Er det teknisk sett skadelig å ha hifiutstyr stående avslått og ubrukt over lengre tid? Grunnen til at jeg spør, er at jeg har et lite overskudd av utstyr som normalt bare står der, men som er kjekt å ha i tilfelle.... En del av disse sakene er t.o.m. pakket ned i pappesker og gjemt bort i kott og skap. Tørt og trygt i romtemperatur. Der står det inntil noen venner eller familiemedlemmer plutselig står i beit og har et midlertidig behov for å låne utstyr.
Vi snakker om CD-spiller, forsterker, hodetelefonforsterker, et par høyttalere, fjernkontroller og slikt. Skjer det f.eks. noe med elektronikk, brytere, bevegelige deler når utstyret bare står der? Eller er det bare jeg som ser spøkelser på høylys dag? Broren min lurer på det samme men da i f.m. utstyr som han stående i sommerhuset sitt. Fra august til april/mai står jo utstyret bare der frakoblet og strømløst.
Vi snakker om CD-spiller, forsterker, hodetelefonforsterker, et par høyttalere, fjernkontroller og slikt. Skjer det f.eks. noe med elektronikk, brytere, bevegelige deler når utstyret bare står der? Eller er det bare jeg som ser spøkelser på høylys dag? Broren min lurer på det samme men da i f.m. utstyr som han stående i sommerhuset sitt. Fra august til april/mai står jo utstyret bare der frakoblet og strømløst.