Skal tro om ikke....

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
...det kanskje var billigere med gratis buss i rushtiden enn nye og bredere veier?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.792
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg bor ikke i rushland, men banner stadig over SUVgjengen som skal på hytta fredag ettermiddag, og derfor fyller opp veien jeg bruker på vei fra jobb. Kolliderer gjør de også, der de sløvt fikler med mobiltelefoner og annet fjas.

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.896
Torget vurderinger
1
kommunistsvin ;D Bruk av privatbil er det einaste rette!
Palmaris, buss-sjåfør

S

slowmotion5

Gjest
Det er vel heller reisetid og bekvemlighet som teller for mange.
Bruker jeg bilen til jobben tar det meg ca 55 minutter fra dør til dør.
Skal jeg bruke buss og tog må jeg dra hjemmefra dagen i forveien for å komme frem i tide....

;)

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
.. det kanskje var en idè å fjerne kvantumsrabatten på bompasseringer. Vi vil vel redusere trafikken, vil vi ikke?

Mvh

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.792
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Delle skrev:
.. det kanskje var en idè å fjerne kvantumsrabatten på bompasseringer. Vi vil vel redusere trafikken, vil vi ikke?
Dersom man ønsker å få ned langpendlerbiltrafikken (som jeg delvis bedriver) må jernbanen bygges ut. Nord for Eidsvoll går bilkøen fortere enn toget...

S

slowmotion5

Gjest
Kan du fortelle mer om det? Hvor i landet er dette? Jeg kjører gjennom Oslo hver dag, og har brikke, men får ingen slike rabatter.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.792
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det er et et incentiv for å få folk til å kjøpe Q-free. Det sparer plass og utslipp å slippe å ha mange ekstra kjørefelter ved bomstasjonene. Slipper å lønne frysende bomLisaer også.

Men som slowmotion5 er inne på: Det er ikke vanlig med 50% rabatt.

S

slowmotion5

Gjest
Alle bomstasjoner rundt Oslo er automatiske.
Dvs, kun 2 kjørefelt, og ingen mulighet til manuell betaling.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.792
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Langdistansetrafikken betaler i praksis mindre enn dagpendlerne der. Var det ikke slik hadde vi nok kjørt over fjellet begge veier på sommerferieturen vår.

S

slowmotion5

Gjest
Jeg betaler 50kr i bompenger hver gang jeg skal på jobben. Det er med maks rabatt, som er 20%.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.792
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Når nye E6 er ferdig fra Kolomoen til Gardermoen kommer det til å koste 130,- i bompenger til Oslo. Bedre/raskere togforbindelse er planlagt ferdig om 22 år.

Men Rhesus: Siden jeg ikke har så mange å rushe sammen med, tar jeg gjerne gratis bil. BMW 130i er akkurat passe for meg, kvikk i forbikjøringene som den er.

S

slowmotion5

Gjest
Valentino skrev:
Når nye E6 er ferdig fra Kolomoen til Gardermoen kommer det til å koste 130,- i bompenger til Oslo. Bedre/raskere togforbindelse er planlagt ferdig om 22 år.
Ja, det er ganske fantastisk .... < rister på hodet >

Topp Bunn