Shure v15vX

Rofl

Medlem
Ble medlem
31.01.2012
Antall liker
7
Hei, jeg har fått en pickup her som er spilt på i ca 2 uker. Noen ide om verdi og om det er noe interesse for den? Han som solgte meg spilleren fortalte det var en NOS innkjøpt pickup og den var kjøpt til spilleren dom var ca 2 uker gammel og knapt spilt på.. Holy grail sak for noen eller?

Rofl

Medlem
Ble medlem
31.01.2012
Antall liker
7
Hehe, var det deg som hadde en annonse ute og søkte etter Shure v15? 😊

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.604
Torget vurderinger
2
Nettopp. Jeg har en V15 IV, kanskje det blir en V15 til… ;) Finnes mange varianter og generasjoner av V15, din er av den siste. Usikkerheten ligger i hvor godt stiftopphenget er etter 25-30 år, slik ting kan morkne og bli stive. Man vet ikke hva egentlig man har før det måles og spilles.
Ikke alle kan har utstyret som skal til for å verifisere kvaliteten med mikroskop og testplater i tillegg til ørene, men bor du i Oslo-området kan jeg bistå ved en anledning

Forøvrig er teknologien for å lage disse stiftene gått tapt. Det som lages i dag er etterligninger som aldri kan nå ytelsen disse stiftene hadde da de var nye. Mange foretrekker nå MC PU fremfor disse Shurene som spiller uten løftet i diskanten de fleste lytter til i dag. Dvs en Shure spiller med en rettlinjet frekvensgang med litt senking under 10k og flatt over. noen syns det blir litt mindre spennende og frisk enn de er vant til. Men teknisk sett er nok Shuren riktigere . Og med riktig arm vil den spore meget godt..

Rare folk som kjøper en spiller og NOS Shure pickup for å selge den etter 2 uker? Du bør være fornøyd med det kjøpet….

Sist redigert:

Rofl

Medlem
Ble medlem
31.01.2012
Antall liker
7
Jeg vet ikke mer enn at det var en forhandler som solgte meg spilleren, originalkjøperen hadde ingen LP erfaring, var en kjent kjøper med dype lommer og bestilt denne NOS Shure’n til den spilleren. 2 uker etterpå stod spilleren hos forhandleren og pickupen fulgte med. Forhandleren mente den så fin ut etter å ha sjekket tippen i mikroskopet. Jeg er helt ny i dette jeg også og synes det er for ille å bruke opp et fint og ettertraktet produkt når jeg selv ikke vet å sette pris på denne pickupen Men ja jeg er fornøyd med kjøpet, selgeren snakket dog mer om pickupen enn spilleren jeg kjøpte :)

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.604
Torget vurderinger
2
Nå ble jeg nysgjerrig på hvilken spiller du har også .
Informerte kilder opplyser at 80% av vinylspillerne de tar hånd om er feil satt opp. Pussig nok låter det meste av vinyl helt fint allikevel

Rofl

Medlem
Ble medlem
31.01.2012
Antall liker
7
Technics 1200 modell. Skal visst være bra sammen de, så vet ikke hvorfor han mistet interessen. Kanskje det ble for teknisk med tekniks 😊

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.604
Torget vurderinger
2
Gode greier. Vil du ikke slite på original nålen din kan du velge en erstatning fra Jico , Dacapo hi-fi selger slike. Men lyden blir ikke så riktig som med shure original. Litt som med Fin vin dette her sparer du nålen for lenge ender du opp med å ikke smake hvor god den er før den er blitt dårlig. Shure originalen bør holde 1000 timer om det er en MR type. Mindre om det er hyperelliptical . Du får Google. Kos deg med et flott vinyloppsett.

Topp Bunn