Skattetråden

Hvordan gikk det med skatten?

• Hurra, jeg fikk tilbake på skatten.

Stemmer: 0 0.0%
  • Ingenting å få, ingenting å betale

• Restskatt

• Skatt, hva er det?

• Ingen kommentar

• Betaler ikke skatt

• Totalt antall stemmer
    0

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Her blei det bare 1200 spenn tilbake, gitt. Som var ca 15000 mindre enn i fjor. Sånn går det når man betaler 10% isteden for 36% skatt, gitt. Men jeg har jo fått desto mer penger til øl hver mnd. Gode tider!

Men det er jo nok til halve husleia i juli. Det får være bra.

Gleder meg til jeg får meg en jobb etter at jeg er ferdig med å studere. Da kan jeg sikkert få lov til å betale like mye skatt som resten av folket her inne.. ;)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Fikk igjen 8K som er omtrent fantastisk til min flaks og være ;D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Gleder meg til jeg får meg en jobb etter at jeg er ferdig med å studere. Da kan jeg sikkert få lov til å betale like mye skatt som resten av folket her inne.. ;)
"The only sure things in life are death and taxes"
- Benjamin Franklin

mvh

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Etter hva jeg forstår er det nå bare reelle, dokumenterte utgifter til hybelleie, reise, og en liten slump småutgifter.
Kommer an på hvodan du har bodd. Alt går på satser. De er noe høyere om du har bodd uten kokemuligheter. Avgjørende er at du har betalt kost. Enkelte steder praktiseres det slik at man betaler arbeidsgiver en symbolsk sum for kost og losji, og vips er man fradragsberettihet.

3

322_911

Gjest
1026 tilbake, en liten formue i min verden - 3 flasker Johnnie Walker Black Label :)

T

Thomas1

Gjest
1026 tilbake, en liten formue i min verden - 3 flasker Johnnie Walker Black Label :)
Du får si ifra hvis du trenger hjelp til å drikke de opp 8)
jeg tror jeg må trøste meg med en flaske med mine 14K i baksmell :'(

3

322_911

Gjest
Du får si ifra hvis du trenger hjelp til å drikke de opp 8)
jeg tror jeg må trøste meg med en flaske med mine 14K i baksmell :'(
Det er vel først i mai utbetalingen kommer, men om du fortsatt er tørst skal du være velkommen her i gamlegrensa :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
En gang prøvde jeg å betale min skatt med glede, men det gikk dårlig. Kemneren forlangte å få penger i stedet.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jævla gjeng med gørrlate pederaster og blodigler, sender meg en FORELØPIG utregning, og så må jeg lese at de dessverre ikke har greid å få med avhendelser og kjøp av aksjer, og at jeg får tilsendt et nytt skjema. For HVER aksje. Hvor jeg må sitte og finne ut INNGANGSVERDI på hver eneste forpulte aksje jeg har kjøpt, eller solgt eller eier...dette til tross for at de er direkte oppkoblet mot VPS. Daukjøtt og råttstokker hele bunten!
med uvennnlig hilsen

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
i mangel av affa:
Jeg ser at den endeløse konversasjonen om hvem som har "vunnet" eller "tapt" på skatten er med inn i evigheten.
Rest eller tilgode bør vel ikke komme som en overraskelse på linje med julekvelden på kjerringa?
Får man igjen har man betalt nok, må man betale har man betalt for lite.
Godt sagt.

Noe av det dummeste jeg hører i denne forbindelse er folk som påstår at man er heldig om man får igjen på skatten. Hva slags pisspreik er det......

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.705
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
har jo en marginalskatt på over 50%!!
Det tviler jeg på.....

Vil anbefale de som ikke som ikke er kjent med selvangivelsen, og kjøpe siste versjon av Dine Penger eller lignende!

Spesiellt hvis du er:
pendler
Handler aksje
Driver utleie
har store sykdomsutgifter
Osv...

Det er mange penger å hente......

Mvh
OMF

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Jævla gjeng med gørrlate pederaster og blodigler, sender meg en FORELØPIG utregning, og så må jeg lese at de dessverre ikke har greid å få med avhendelser og kjøp av aksjer, og at jeg får tilsendt et nytt skjema. For HVER aksje. Hvor jeg må sitte og finne ut INNGANGSVERDI på hver eneste forpulte aksje jeg har kjøpt, eller solgt eller eier...dette til tross for at de er direkte oppkoblet mot VPS. Daukjøtt og råttstokker hele bunten!
          med uvennnlig hilsen
Likevel står vår forhatte regjering, med finansminister Kristin Halvorsen frem med forslag om enda mindre papirstyr for oss vanlige dødlige. Selvsagt har det offentlige full oversikt over de flestes økonomiske gjøren og laden. Støtter fullt opp om forslaget om at de som ikke har innvendinger i henhold til egen selvangivelse, skal forholde seg passive, uten og signere elektronisk, på papir eller ringe inn sitt samtykke til gjeldende tall.
Har selv tapt ca 140K pg.a av postrot og påstått manglende innleverte tall. Åja det var under den forrige regjering, uten at jeg beskylder de for noe. Heller byråkratiet. :p

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Likevel står vår forhatte regjering, med finansminister Kristin Halvorsen frem med forslag om enda mindre papirstyr for oss vanlige dødlige. Selvsagt har det offentlige full oversikt over de flestes økonomiske gjøren og laden. Støtter fullt opp om forslaget om at de som ikke har innvendinger i henhold til egen selvangivelse, skal forholde seg passive, uten og signere elektronisk, på papir eller ringe inn sitt samtykke til gjeldende tall.
Har selv tapt ca 140K pg.a av postrot og påstått manglende innleverte tall. Åja det var under den forrige regjering, uten at jeg beskylder de for noe. Heller byråkratiet. :p
Det høres jo ut som et godt tilbud Eros men glem ikke at om en senere kontroll fra likingskontoret viser at du har unlatt å korrigere feil tall fra likningskontoret så er det faktisk DU som er ansvarlig for at DE har gjort feil !! :mad:

De her "foreklede" ( forenklede ) selvoppgivelsene er ikke laget slik for at DU skal få et enklere liv, de er konstruert for at Likinigskontoret skal ha en enklere jobb. Faktisk gjør de at du får en vanskeligere jobb med å få med deg alle fradrag du har krav på !! :eek:

Grunnen til at jeg er såvidt skråsikker er som nevnt over at jeg har en smule erfaring etter noen år i Likningsnemda og har "innside" info når det gjelder beveggrunnene for innføring av det nye systemet ! :p

Fikk for et par år siden brev fra Ligningskontoret og innholdet var en Foreklet Selvangivelse.

Pkt 1: Hvor mye penger har du ?

Pkt 2: Hvor har du pengene ?

Pkt 3: Når kan vi hente dem ?

Hilsen Likningssjefen ( som var en nabo )

Dette var nok gjengjeldelse for at jeg på foregående nemdsmøte til allmen forlystelse hadde fortalt min yndligs-liginings-vits:

Politi inspektøren kom til et drapssted.
Fullmektigen informerte sin sjef:
" Morderen kom inn på supermarkedet midt i den travleste tiden og skjøt en mann, så gikk han ut igjen"
Inspektøren: " Da er det jo enkelt, et eller flere vitner må jo kunne identifisere morderen? "
Fullmektigen: " Nei sjef, det finnes ikke noen vitner. Han har begått den perfekte forbrytelse, han skjøt likningssjefen ! "

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det høres jo ut som et godt tilbud Eros men glem ikke at om en senere kontroll fra likingskontoret viser at du har unlatt å korrigere feil tall fra likningskontoret så er det faktisk DU som er ansvarlig for at DE har gjort feil !!  :mad:

De her "foreklede" ( forenklede ) selvoppgivelsene er ikke laget slik for at DU skal få et enklere liv, de er konstruert for at Likinigskontoret skal ha en enklere jobb. Faktisk gjør de at du får en vanskeligere jobb med å få med deg alle fradrag du har krav på !!  :eek:

Grunnen til at jeg er såvidt skråsikker er som nevnt over at jeg har en smule erfaring etter noen år i Likningsnemda og har "innside" info når det gjelder beveggrunnene for innføring av det nye systemet !  :p

Fikk for et par år siden brev fra Ligningskontoret og innholdet var en Foreklet Selvangivelse.

Pkt 1: Hvor mye penger har du ?

Pkt 2: Hvor har du pengene ?

Pkt 3: Når kan vi hente dem ?

Hilsen Likningssjefen ( som var en nabo )

Dette var nok gjengjeldelse for at jeg på foregående nemdsmøte til allmen forlystelse hadde fortalt min yndligs-liginings-vits:

Politi inspektøren kom til et drapssted.
Fullmektigen informerte sin sjef:
" Morderen kom inn på supermarkedet midt i den travleste tiden og skjøt en mann, så gikk han ut igjen"
Inspektøren: " Da er det jo enkelt, et eller flere vitner må jo kunne identifisere morderen? "
Fullmektigen: " Nei sjef, det finnes ikke noen vitner. Han har begått den perfekte forbrytelse, han skjøt likningssjefen ! "

Mulig det. Vet av erfaring at skatteetaten har mange nidkjære, ja neste nazi-lingnende ansatte. Hjemmefra, for mange år siden, sto ligningssjefen på bussholdeplassen hver bidige morgen mellom 5-7 og sjekket hvem som virkelig var busspendlere. Han om det. Et inntrykk av av at han uten faktisk å gjøre det, jobbet for egen konto/lommebok, sitter jo såklart igjen.
Min påstand er fortsatt, for skattebetalere flest, har du ikke oppsiktsvekkende fradrag eller andre økonomiske jounglerier, så trenger en ikke å levere selvangivelse. Staten vet "alt".

Topp Bunn