Skifte pickup på en linear tracking spiller

nordvest

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.05.2007
Antall liker
110
Torget vurderinger
1
Jeg har en Sony PS-LX500 linear tracking-spiller. Den har såkalt p-mount (T4P)-pickup, og det er ingen mulighet for innstilling av nåltrykk ol.

Orginalpickupen som står på nå har ikke helt den lydkvaliteten jeg hadde ønsket meg. Den blir noe slank/pistrete, og jeg tenkte derfor å bytte til en ny pickup.

Det jeg lurer på er: Er alle T4P-pickuper utskiftbare seg i mellom slik at jeg kan sette hvilken som helst av de på denne Sony-spilleren eller vil det by på problemer i.o.m. at det ikke er noen innstillingsmulighter på den for nåletrykk etc?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.208
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Ja, alle T4P / P-mount skal være kompatible. (selv om det selvfølgelig kan finnes en avviker).
Ortofon / Empire & Shure har sålangt gitt meg best lyd/minst problemer.
Har hatt problem med brum fra Grado, de fungerer ikke på alle spillere, da de er følsome for motor-støy (elektronisk, ikke mekanisk).

Arne K

nordvest

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.05.2007
Antall liker
110
Torget vurderinger
1
Takk skal du ha! Har du noen erfaring med AudioTechinca 4tp-er? Fant en veldig rimelig en her:
http://www.amazon.com/Technica-AT34...tridge/dp/B000A3AFZ2/ref=cm_cr_pr_product_top

Er som du skjønner bare ute etter en som er noe bedre en den orginale Sonyen (sony xl-250G) som er veldig slank pistrete i tillegg til at jeg er usikker på nåla (og gidder ikke kjøpe ny når det er dyrere enn ny pickup)..
Har ikke high-end krav og dette er dessuten en platespiller som skal stå i mitt sekundæranlegg på kontoret så det blir mest causual-listening uansett... Men ikke så casual at sonyen passerer :)

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.208
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Nevnte AT er kun billig....
Som med mange andre ting, du får hva du betaler for.

Arne K

Topp Bunn