Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Er vel ikke så mye som produseres i dag hvor det ikke er innhold fra Kina produserte duppeditter
    Nettop, bekymringsverdig!
    Tror det er andre enn ordinære forbrukere som må gjøre innsats om det ikke skal være slik.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Sorry Sevald, politiske spørsmål..ingen ting i feelgood tråden din å gjøre. Gøy å følge med på dine bass og dsp prosjekter.
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.676
    Antall liker
    4.128
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Fint å se det er noen som klarer å drikke like mye som meg i ferien😅
    Forøvrig kult å se du har fått tårna på fote. Regner med du har los på nirvana nå😃
    Forøvrig når det gjelder implementering, og styring av systemet ditt.....Dropp alt annet!....Løp for TRINNOV🤩
    Så slipper du å synse, og mene så mye hele tiden.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Fint å se det er noen som klarer å drikke like mye som meg i ferien😅
    Forøvrig kult å se du har fått tårna på fote. Regner med du har los på nirvana nå😃
    Forøvrig når det gjelder implementering, og styring av systemet ditt.....Dropp alt annet!....Løp for TRINNOV🤩
    Så slipper du å synse, og mene så mye hele tiden.
    Er både glad i å supe og synse🤓 Synes forøvrig at Minidsp gjør en god jobb med å implementere basstårna, men jeg er er ikke sikker på at Minidsp har de kvalitetene jeg søker. Konemor og barn reiser til svigers når ferien min er over. Da får jeg tid til å ratte og måle mere. Ny umik 2 vil kanskje gjør en bedre jobb med å måle i de øvre frekvenser.

    Men det kommer sikkert en dag jeg kapitulerer, og kjøper Trinnov eller den nye Deqx. Har en brukt Trinnov i kikkerten.
     
    Sist redigert:

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    212
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Aldri aldri introduser ungene for Sibbe fra Sandnes på campingtur. Min største tabbe. Nå går Kjellaug og Ingen er som ei feite dama på repeat🥺
    Sibbe var konge leenge før kristian valen blei kjent 😁
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Var ikke lengre enn til Sverige. Var litt trist å kjøre forbi hemorideristeren i Råde, uten en stopp. Men jeg måtte bare peise på for å komme meg langt forbi Halden og unngå Terror på grensen😁
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Var ikke lengre enn til Sverige. Var litt trist å kjøre forbi hemorideristeren i Råde, uten en stopp. Men jeg måtte bare peise på for å komme meg langt forbi Halden og Terror på grensen😁
    Har 2 mål tomt, kunne campet her noen dager. 😁

    Næh, hadde nok ikke giddet å stoppe jeg heller, er ikke noe unikt med oppsettet her. Dessuten treffes vi jo likevel snart på nøytral grunn.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har 2 mål tomt, kunne campet her noen dager. 😁

    Næh, hadde nok ikke giddet å stoppe jeg heller, er ikke noe unikt med oppsettet her. Dessuten treffes vi jo likevel snart på nøytral grunn.
    Det kler deg ikke å være blyg og ydmyk. Jeg hadde nok funne det interessant og underholdene og tatt en stopp hos deg. Vurderte å campe i Strømstad et par dager, parkert familien og kjørt tilbake. Men måtte lengre sør for å finne plass. På nøytralt grunn kan vi drikke og juge. Blir moro det og😀
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ja, du har jo hytte i Vessfåll og Tullemark.
    Flott sted, kom deg opp til Vindsjåen !!! (ørret i alle vann)
    Trenger ikke gå lengre en 100 meter for å få fisk.
    Fikstjønn er det masse, men ikke stor. Burde satt ut ett finmasket garn for å få opp en del smått.
    Men ja hørt att det er masse innover der.
    Er jo ikke lange stumpen inn i Bondal for meg.
    Så er det jo Bonsvann, men det har de jo tappet ned som fulle sjømenn drikker.
    Tragiske greier.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trenger ikke gå lengre en 100 meter for å få fisk.
    Fikstjønn er det masse, men ikke stor. Burde satt ut ett finmasket garn for å få opp en del smått.
    Men ja hørt att det er masse innover der.
    Er jo ikke lange stumpen inn i Bondal for meg.
    Så er det jo Bonsvann, men det har de jo tappet ned som fulle sjømenn drikker.
    Tragiske greier.
    På vegne av oss tidligere sjømenn vil jeg dele ut et velfortjent krenke-kort 😄
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jaggu ikke verst. Eneste jeg hadde giddet å eksperimentere med der er den ryggen rundt 190 hz, der ser det mystisk ut. Har dsp hevet der by any chance? Hvis du går inn på rt60 decay greien hvor man kan se hele energi/tidsforløp på den ene frekvensen og tar en titt, åssen ser det ut?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jaggu ikke verst. Eneste jeg hadde giddet å eksperimentere med der er den ryggen rundt 190 hz, der ser det mystisk ut. Har dsp hevet der by any chance? Hvis du går inn på rt60 decay greien hvor man kan se hele energi/tidsforløp på den ene frekvensen og tar en titt, åssen ser det ut?
    Fremdeles på grov justering. Virker som dirac gjør en bedre jobb sammen med Umik 2 enn umik-1. Skal undersøke litt hva som skjer rundt 190hz i morgen. Jeg vil også prøve meg på flerpunkts målinger i dirac. Kommer også en dac på lån. Home alone i nesten 2 uker. Kan fort bli bra😅
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    I see, høres ut som et eventyr! 😁
    Hvis det er slik at du kan se på den rt60 decay saken at den 190 hz er slik at peak kommer litt ut i tid, så tror jeg det kan være en fordel å bare la det være en dip der. Vi er ganske sensitive for tidsdomenet såpass høyt i frekvens og det er her autobokser blir avhengig av å få ører til hjelp for optimalt resultat.

    Dirac anbefaler at du legger inn noen punkter i target som følger dipper slik at det ikke heves noe særlig der pga dette.

    Hvis jeg tar feil ang hva som er årsaken her så må du på skattejakt etter vibrasjoner i rommet!
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hvis en lese sinad måleguden Amir omtale av dacer, så måler ikke R2R dac særlig bra, og de er kraftig overpriset. Dacen i Minidsp måler bra og dermed skulle den låte fantastisk. Jeg skulle likt å funnet den som foretrakk Minidsp sin interne dac fremfor Denfrips Pontus II. Sikkert forventning bias🤪 Kjøs meg i ræva.
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Send meg begge og du vil få fasiten servert. 😁
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Etter at basstårn og Minidsp SHD pre kom i hus fikk jeg mulighet til å ratte og få kontroll på bassen. Har vært en moro reise. Men på lavt og moderat volum låter det litt flatt og tamt uansett hva jeg gjorde. Føler jeg har skapt et monter. Jeg har til tider savnet tiden før jeg begynte med både basstårn og dsp. Jeg har mistenkt den digitale volumkontrollen i Minidsp og jeg har på ingen måte tenkt å gå tilbake dit jeg var, og har hele veien tenkt at dette problemet er løsbart.

    Å bytte dac på utgangen som går til effekt/høyttalere ville ikke løse noe hvis det var den digitale volumkontrollen som var problemet, men dette ønsket jeg allikevel å teste. Jeg var så heldig og fikk mulighet til å låne en Denafrips Pontus 2 av @Vegard0 Forskjellen er nesten skremmende stor. For det første er anlegget nå like livlig og engasjerende på både lavt og høyt nivå. Utklinging låter mere smooth og naturlig uten at det går på bekostning av oppløsning. Heller motsatt. Jeg kommer helt sikkert til å teste flere dacer. Men jeg vil nesten påstå at dacene på MiniDsp er skremmende dårlige. Resten av produktet er strålende, og kan fort bli mere enn en ventepølse.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn