Det høres jo ut som et godt tilbud Eros men glem ikke at om en senere kontroll fra likingskontoret viser at du har unlatt å korrigere feil tall fra likningskontoret så er det faktisk DU som er ansvarlig for at DE har gjort feil !!
De her "foreklede" ( forenklede ) selvoppgivelsene er ikke laget slik for at DU skal få et enklere liv, de er konstruert for at Likinigskontoret skal ha en enklere jobb. Faktisk gjør de at du får en vanskeligere jobb med å få med deg alle fradrag du har krav på !!
Grunnen til at jeg er såvidt skråsikker er som nevnt over at jeg har en smule erfaring etter noen år i Likningsnemda og har "innside" info når det gjelder beveggrunnene for innføring av det nye systemet !
Fikk for et par år siden brev fra Ligningskontoret og innholdet var en Foreklet Selvangivelse.
Pkt 1: Hvor mye penger har du ?
Pkt 2: Hvor har du pengene ?
Pkt 3: Når kan vi hente dem ?
Hilsen Likningssjefen ( som var en nabo )
Dette var nok gjengjeldelse for at jeg på foregående nemdsmøte til allmen forlystelse hadde fortalt min yndligs-liginings-vits:
Politi inspektøren kom til et drapssted.
Fullmektigen informerte sin sjef:
" Morderen kom inn på supermarkedet midt i den travleste tiden og skjøt en mann, så gikk han ut igjen"
Inspektøren: " Da er det jo enkelt, et eller flere vitner må jo kunne identifisere morderen? "
Fullmektigen: " Nei sjef, det finnes ikke noen vitner. Han har begått den perfekte forbrytelse, han skjøt likningssjefen ! "