"Skomakern" er død

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Henki (Johan Henrik Ludvig) Kolstad døde i dag.
Med det er nok et barndoms(ungdoms)minne - bare et minne.

Håper jeg møter deg igjen i et annet liv, om noe slikt finnes, og så får vi fortsette den diskusjonen vi hadde engang.
Gleder meg i så fall umåtelig til det :)

Hvil i fred du blide og vise mann.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.685
Torget vurderinger
12
All omtanke til de som trenger det. Hvil i fred skomaker!

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Skomaker'n er en av de, om ikke den, beste juleforstillingen/serien jeg har sett gjennom årene.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Han oppnådde en anseelig alder. Måtte han få hvile i fred.

Mvh. Bjørn

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
LydMekk skrev:
Skomaker'n er en av de, om ikke den, beste juleforstillingen/serien jeg har sett gjennom årene.
Jeg tillater meg å holde en knapp på The Julekalender, med Skomakergata på en god andreplass.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
For oss som vokste opp med Skomakergata vil han alltid være synonymt med julen. Hvil i fred!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
oddgeir skrev:
LydMekk skrev:
Jeg tillater meg å holde en knapp på The Julekalender, med Skomakergata på en god andreplass.
Enig med deg, The Julekalender er min favoritt og.

Skomakergata har jeg ikke noe spesielt forhold til, var vel kanskje for gammel da den kom, men det er selvsagt trist at Henki Kolstad er død. Ikke mange forunt å bli så gammel og være såpass frisk, men en gang er det jo slutt for oss alle..
En sympatisk mann.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Trist at skomakern har gått bort.
Nå synes jeg de har gått bort en etter en dette året, Trond Kirkevaag, Harald Heide Steen osv.
Det tynnes ut i rekkene.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.286
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Skomakern?

Henki Kolstad var Kaptein Sorte Bill fra femtenhundreogfjorten, Hei fadderi og fadderullan dei! og var påtenkt rollen som bestefaren til Jack Sparrow (og pappan til Keefern) i den ørtende piratfjasefilmen.
Nå blir ikke det noe av.

Fred.

Rudi

Æresmedlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
16.285
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Min gamle mor fortalte i dag at hun jobbet sammen med Kolstad brødrene på Oslo Nye og hun minnes Henki som en jovial og veldig snill og omtenksom person som alltid hadde noe godt og hyggelig og si til sine kolleger og venner.
Er redd julen i skomakergata ikke helt blir den samme lenger selvom et av barnebarna nå tar over arven.

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Han var mye mer en "Skomakeren". Dersom det er bare det han blir husket for er det trist. Jeg har mange gode minner fra han, både som skomaker Andersen men også fra en rekke andre ting.

Hvil i fred kjære Henki.

:'(

Topp Bunn