Sigberg Audio: Som en tradisjonell høyttaler. Bare bedre.

mantablack2.jpg

Aktive høyttalere ser ofte moderne ut. Det kan være både positivt og negativt, avhengig av smak og preferanser. Noen høres også moderne ut. Det er sjelden en god ting.

Siden det er mange tradisjonelle audiofile på dette forumet som kanskje ikke uten videre lar seg overbevise om å prøve aktive, "moderne" systemer, tenkte jeg å skrive litt om vår tilnærming. Mange unngår moderne, aktive høyttalere av ulike grunner. De ser feil ut, de låter feil. Det er litt som med elbiler – hvorfor kan de ikke bare se ut som en vanlig bil? Og så plutselig gjorde de det. Og var bedre på de fleste måter.

Sigberg Audio har en annen tilnærming til aktive høyttalere enn de fleste andre merker. Høyttalerne våre benytter tradisjonelle kabinetter, laget av erfarne kabinettmakere. De er stive, godt avdempet og fri for resonanser som et resultat av design og byggekvalitet, ikke gjennom "triks" med DSP eller annen magi. Det finnes ingen snarveier til god lyd.

Vi bruker digitale delefiltre, men tilnærmingen ligner på mange måter tradisjonelle analoge delefiltre. Vi bruker ikke FIR-filtre, og nesten utelukkende filtre med lav Q (hvor Q = 1 eller lavere) for å minimere ringing og uønskede hørbare effekter. Våre delefiltre har lineær fase i det viktige registeret som dekkes av mellomtone og diskant. Fordi det rett og slett låter bedre.

Lineær frekvensrespons oppnås gjennom drivere og komponenter av høy kvalitet, ikke ved å tvinge responsen flat med DSP.

Resultatet? Den varme, presise og uanstrengte signaturlyden av Sigberg Audio. Så naturtro at lyteknikere som bruker våre høyttalere under innspilling i studio knapt kan skille det ukomprimerte råopptaket fra lyden i studio!

Opplev den du også!

Sist redigert:

Kommentarer

Informasjon om bruker

SigbergAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
9.449
Link til alle artikler
95
SigbergAudio sine annonser
Bransjenyheter
Sigberg Audio Saranna testet i The Ear!

Sigberg Audio Saranna testet i The Ear!

• 4
Thorbjorn Sigberg may well be a metal fan, but he’s crafted a speaker that can handle all genres of music. "This is a loudspeaker system which is superbly engineered, has astonishing dynamics...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio Saranna videoreview!

Sigberg Audio Saranna videoreview!

• 2
"I have never in my 40 years of sound experience heard speakers with such amazing musical balance and tuning that just melts together with the room." Endelig er anmeldelsen av Sigberg Audio...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny utviklingstråd: Sigberg Audio SBS Generation 2

Ny utviklingstråd: Sigberg Audio SBS Generation 2

• 10
Akkurat nå nyter jeg musikk på prototyper av Sigberg Audio SBS Generation 2, som vil erstatte Sigberg Audio SBS.1 som ble lansert tilbake i 2021. Så jeg tenkte det var på tide å lage nok en...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio: Hvordan det hele startet (videointervju)

Sigberg Audio: Hvordan det hele startet (videointervju)

• 0
Et nytt klipp fra de kommende anmeldelsene av Manta og Saranna er ute, og denne er litt spesiell. Her forteller jeg historien om hvordan Sigberg Audio startet. Jeg deler historien fra...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio prisjusteringer (1.oktober) og tilbud på SBS.1

Sigberg Audio prisjusteringer (1.oktober) og tilbud på SBS.1

• 0
Sitter du på gjerdet og vurderer Sigberg Audio produkter, kan tiden være moden for å kjøpe nå. Det er igjen tid for prisjusteringer og disse vil tre i kraft i forbindelse med en oppdatering av...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio Saranna presentasjon (videointervju)

Sigberg Audio Saranna presentasjon (videointervju)

• 0
Det pågår heftig produksjonsarbeid hos Stjernholm Reviews nede i Danmark, som i øyeblikket har både Sigberg Audio Saranna og Sigberg Audio MANTA på hjemlån. I påvente av selve anmeldelsene har han...
Fortsett
Topp Bunn