Sigarer i København

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Om noen dager drar madammen og jeg på heisatur til København. På agendaen står å spise smørrebrød. Men jeg lurer også om det finnes noen bra sigarbutikker der, og ikke minst om det er noe billigere enn i Norge.
Noen som vet?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det kommer sikkert an på hva du skal ha. Danske sigarer og cerutter er nok billigere der nede, men Havana er det neppe noe å spare på.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
baluba skrev:
Det kommer sikkert an på hva du skal ha. Danske sigarer og cerutter er nok billigere der nede, men Havana er det neppe noe å spare på.
Ja det var de gromme sigarene fra Karibien-området jeg tenkte på. Trodde kanskje danskene hadde et litt mer lemfeldig forhold til avgifter og slikt enn nordmenne. Får se hva jeg finner.

N

nb

Gjest
Steinar_Lund skrev:
Ja det var de gromme sigarene fra Karibien-området jeg tenkte på. Trodde kanskje danskene hadde et litt mer lemfeldig forhold til avgifter og slikt enn nordmenne. Får se hva jeg finner.
Norske særavgifter utgjør vel uansett ikke allverden av prisen på slike varer - er jo f.eks mye dyr vin og sprit som er mye billigere i Norge enn i resten av Europa pga polets prispolitikk.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Det sitter en kar inne i en liten bod i Tivoli og ruller cigarer for hånd. Greit nok, det ryker!! Men litt artig at han ruller mens du ser på da.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Når man sammenligner prisene hos http://www.danishpipeshop.com/ med Sol Cigar i Oslo, er det himmelvid forskjell; også på de tobakkene som iflg Danish Pipe Shop er "foreign tobaccos". Dette er riktignok pipetobakker (jeg har ikke klart å finne noen danske priser på sigarer), men det forteller oss vel uansett noe om avgiftspolitikk i Danmark sammenlignet med Norge?
Eksisterer Davidoff i København fremdeles forresten? Jeg kommer ikke inn på nettsidene deres.

V

vredensgnag

Gjest
Jeg ser at Paul Olsens Tobaksblanderi og Davidoff er slått sammen, og butikken har adresse i Silkegade 23, ikke Pilestrædet. Men jeg tenker alltid Pilestrædet når jeg er der.
Der får du det fint.

Jeg har fortsatt gode minner om fem uker på Zanzibar, som medførte en forberedende visitt til Davidoff i Køben. Jeg hadde fått tips om at øya pga sin naturlige fuktighet var en fantastisk humidor, og at sigarer smaker utrolig godt der. Det var helt riktig - og jeg nøt en sigar hver kveld jeg var på Zanzibar.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
På en bar - i Zanzibar - men Zanzibar - hvor er nå det. Tralala... ;D
Men ser man dét - der har jeg konkret adresse å forholde meg til - mange takk!

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.037
vredensgnag skrev:
Jeg har fortsatt gode minner om fem uker på Zanzibar, som medførte en forberedende visitt til Davidoff i Køben. Jeg hadde fått tips om at øya pga sin naturlige fuktighet var en fantastisk humidor, og at sigarer smaker utrolig godt der. Det var helt riktig - og jeg nøt en sigar hver kveld jeg var på Zanzibar.
Kan skrive under på at en god sigar blir enda bedre av å nytes på Zanzibar, og da gjerne på takterassen til Emerson & Green hvor man ser dhowene seile forbi i solnedgangen.

V

vredensgnag

Gjest
noruego skrev:
vredensgnag skrev:
Kan skrive under på at en god sigar blir enda bedre av å nytes på Zanzibar, og da gjerne på takterassen til Emerson & Green hvor man ser dhowene seile forbi i solnedgangen.

Der begikk jeg overgangen fra 1999-2000. De to innehaverne hadde hyret inn afrikanske dansere fra ulike steder på det gigantiske kontinentet - og temaet for disses fremførelser var "fruktbarhetsdanser." Opprinnelig var det meningen at vi skulle tatt Dhower til en øy utenfor Stonetown, og feiret nyttår der - men så blåste det opp, og festen ble lagt til taket av hotellet med kort varsel. Det ble den ikke dårligere av.

Skjøre kalabass for en natt det ble.

(Med tanke på Y2K kan jeg melde at i Stonetown ble hele byen svart ved midnatt!)

Topp Bunn