På tur og reise Skottland?

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Undertegnede og Løvinnen tenker seg til Skottland i mai eller til sommerferien. Vi har ikke vært der før og lurer derfor hva vi bør gjøre og se og hvor i landet der er lurt å dra.

Om noen har erfaringer og innspill så post gjerne ett innlegg her;-)

McLaren

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hadde jeg reist, alene, så hadde jeg benket meg på The Albanac/Royal mile/Edinburgh, og blitt der. :D

Jeg kom forresten i snakk med en selger på flyplassen på hjemveien. Han var veldig ivrig på at jeg skulle besøke denne plassen: The Cross Keys | Where We Are

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.110
Undertegnede og Løvinnen tenker seg til Skottland i mai eller til sommerferien. Vi har ikke vært der før og lurer derfor hva vi bør gjøre og se og hvor i landet der er lurt å dra.

Om noen har erfaringer og innspill så post gjerne ett innlegg her;-)

McLaren
Har vært mye i Skottland, men det hadde vært enklere å gi konkrete tips hvis du kunne si litt mer om hva dere ønsker/liker å se/gjøre/oppleve når dere er ute på tur. Hvor mange dager tenkere dere å bruke? Har dere med bil eller tenker å leie?

Våre beste ferier i Skottland var basert på legge opp en reiserute med bil hvor vi fikk med oss både natur og kultur i løpet av dagen før vi tok inn på en gastropub med B&B for kvelden. Nå er vi nok mer enn gjenomsnittlig opptatt av god mat og bryr oss fint lite om overnattingsstandard så lenge vi har seng og dusj. Etter en begivenhetsrik dag på veien så er det for oss intet som slår å parkere bilen på valgt overnattingssted i femtiden, sjekke inn, rusle rundt for å bli litt kjent med stedet og gjerne ta en pils på den lokale puben. Alt dette mens forventninger og appetitten frem mot nok en bedre middag bygges opp. Kvelden rundes så av over et glass lokal bryggekunst, gjerne tilsatt en dråpe vann eller to, mens vi fordøyer dagens inntrykk og ser frem til den neste. Både Edinburgh og Glasgow fortjener flere dager men ellers syntes vi det stort sett var greit å dra videre etter en natt hvert sted.

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
12.975
Sted
Trondheim
The whisky trail og Dufftown er jo verdt et besøk. St. Andrews på kysten nord for Edinburgh også.Man havner vel gjerne opp i Inverness, med Loch Ness og "the lone piper". Vestkysten er flott - ned forbi Fort Augustus og til Fort William under Ben Nevis. Jeg ville også tatt en tur vestover fra Fort Augustus eller Fort William. Loch Lomond bør man kansje besøke. Hva med en tur ut på øya Lewis ig byen Stornoway?
Man kan også besøke Kircaldy (Duchess of Kircaldy fra en Beatlessang) eller Kintyre (Mull of Kintyre) hvis man vil være litt musikalsk (tror nok at Kircaldy bare er med i sangen fordi det rimte). Og så må dere spise Haggis.

Topp Bunn