Skal du stemme AP eller FrP?

J

Jurassic

Gjest
oddgeir skrev:
Jurassic skrev:
Har ikke vurdert å lese Hege Storhaugs bok da jeg synes det blir for dumt av henne å omfavne høyresiden samt å påstå at Siv Jensen er landet ledende feminist.
Skal snart på flyet så jeg har ikke tid til å skrive mer enn dette innlegget men propaganda har vært et virkemiddel i alle år og i mine øyne er http://www.rights.no/ et så stort makkverk for å spre fremmedfrykt og høyrepopulisme at jeg ikke kan begripe hvordan staten kan ha støttet de økonomisk.
Dette innlegget skal jeg ikke kommentere, bare siterer det her for å vise hvordan enkelte tenker.
Enda ikke kommet meg på flyet. Har ikke uttalt meg om boka hennes men jeg har lest det som har stått skrevet om henne i media samt hennes utspill om Siv Jensen.
Har også lest en del på deres brune nettside og det innvandringsfiendtlige synes som skinner gjennom er noe jeg tar avstand fra.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.292
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
OivindJ skrev:
Pink_Panther skrev:
Mange av de som representerer FrP skremmer meg mer enn den offisielle politikken deres.
Mange av de som representerer SV/AP skremmer meg mer enn den offisielle politikken deres.
Den offiselle politikken til, og mange av de som representerer SV og FrP skremmer vannet av meg......

Bernt K

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Komponenten skrev:
Jurassic skrev:
Komponenten skrev:
For meg har Ap alltid vært et parti jeg ikke har kunnet stemme på. Tror grunnen er at det er så utrolig mange dumme politikere i det partiet, jeg har faktisk tidligere stemt både SV, venstre, Sp, men aldri Ap, og tror heller aldri jeg kan gjøre det.

Hadde det vært stortingsvalg i dag hadde det blitt Frp, fordi de er de eneste som ser alvoret i det som er i ferd med å skje med landet vårt, og de eneste som har vilje til å prøve å gjøre noe med det. Det er mye jeg er uenig med dem i politisk, men den viktigste saken er jeg enig med dem i. Når de andre partiene en dag våkner og ser det som for folk flest skjønner vil Frps popularitet dale, det er jeg rimelig sikker på, men enn så lenge må de gjerne klø seg i hodet og jakte på Frp-koden, det beviser jo også det jeg skrev, Ap har utrolig mange dumme politikere.
Kan jeg få lov til å spørre hva du er så bekymret for at skjer med landet vårt?

Om du hadde lest Hege Storgaugs bok som handler om islamiseringen av Europa hadde kanskje du også blitt skremt.
Har ikke vurdert å lese Hege Storhaugs bok da jeg synes det blir for dumt av henne å omfavne høyresiden samt å påstå at Siv Jensen er landet ledende feminist.
Skal snart på flyet så jeg har ikke tid til å skrive mer enn dette innlegget men propaganda har vært et virkemiddel i alle år og i mine øyne er http://www.rights.no/ et så stort makkverk for å spre fremmedfrykt og høyrepopulisme at jeg ikke kan begripe hvordan staten kan ha støttet de økonomisk.
Om du prøver å sette deg inn i de faktaene som hun faktisk presenterer, og tenke gjennom hva det kan føre til på sikt, og prøve å glemme hudfarge for et øyeblikk.. skremmer ikke islam og det den ideologien representerer deg? Er du blind for alle problemene vi står overfor på grunn av denne religionen først og fremst, og har du ingen sympati med alle ofrene for det den forherliger og krever?

Jeg har fulgt med daglig på www.rights.no i lengre tid, og jeg ser ikke annet enn saklig fremlegging av fakta, sikkert ikke alltid like kjekk lesning for alle,men dog, det er ting som skjer, og ting som blir trukket frem og som er viktig at blir trukket frem. I likhet med Hege Storhaug har også jeg fått opp øynene for at det ikke er så rosenrødt som jeg først trodde, jeg har som sagt stemt SV, den gang jeg trodde at alle var like snille og greie bare vi var snille mot dem, men jeg måtte på et tidspunkt innse at jeg dessverre tok feil.

Hege Storhaug kjemper for de muslimske undertrykte kvinnene, dessverre, og merkelig nok får hun ikke venstresiden med seg, men Frp har innsett problemene. Det må ikke bli sånn at fordi Frp har sett at et problem eksisterer, så skal alle andre benekte det, det blir bare for dumt.

C

Counterpoint

Gjest
1. RV eksisterer heller ikke, de heter Rødt nå.
2. NKP er til venstre for Rødt, så stem i vei.
3. Frp eksisterte ikke da olja ble funnet på norsk sokkel sist på sekstitallet.

J

Jurassic

Gjest
Jeg har islamske venner og har tidligere hatt en islamsk arbeidsgiver til og med og må virkelig si at den ideologien ikke skremmer meg. Ekstremister har du innenfor alle religioner, bare se på de sør-koreanske misjonærene som ble tatt til fange i Afghanistan. Mitt inntrykk av muslimer i Norge er at de har ganske like verdier som oss.

Vil ikke si at det er saklig fremlegging av fakta på www.rights.no men at de har dokumentasjon på det de skriver går jeg ut ifra. Fortsatt er det ingen umulighet å vri opplysningene den veien man ønsker det og bruke et selektivt utvalg av opplysninger.

Etter min mening kjemper hun ikke for de muslimske kvinnene og tradisjonelt er det heller ikke høyresiden som har frontet kvinnesaker.

J

Jurassic

Gjest
Counterpoint skrev:
1. RV eksisterer heller ikke, de heter Rødt nå.
2. NKP er til venstre for Rødt, så stem i vei.
3. Frp eksisterte ikke da olja ble funnet på norsk sokkel sist på sekstitallet.
Nå ble det ikke utvunnet noe olje på 60 tallet i Norge.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Jeg har islamske venner og har tidligere hatt en islamsk arbeidsgiver til og med og må virkelig si at den ideologien ikke skremmer meg. Ekstremister har du innenfor alle religioner, bare se på de sør-koreanske misjonærene som ble tatt til fange i Afghanistan. Mitt inntrykk av muslimer i Norge er at de har ganske like verdier som oss.

Vil ikke si at det er saklig fremlegging av fakta på www.rights.no men at de har dokumentasjon på det de skriver går jeg ut ifra. Fortsatt er det ingen umulighet å vri opplysningene den veien man ønsker det og bruke et selektivt utvalg av opplysninger.

Etter min mening kjemper hun ikke for de muslimske kvinnene og tradisjonelt er det heller ikke høyresiden som har frontet kvinnesaker.
Nei ikke tradisjonelt, men det er blitt sånn nå, for venstresiden svikter jo totalt.

Jeg har da ikke hevdet at alle muslimer følger sin religion til punkt og prikke, det gjør jo heller ikke alle de som kalles for kristne her i landet, men de som faktisk gjør, leser koranen og det som står der bokstavelig de er en fare for sine omgivelser, for hellig krig og det å drepe vanntro oppfordres det jo faktisk til.
Og ingen kan nekte for at de muslimske kvinnene undertrykkes i stor stil, de har liten mulighet til å velge hva de vil med sitt liv, hvem de vil gifte seg med osv. Hadde du lagt an på søsteren til en av dine islamske venenr, hva hadde skjedd da, hadde du kommet noen vei tror du? Hadde du vært god nok, du hadde faktisk ikke fått lov, for en muslimsk kvinne kan bare gifte seg med en muslimsk mann.

Hege Storhaug kjenner dette miljøet godt og har også mange muslimske venner.

Er flyet ditt forsinket... er det ikke typisk..? ;)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
slowmotion skrev:
Tjah, veit da faen jeg ..... AP er utelukket, men ......

Ap er naturligvis ikke aktuelt, mend det finnes andre alternativer enn FrP på borgerlig side.

S

Slubbert

Gjest
Jurassic skrev:
Jeg mener det er rettferdig at det norske folk eier Norges ressurser.
Staten er ikke "folket" og vil aldri bli det, uansett hva statsautoriteter prøver å lure én til å tro. Og at jeg eier noe vil si at jeg disponerer det, jeg har ingen disposisjonsrett til oljebaserte ressurser. Hvis jeg eide norske oljeressurser, ville det stått en bensinpumpe med gratis 95-blyfri i hagen. Hvilket det til etteretning ikke gjør.

Kjøpekraften hadde nok vært vel så god for de som har jobber tilknyttet oljeindustrien selv om oljeinntekten ikke hadde tilfalt staten men det store flertallet av landets befolkning jobber ikke i oljeindustrien.
Så de tilknyttet oljeindustrien med stor kjøpekraft hadde ikke benyttet denne kjøpekraften? Selvsagt hadde de det, folk stikker ikke pengene sine inn i madrassen. De ville kjøpt, solgt, spist, drukket, shoppet og reist og slik skapt eksistensgrunnlag for varehandel, reiseliv, hoteller og andre tjenesteytere. Bedriftene ville investert, forsket og utviklet og skapt teknologi, infrastruktur og kompetanse.

Flyten av varer og tjenester eksisterer uansett, staten er kun et ekstra tapsledd.

Så sant vi ønsker å ha en velferdsstat...
Det ønsker jeg ikke. Hvis religion er opium for folket, er velferdskuvøsen heroin for folket.

Statens berettigede aktiviteter kan forøvrig finansieres gjennom skatt, som bør være helt flat og lavest mulig. Skatteinntekter følger av økonomisk aktivitet.

Hvem er staten? Jo staten er vi, det Norske folk.
FEIL! Staten er en struktur for lovgivning og håndheving av gitte lovverk, "det norske folk" er intet mer enn en abstraksjon. Og basert på hva? Statsborgerskap? Du klager over fremmedfrykt og skriver "det Norske folk" med stor N. Hva gjør "nordmenn" annerledes? Vi er individer, rettigheter bør følge derav. "Det Norske folk" er det fremste uttrykk for fremmedfrykt jeg kan tenke meg.

Den Norske modellen med å blande stat og industri er jeg tilhenger av, det har fungert utmerket fram til nå og det kommer mest sannsynlig til å fungere utmerket i fremtiden.
Maktkonsentrasjon er koselig helt til du havner på feil side av bordet. La statsmakten ta kontroll over folks liv og veien blir kort til totalitarisme. Eneste beskyttelse er å ha individet som høyeste rettighetshaver, med rettigheter befestet i en grunnlov hevet over kontemporære politiske strømninger. Flertallets diktatur har ført til de groveste overgrep og forbrytelser mot menneskeheten gjennom hele dets historie. Individenes rettigheter (tankefrihet, ytringsfrihet, eierskap over eget liv og produktet av eget liv, rettssikkerhet) må til enhver tid beskyttes mot flertallets diktatur. Det motsatte fikk jødene smertelig erfare på 40-tallet.

Hvor tror du Norge hadde vært idag uten oljeinntekter?
Hvorfor er det et relevant spørsmål? Det er jo kun SV som har villet la oljen ligge på havbunnen.

S

Slubbert

Gjest
Jurassic skrev:
Åja det var de jævla utlendingene ja.......
Fremmedfrykten lenge leve.
Du skriver "det Norske folk" med stor N og fremhever viktigheten av at staten eier industri så "utlendingene" ikke skal kunne tjene noe som helst på noen norske ressurser.
...
Fremmedfrykten lenge leve javisst.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.874
Jeg skjønner ikke hva du syter etter, Slubbert. Du bor i et av de frieste landene i verden. Du kan beytte hvilken som helst vei du vil, nesten gratis. Forulykker du med motorsykkelen din så blir du hentet av ambulanse og behandlet på sykehus, gratis. Vil du studere så er det gratis. Du kan si hva du vil, spise hva du vil, ligge med hvem du vil på hvilken måte du vil. Du kan drikke deg sanseløst beruset.
Også klager du på manglende frihet?

S

Slubbert

Gjest
Tilfredshet er veien til dekadanse, dekadanse er veien til undergang. Skal folk slutte å bry seg?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det er mange som frykter et sterkt Frp i posisjon rundt omkring.
Men med erfaring fra Ap, Sp, SV og Krf, som har dominert norsk lokalpolitikk i 40 år, hvilke tabber kan gjøres som ikke allerede er gjort?

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Pink_Panther skrev:
Mange av de som representerer FrP skremmer meg mer enn den offisielle politikken deres.
For noe vås. På hvilket grunnlag kan du si dette. Det er stigmatisering.

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Jurassic skrev:
Sharpeye skrev:
Jurassic skrev:
Sharpeye skrev:
FrP så klart....er meget for enkeltindividets selvråderett. Liker ikke overformynderi. Mye jeg ikke er enig i med FrP, men her er det grunnprinsippet som gjelder for meg.

Godt Valg!
Med FrP hadde vi ikke hatt olje idag.
Når oljen ble oppdaget i Norge var FrP tilhengere av å selge rettighetene.
Og senest for et par år siden gikk FrP inn for å redusere skatten på oljeinntekter.

Men bruke penger fra oljefondet vil de......
Du trekker ut bare deler av sammenhengen, og da blir det ikke riktig. Man må se på alle sider rundt dette og ikke bare enkelte elementer. Hvis det er sånn man skal tenke så kan man jo saktens vri politikken til alle partiene og få det til å ikke stemme.
Kan du hjelpe meg med å fylle inn sammenhengen?
Niks. Kommer ikke til å drive valgkamp på HFS.

P

Parelius

Gjest
Oslo Byaksjon. Tror jeg prøver det denne gangen, når jeg nå er i urbaniteten.
For utkantstrøkene må det da finnes et eller annet alternativt Fjøsparti, Radikal Sau, event. Bevegelsen for nedsatte Grandiosapriser, hvis nå de tradisjonelle ikke duger

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.874
Parelius skrev:
Oslo Byaksjon. Tror jeg prøver det denne gangen, når jeg nå er i urbaniteten.
Dere må jo ikke velge inn skattesnyteren igjen og da er vel en byliste like greit.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Trur jeg velger NRK i stedet for NKP så er jeg sikret at landet går til helsikke. Men men for å være litt seriøs Jeg tar Frp her lokalt nå for de har fått mye positivt til å skje i siste perioden så da er det håp om at fremskrittet fortsetter steg for steg. AP satt bare og skravla. Frp fikk handling i sine ord. Hadde det vært sentralt valg trur jeg at jeg hadde stemt på de med størst løgner på lista si. Ala det danske partiet for noen år siden som hadde i programmet blandt annet: større gaver til jul. Bare medvind når du sykler osv.

WilliamPoppy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2005
Antall liker
41
AP er en samling med puslete maktpamper. Det andre partiet (som jeg av overtro ikke nevner av navn) synes jeg skal få prøve seg nå. Fint nå, da det er lokalt, så kan man jo sammenlikne og oppsummere de ulike partiene i de forskjellige kommunene. Skal bli artig å se hvor galt det kan gå, nå som vi jo har råd til det. Selv skal jeg selvsagt stemme RØDT!

A

Atle Kristiansen

Gjest
Raven8 skrev:
Trur jeg velger NRK i stedet for NKP så er jeg sikret at landet går til helsikke. Men men for å være litt seriøs Jeg tar Frp her lokalt nå for de har fått mye positivt til å skje i siste perioden så da er det håp om at fremskrittet fortsetter steg for steg. AP satt bare og skravla. Frp fikk handling i sine ord. Hadde det vært sentralt valg trur jeg at jeg hadde stemt på de med størst løgner på lista si. Ala det danske partiet for noen år siden som hadde i programmet blandt annet: større gaver til jul. Bare medvind når du sykler osv.
Oppturen kan ikke tildels tilskrives at regjeringen (skravlerne fra Ap) har bevilget betraktelig mer penger til kommunene enn tidligere praksis? Noe sier meg at en kan utføre tjenester bedre med større økonomisk tyngde, nært satt uansett hvem du er (også landets mest degenererte).

O

omholt

Gjest
I Os kommune som ligger utenfor Bergen har Frp vært i førersete sammen med Høyre en stund nå. Folket der er meget fornøyd og økonomien er snudd på hodet (før økte bevilgninger kom).

A

Atle Kristiansen

Gjest
omholt skrev:
I Os kommune som ligger utenfor Bergen har Frp vært i førersete sammen med Høyre en stund nå. Folket der er meget fornøyd og økonomien er snudd på hodet (før økte bevilgninger kom).
Når en blant annet selger BBK aksjer for 300 millioner, så får en midlertidig (over en tredjedel forsvant samme driftsår!) en del penger å blidgjøre kundene sine med, selvfølgelig.

http://www.fagforbundet.no/Modules/KB_Publish/ShowArticle.asp?PageID=59&ArticleID=189&ShowMore=1

Mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg for min del ser ikke den store forskjellen mellom DnA og FrP.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
maestro skrev:
Kanskje vi skulle blåse støvet av en smule politisk diskusjon i anledning valget, selv om det selvsagt vil foregå langs de vante skillelinjene?

Her er en - etter mitt syn - meget skarpsindig og velskrevet analyse om hva den beryktede FRP-koden består i:

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1948591.ece

Eller hva sier Komponenten?
Komponenten har sjelden vært mer enig i noe som ble sagt.
Det er nettopp dette som er den ene, store grunnen til Frps fremgang, de er de eneste som ser og hører vanlige folks skepsis til dette uopprettelige kjempeeksperimentet vi har fått tredd ned over hodet uten å ha blitt spurt. Når man så på toppen skal stemples som idiot for å være våken og skeptisk er det bare en ting å gjøre, le av at noen idioter synes man er idiot og stemme på de som er klar og som ser farene. Så får man heller svelge noen kameler, heller det enn å bli trampet i hjel av en gjeng gale elefanter.

O

omholt

Gjest
Handler det ikke helt enkelt og greit om at folk beveger seg mer og mer vekk ifra sosialismen og over til mer inviduel frihet?

M

maestro

Gjest
omholt skrev:
Handler det ikke helt enkelt og greit om at folk beveger seg mer og mer vekk ifra sosialismen og over til mer inviduel frihet?
Jeg tror definitivt at det er en trend i våre vestlige samfunn. Sosialismen hadde sin åpenbare berettigelse i en bestemt samfunnssituasjon hvor føydalisme og ufrihet rådde, men har etter som det materielle grunnlag for folkets velbefinnende har funnet sin løsning blitt utdatert som system. Dette gjelder først og fremst vår del av verden, det er nok fortsatt mange steder på jordkloden at litt sosialisme kunne vært på sin plass, f.eks. i en del afrikanske stater hvor sterk undertrykkelse råder og folket stort sett er analfabeter.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
omholt skrev:
Dette har jeg liten tro på. Kan ikke se at FrPere som gruppe uttrykker større grad av reflektert individualisme enn andre politiske interessefelleskap. Gir større mening å betrakte FrP-fenomenet som en motkultur i ordets rette forstand; motstand mot (elite/sentralt) etablerte og institusjonalisterte politiske og sosiale kulturer.

M

maestro

Gjest
Jeg tenkte ikke på FRPere spesielt, heller i retning av at dette er en generell trend i våre globaliserte vestlige samfunn.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg tror jeg stemmer KHP

O

omholt

Gjest
The Atl skrev:
omholt skrev:
Når en blant annet selger BBK aksjer for 300 millioner, så får en midlertidig (over en tredjedel forsvant samme driftsår!) en del penger å blidgjøre kundene sine med, selvfølgelig.

http://www.fagforbundet.no/Modules/KB_Publish/ShowArticle.asp?PageID=59&ArticleID=189&ShowMore=1

Mvh
Synes det er bra at kommunen har solgt seg ut. Det forklarer heller ikke hele årsaken til Os kommunes fremgang selv om venstresiden prøver å vri det til det. En måling ganske nylig viste at Frp ligger ann til rent flertall i Os. I de andre kommunene rundt Bergen går Frp kraftig frem. Spesielt på Bømlo, Tysnes og Fjell.

Topp Bunn