Shure elementer

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Hvor får man kjøpt Shure elementer?

Hvilken Shure passer best til SME series III?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.665
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Er det ikkje Benum som har agenturet tru?
Eg reknar med alle Shurane passar på SME series III, men ein gammal V15II er nok eit svært brennheitt val. Sjekk opp Hooligan-gjengen på alternativaudio.com - dei har faktisk eit poeng med desse pickupane sine, når ein har rett arm til dei...

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Hvor får du tak i en V15II nå til dags?

Har du peiling på pris?

Får du tak i nål hos Svalander eller....?

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Antall liker
315
Det produseres ingen V 15 lenger og idag er det stort sett DJ produkter å finne i Shure's produktspekter.

Ebay er vel beste løsning.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Ljudia.se selger endel Shure.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
V15Vx er er den ideelle Shure til en SME series III. Veksler selv mellom den og Ortofon SME30H.

V15Vx gikk ut av produksjon for et par år siden, men skulle ikke være helt umulig å oppdrive. Sett opp et søk på eBay. Ingen der nå, så billig får du den nok ikke ;)

M97xE er fortsatt tilgjengelig og skulle også egne seg bra. Har ikke hørt den selv da.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
jeg har nettopp satt enShure pick up inn i en SME III arm til en kompis. Forøvrig er denne montert på en KD 600 fra Kenwood. Jeg syntes dette var en ganske feit kombinasjon. Likte lyden veldig godt.

Det du skal passe på er å ha nok vekter til armen din. Som du sikkert veit kan du ta av loddet bak og sette inn flere lodd. Pick up'en er veldig lett og den var vanskelig å balansere. Jeg endte opp med å plassere alle loddene fremst i kassa, selv om dette ikke er anbefalt fra SME. Alternativet er å bruke bluetac framme på armen/pick up festet. Glemte å si at dette dreier seg om en N97eX sak, eller hva den heter.

Håvard

Topp Bunn