Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Har i lengre tid hatt flere Shure M75 pickuper liggende, samtlige uten stift. I et lyst øyeblikk i forrige uke fant jeg ut at det hadde vært moro å høre hvordan det låter med denne.
    Skred til verket, bestilte en ettermarkedsstift (Analogis) med elliptisk sliping fra DaCapo til den nette sum av kr 345,10 😊

    Monterte pickup i headshell og puttet den på min Lenco L78 med Linn Basic LV V arm.
    Dette spiller slett ikke ille har på kjøkkenet 😊
    IMG_5206.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Må være deilig å sysle ubesværet rundt mens vi er på toppen av tabellen og i kvarten i CL, eh?😗

    (Jada, ingenting er vunnet ennå, men vi får ta det når den tiden kommer!)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I går skinte solen fra skyfri himmel som den pleier her i landets rettmessige hovedstad 😉

    Jeg tok turen på gatemarkedet på Møhlenpris hvor det viste seg at det var minst to som solgte brukte plater.
    Brukte ikke mye tid på å bla igjennom, men plukket ut fire plater som ble med hjem.

    IMG_5224.jpeg
    IMG_5225.jpeg
    IMG_5226.jpeg
    IMG_5227.jpeg


    Kommer nok til å ta turen dit igjen ved anledning. Mange kasser jeg ikke kikket gjennom.

    Finjarn snurrer i skrivende stund, låter bra og er helt tyst mellom låtene. Artig 70-tallssound.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å jo da t-roten, det går fint an.
    Men det skal være ekte rørsukker sammen med en skvett melk ;)
    Et lite Norgesglass med armagnac ved siden av gjør heller ikke noe :cool:
    Det eneste fornuftige argument for melk i kaffen må være at det virker syrenøytraliserende og man derfor kan ta to glass Armagnac 😆
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Som gamle distriktslege Nesheim sa:
    "Melk er for spebarn og kalver! ".
    Du har tydeligvis aldri bodd i Nordnorge......
    Hovedkrav til å få stilling som nybakt kapellan der var at magen din tålte mer enn ti kopper kaffe pr. dag........Det samme gjaldt dyrleger........Hadde aldri tålt all den kaffen uten å spe den ut med melk!

    Mvh
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.722
    Antall liker
    10.217
    Sted
    London
    Du har tydeligvis aldri bodd i Nordnorge......
    Hovedkrav til å få stilling som nybakt kapellan der var at magen din tålte mer enn ti kopper kaffe pr. dag........Det samme gjaldt dyrleger........Hadde aldri tålt all den kaffen uten å spe den ut med melk!

    Mvh
    Klarer fint 8-10 kopper om dagen - uten melk :D
    Jobbet en stund på kystvaktbasen på Sortland - mange nattevakter kom og gikk med kaffe som var så sterk at du måtte jage den ut av kjelen. Full kjele var kokt rundt midnatt, så satt på svak varme hele natten mens vannet i det som var igjen til enhver tid sakte fordampet.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.661
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du har tydeligvis aldri bodd i Nordnorge......
    Hovedkrav til å få stilling som nybakt kapellan der var at magen din tålte mer enn ti kopper kaffe pr. dag........Det samme gjaldt dyrleger........Hadde aldri tålt all den kaffen uten å spe den ut med melk!

    Mvh
    Joda.
    Jeg har bodd i Kabelvåg i 2 år.
    Tålte det nokså bra. 😊

    For min del må folk gjerne ha både mjølk og brennevin i kaffen, men da smaker det ikke lenger kaffe. 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Klarer fint 8-10 kopper om dagen - uten melk :D
    Jobbet en stund på kystvaktbasen på Sortland - mange nattevakter kom og gikk med kaffe som var så sterk at du måtte jage den ut av kjelen. Full kjele var kokt rundt midnatt, så satt på svak varme hele natten mens vannet i det som var igjen til enhver tid sakte fordampet.
    Jeg pimpet utallige kaffekopper daglig i trekanten Fiskefjord-Øksneshavn-Gullholm. Det var der jeg begynte med melk i kaffen.......Jeg la forøvrig på meg 10 kg på 5 år der oppe. Kaffen kom jo aldri solo, det var alltid noe å bite i.

    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Som gamle distriktslege Nesheim sa:
    "Melk er for spebarn og kalver! ".
    Ja, eders distriktslege om det herr Bluesbreaker.
    La meg få nyte min kaffe slik jeg foretrekker den.
    Det er min gane og mine smaksløker som utsettes for blandingen.
    Så glemte du noe viktig, og det er å presisere at det for DIN del ikke lenger smaker kaffe når man har melk og sukker i drikken.
    Som Karmana så riktig påpeker gir kaffe med melk rom for ytterligere et Norgesglass med armagnac :giggle:

    Ellers var det jo opp til flere tøffinger her som drekker både en og to bøtter med kaffe daglig. Smått koffein avhengige kanskje?
    Jeg er ikke fullt så tøff, så jeg klarer meg med 1-2 krus med min kaffe blanding om dagen.
    Men siden den ikke kan spises med skje er vel det jeg konsumerer mer for varm drikke å regne.
    Men hva slags kaffe drikker dere?
    Dere følger da forhåpentligvis opp med dobbel mengde rent vann i løpet av dagen håper jeg for kroppens skyld?

    Beste koppen med kaffe jeg har fått noen gang var hos Rubyred med alt tilbehør.
    Selv hos kaffeliebhaver Fosse har jeg fått survet meg til melk og sukker i kaffen ;)

    Snipp snapp snute.....jeg er ute :ROFLMAO:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    Et solid krus nytraktet Blaa Java med en god skvett fersk kremfløte.......😋😋 gjerne riste fløten litt også så den legger seg som et mildt teppe oppå!
    En aldri så liten After Eight bit kunne heller ikke skade, litt utpå dagen da selvsagt.
    (Ser for meg espressofetishistene bite rasende i sine porselensfingerbøll der de lener seg mot sine fresende dampspyttende La Marzocco rigger😎 )
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    Selv hos kaffeliebhaver Fosse har jeg fått survet meg til melk og sukker i kaffen ;)
    HVA??? Har du bevis for dette @Powerpoint ? Kaffe hos nevnte herre er gjerne en halvtime med pinsler før en får stukket et slikt fingerbøl i neven, med et brygg så bittert at kjeften snurper seg sammen og må åpnes med brekkjern etterpå 😆
    Nevnte halvtime er noenlunde likt fordelt tidsmessig mellom forklaring om kaffens opprinnelse, risting, veing & måling, kverning, stapping opp i et merkelig sil-lignende apparat og til slutt selve bryggingen... alt sammen under rituallignende bevegelser og avsluttet med overrekking av brygget - hele tiden akkompagnert av vertens ansikt som er en studie i forventning... Men vi er glad i @Fosse uansett da 😃
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Ja, eders distriktslege om det herr Bluesbreaker.
    La meg få nyte min kaffe slik jeg foretrekker den.
    Det er min gane og mine smaksløker som utsettes for blandingen.
    Så glemte du noe viktig, og det er å presisere at det for DIN del ikke lenger smaker kaffe når man har melk og sukker i drikken.
    Som Karmana så riktig påpeker gir kaffe med melk rom for ytterligere et Norgesglass med armagnac :giggle:

    Ellers var det jo opp til flere tøffinger her som drekker både en og to bøtter med kaffe daglig. Smått koffein avhengige kanskje?
    Jeg er ikke fullt så tøff, så jeg klarer meg med 1-2 krus med min kaffe blanding om dagen.
    Men siden den ikke kan spises med skje er vel det jeg konsumerer mer for varm drikke å regne.
    Men hva slags kaffe drikker dere?
    Dere følger da forhåpentligvis opp med dobbel mengde rent vann i løpet av dagen håper jeg for kroppens skyld?

    Beste koppen med kaffe jeg har fått noen gang var hos Rubyred med alt tilbehør.
    Selv hos kaffeliebhaver Fosse har jeg fått survet meg til melk og sukker i kaffen ;)

    Snipp snapp snute.....jeg er ute :ROFLMAO:
    Her er jeg enig. Rubyred lager ekstremt god kaffe. Fikk i to varianter når jeg var der på litt hifi-nerdig
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    HVA??? Har du bevis for dette @Powerpoint ? Kaffe hos nevnte herre er gjerne en halvtime med pinsler før en får stukket et slikt fingerbøl i neven, med et brygg så bittert at kjeften snurper seg sammen og må åpnes med brekkjern etterpå 😆
    Nevnte halvtime er noenlunde likt fordelt tidsmessig mellom forklaring om kaffens opprinnelse, risting, veing & måling, kverning, stapping opp i et merkelig sil-lignende apparat og til slutt selve bryggingen... alt sammen under rituallignende bevegelser og avsluttet med overrekking av brygget - hele tiden akkompagnert av vertens ansikt som er en studie i forventning... Men vi er glad i @Fosse uansett da 😃
    Hehehehe...min erfaring med "kaffe i hånden" hos Fosse er fra før han flyttet til åsen over Ulvøen Sluket.
    De hadde da en mindre variant av italiensk forkrommet kaffemaskin.
    Det forklarer kanskje noe.

    Ellersmessig opplever jeg at kaffekanne og 8-10 kopper om dagen gutta ikke er så nøye med merke og sort hva kaffe angår.
    Jeg jobbet i mange år sammen med en slik kar som levde på SVART kaffe og røyk. Det smakte aldeles pyton av den kaffen ut på dagen fra kanne 2.
    Jo svartere og beskere dess bedre liksom 🥴 Her er Fosse og Rubyred i en helt annen liga.
    Dog glemte jeg noe viktig i går. Nlykkes manuelt pressede vakuum kaffe direkte i kruset er fullt på høyde med Rubyreds vidunderlige kaffe.
    Ei heller hos Nlykke ble jeg uglesett eller sett på som en snål skrue når jeg takket ja til melk og sukker i kruset ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehehe...min erfaring med "kaffe i hånden" hos Fosse er fra før han flyttet til åsen over Ulvøen Sluket.
    De hadde da en mindre variant av italiensk forkrommet kaffemaskin.
    Det forklarer kanskje noe.

    Ellersmessig opplever jeg at kaffekanne og 8-10 kopper om dagen gutta ikke er så nøye med merke og sort hva kaffe angår.
    Jeg jobbet i mange år sammen med en slik kar som levde på SVART kaffe og røyk. Det smakte aldeles pyton av den kaffen ut på dagen fra kanne 2.
    Jo svartere og beskere dess bedre liksom 🥴 Her er Fosse og Rubyred i en helt annen liga.
    Dog glemte jeg noe viktig i går. Nlykkes manuelt pressede vakuum kaffe direkte i kruset er fullt på høyde med Rubyreds vidunderlige kaffe.
    Ei heller hos Nlykke ble jeg uglesett eller sett på som en snål skrue når jeg takket ja til melk og sukker i kruset ;)
    Sukker og melk i prima kaffe?! Spør heller om ketchup når du får servert hjemmelaget pasta i Italia.

    Sjeldent jeg har sett noen skrive så mye, og lykkes så lite, i sitt iherdige forsøk på å forsvare noe som så til de grader er feil🫣🤭

    Fun fact: Man ser hvor lenge, og integrert, en innvandrer er - spesielt de fra Asia - har bodd i Norge, ved å se hvor mye sukker vedkommende har i kaffen sin. Og enda verre (kondensert) melk ;)
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Sukker og melk i prima kaffe?! Spør heller om ketchup når du får servert hjemmelaget pasta i Italia.

    Sjeldent jeg har sett noen skrive så mye, og lykkes så lite, i sitt iherdige forsøk på å forsvare noe som så til de grader er feil🫣🤭

    Fun fact: Man ser hvor lenge, og integrert, en innvandrer er - spesielt de fra Asia - har bodd i Norge, ved å se hvor mye sukker vedkommende har i kaffen sin. Og enda verre (kondensert) melk ;)
    JØSS, er du våken :geek:
    Nei, jeg bruker ikke ketchup på hjemmelaget pasta når jeg er i Italia.

    Nå er det heldigvis slik at hverken du eller jeg jobber i kaffepolitiet.
    Så det at du mener at jeg tar så til de grader feil ved å ha melk og brunt rørsukker i min kopp med kaffe tar jeg rennafart og driter i.

    Er det ellers noe du lurer på med mine spise-, og drikkevaner, så send en PM.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    JØSS, er du våken :geek:
    Nei, jeg bruker ikke ketchup på hjemmelaget pasta når jeg er i Italia.

    Nå er det heldigvis slik at hverken du eller jeg jobber i kaffepolitiet.
    Så det at du mener at jeg tar så til de grader feil ved å ha melk og brunt rørsukker i min kopp med kaffe tar jeg rennafart og driter i.

    Er det ellers noe du lurer på med mine spise-, og drikkevaner, så send en PM.
    Nuvel, litt sent å ta det «på privaten« nå når du har brukt så mye energi og spalteplass til å smøre det utover her på HFS. Kos deg heller med sukker og melk, med kaffe til, du, så sees vi på Ski engang 😘
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.547
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn