Signalkabler til Marantz!?!

zapata1

Medlem
Ble medlem
27.11.2006
Antall liker
0
Hei!

Noen som har erfaring med signalkabler som passer godt med Marantz produkter?
Kombo: Pm 7001ki og dv 7600

Vurdert blant annet noen xindak sine kabler,samt viablue kan de være gode kombinasjoner med Marantz?

Max pris 1500,-

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Jeg har et par Nordost Wyrewizard Enchantress 1m RCA til salgs.. Halv pris. Meget god kabel mener jeg.

R

RoDa

Gjest
Dette blir helt feil, synes jeg.
Det er ikk noe som heter "kabler til Marantz" eller "kabler til Jamo" for den saks skyld.

Kabler er noe som kan trekke anlegget ditt hit eller dit og gjøre (små) justeringer i lyden fra anlegget ditt.

Først og fremst bør du finne ut om kabelforskjeller er noe du bryr deg om.
Lån deg en kabel til noen hundrelapper på hifiklubben eller lignende, og sammenligne dem med "lakris".
Synes du dette er noe å legge penger i, så kan du sjekke ut som det blir bedre med enda flottere kabler.

Du må finne ut av hvilken vei du ønsker å dra lyden fra anlegget ditt, og deretter søke å finne kabler som gjør nettopp det.
Hi-end kabler er ikke tingen for budsjettanlegg.
Les omtaler, men sørg for å få prøve i eget anlegg som en hovedregel.

Lykke til

Mvh
Rolf

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
zapata1 skrev:
Hei!

Noen som har erfaring med signalkabler som passer godt med Marantz produkter?
Kombo: Pm 7001ki og dv 7600

Vurdert blant annet noen xindak sine kabler,samt viablue kan de være gode kombinasjoner med Marantz?

Max pris 1500
Hei. Tror du har mere å hente på å bytte dv7600 med en ren cdspiller, for 1500kr så kan du får cambridge 640c eller marantz 5001 f.eks på brukten. Ellers så hadde jeg ikkespandert mer enn noen hundrelabber på kabel. Nordost har gode kabler. eller så har monster også en del bra i den prisklassa. kjøp brukt ivertfall. Jeg har et par solarvind fra nordost som jeg skal bytte ut.

XD-845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2008
Antall liker
0
Tror Xindac passer best sammen med rør utstyr og blir kanskje litt for dempet i transistor anlegg. :D

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
XD-845 skrev:
Tror Xindac passer best sammen med rør utstyr og blir kanskje litt for dempet i transistor anlegg. :D
Nå låter jo ikke alle kabler fra Xindak likt da kan du si. Jeg har/hatt endel signalkabler fra Xindak, og jeg mener at de generellt gir mye for pengene. Skal si litt om hver av de jeg har hatt:

AC-01:
En "kopi" av Monster Interlink 500 som jeg oppfattet som ganske mørk i klagen. Neppe noen god match til Marantz, med mindre du har svært lystklingende høyttalere.

AC-05:
En ganske nøytral kabel som gir deg mye for pengene. Ikke like godt skjermet og påkostet som de andre, men helt ok! Flere hakk opp i forhold til de som lå i esken da du fikk utstyret.

FA-1:
En kabel jeg oppfatter som godt oppløst med bra trykk i bassen. Syns til tider at den kunne være noe spiss i toppen hos meg, men også dette er en meget god kabel til prisen.

CFA-01:
Ganske lik FA-1, men med karbonfiber i oppbygginga. Klangen er mye lik, men mer avrundet. Bruker selv denne idag og trives godt med den. Vet ikke om Audiofoni har begynt å selge den ennå, men tror den skulle ligge på rundt 1000-lappen.

Bare litt synspunkter. Husk at en kabel som låter sånn og sånn hos meg, ikke bør låte nøyaktig likt hos deg :)
Audiofoni selger forøvrig Xindak-kabler såpass billig så det er liten vits å importere selv...

Lykke til!

Topp Bunn