Hei, på kvinnedagen ble jeg offisielt skilt.. Dvs. jeg har endret sivilstand fra gift til separert til skilt..
Men er ikke skilt det samme som singel egentlig? Dvs. ugift? iflg. ssv er det slik som under.
Hvorfor så mange "koder"?
Om jeg aldri finner meg "noen andre" så er jeg "skilt" til jeg dør? blir jeg registrert partner og "skiller" meg fra den igjen. Blir jeg da separert partner eller går jeg over til skilt igjen? Er det siste endring som gjelder?... Eg berre lurar?
Men er ikke skilt det samme som singel egentlig? Dvs. ugift? iflg. ssv er det slik som under.
Hvorfor så mange "koder"?
Om jeg aldri finner meg "noen andre" så er jeg "skilt" til jeg dør? blir jeg registrert partner og "skiller" meg fra den igjen. Blir jeg da separert partner eller går jeg over til skilt igjen? Er det siste endring som gjelder?... Eg berre lurar?
I Norge har vi følgende grupper/koder for en persons sivilstand: ugift (ikke tidligere gift), gift, enke/enkemann, skilt, separert, registrert partner, separert partner, skilt partner og gjenlevende partner. Før 1994 gjaldt de fem førstnevnte.