg til det.
Fidelity gjør en veldig god jobb på testing av produkter og jeg synes de er bedre på journalistikk en svenskene. Synes Hifi & Musik bærer litt mer preg av korttesting, mens Fidelity virker litt mer reflektert når de skriver.
To forskjellige profiler og vi trenger begge.

Watt har jeg bare bladd i, men bør nok gi det en mulighet.
Lyd og bilde er ikke av interesse for meg.

Topp Bunn