Skifte ut Yamaha 3900

rogema123

Fersking
Ble medlem
22.02.2014
Antall liker
0
Sitter her med oppgraderingsspøkelset henges over meg. Har kjøpt meg den nye Monitor Audio Silver serien(Silver 10, Silver Center,Silver FX) har i tillegg et par swans vegghøytalere i et 7.1 opplegg. Spørsmålet er skal jeg beholde Yamaha 3900 og kjøpe Effektrinn, eller skifte ut Yamaha 3900 med Pioneer lx 87 eller Yamaha 3030. Vil disse nye receiverne kjøre Silver 10 uten problemer?

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.153
Torget vurderinger
2
Det du får mest av ved oppgradering av receiver er flere funksjoner - 9 kanaler, airplay , Spotify ,3D osv.....
Så mye mer krefter får du ikke ift. den du har. Nå er jo ikke MA kjent for å være så veldig tunge å drive , men det er klart at mer krefter er alltid "kjekt å ha".
Men både LX87 og RX-A3030 vil nok drive disse med brukbart resultat .

Uten effekt-trinn , så mener jeg at Pio har litt mer basskontroll enn Yamaha , men Yamaha har absolutt mange fordeler også.
Blant annet bedre EQ justeringer for sub , og generelt bedre EQ muligheter under 63hz , og den mister ikke lyden når du entrer menyene , slik at det er enklere å høre hva som skjer ved div. innstillinger.
Har du sub forresten ? En god Sub og integrering av denne , er noe som bør prioriteres høyt i en hjemmekino etter mitt syn.

rogema123

Fersking
Ble medlem
22.02.2014
Antall liker
0
Det du får mest av ved oppgradering av receiver er flere funksjoner - 9 kanaler, airplay , Spotify ,3D osv.....
Så mye mer krefter får du ikke ift. den du har. Nå er jo ikke MA kjent for å være så veldig tunge å drive , men det er klart at mer krefter er alltid "kjekt å ha".
Men både LX87 og RX-A3030 vil nok drive disse med brukbart resultat .

Uten effekt-trinn , så mener jeg at Pio har litt mer basskontroll enn Yamaha , men Yamaha har absolutt mange fordeler også.
Blant annet bedre EQ justeringer for sub , og generelt bedre EQ muligheter under 63hz , og den mister ikke lyden når du entrer menyene , slik at det er enklere å høre hva som skjer ved div. innstillinger.
Har du sub forresten ? En god Sub og integrering av denne , er noe som bør prioriteres høyt i en hjemmekino etter mitt syn.
Er tilbud hos Dynabel på LX 87 til 13900.- i helga tror jeg hopper på det tilbudet og selger 3900. Har kjøpt SVS Pb 2000 håper denne blir bra.

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.153
Torget vurderinger
2
Er et bra tilbud det ja , og det er en meget god receiver , og med den suben så burde dette bli veldig moro det :)
Og det virker etter tester og dømme at både MA og Pioneer har blitt noe mørkere i klangen etter hvert så da burde dette passe veldig fint sammen.

Du får komme med en tilbakemelding når du får alt opp å gå .
Og hvis du skulle slite med mye "unoter" fra suben (boomy bass) , så ville jeg absolutt vurdert en Antimode for å temme suben DSPeaker Anti-Mode 8033 Cinema - AV-Kalibrering - Tilbehør/Annet

mighty G

Fersking
Ble medlem
08.11.2013
Antall liker
0
veldig spent på hva du synes om det nye settet ditt.
Tenker å byte B&W cm 5 og cmc2 serie med nye silver 2 +senter. pb2000 har jeg også nesten bestemt meg for….
ka du tru?

Sitter her med oppgraderingsspøkelset henges over meg. Har kjøpt meg den nye Monitor Audio Silver serien(Silver 10, Silver Center,Silver FX) har i tillegg et par swans vegghøytalere i et 7.1 opplegg. Spørsmålet er skal jeg beholde Yamaha 3900 og kjøpe Effektrinn, eller skifte ut Yamaha 3900 med Pioneer lx 87 eller Yamaha 3030. Vil disse nye receiverne kjøre Silver 10 uten problemer?

Topp Bunn